|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad har ni för åsikt om värdet på en sådan här: 528i sedan 1996 11.300 mil klima,läder, 2 ägare, komplett servicebok, BMW LM fälgar, träinredn. vinterdäck. mycket fint skick. servad på BMW. Det är alltid gratis ost i råttfällan... | |
|
E39 -96 har oförskämt låga beg priser man ser bilar nedåt 80 MEN 528, skinn,lite mil och välskött (tyvärr ingen automat..) kan man med lite tur få ut uppåt 100 för ( men det kan lika gärna vara svårsålt, då utbudet vida överstiger efterfrågan på E39 sedaner) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Visst finns det några under 100' på mobile.de med skinn, men inte många, och de har inte vinterdäck och har ofta gått längre och haft fler ägare. På beg. marknaden i Sverige är det också svårt att hitta motsvarande under 100' så det borde väl vara värd minst 100' -110' ?? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Säljaren av den 528a du aspirerar på gör en mycket bra affär om han får 100KSEK för den, bara att gratulera i så fall. Dessutom finns det ingen automatik i att bilar alltid ska vara billigare i Tyskland än Sverige... /Simon |
|
|
Vad skall man ge för en sådan då? :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Kanske 90.000 men då är det för att den gått lite, dock ett varningens tecken. Det är de facto lite mil för en 96á, oroväckande lite mil. Vad är det för övrig utrustning på bilen. Om min är värd ca. 80.000 en -97 som dock gått ärligt längre med alla dyra reparationer utförda borde denna inte vara mycket dyrare. men som sagt det beror lite på utrustningen. Mvh / Wallace Nu äntligen i Galleriet Länk |
|
|
Tja det 'vanliga' i utrustning. 4x elhissar, fällbart baksäte, stolsvärme... Miltal är kollat vid import. Endast en ägare i tyskland och sedan en ägare i sverige, servad på bmw så milen borde stämma. På en 96'a borde väl alla barnsjukdomar vara åtgärdade också? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
En 11' milare borde inte ligga under 110', men o andra sidan bör en 15-17' milare inte ligga över 90-95'. Jag skulle välja långmilarna. //Marin |
|
|
Marin: ok, eftersom du väljer långmilaren och har haft en del e39:or så borde det betyda att det inte är några större problem att köpa en -96:a. Jag är lite skraj för 'gamla' bilar annars :-) Har sökt på e39 trådar här på forumet och läst att många fått problem med klima, kylare, abs-sensor, rost vid baklucka m.m. nästan så man blir rädd för e39 som har så gott rykte... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Skulle nog personligen välja bort just 96orna p.g.a. att det är där dom mest märkliga felen hittas och kanske inte alltid är helt "uppgraderde"... så hellre en 97-98 ( som är marginellt dyrare) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Okay, men jag har ju hittat en fin -96:a med låga mil och hyffsad utrustning. Tänkte nog slå till.... Funderar direkt på att byta till -01 optiken med angel eyes om det inte blir för dyrt :-) |
|
|
erito! Det fina med E39 är att den har hög lägsta nivå...en månkampare som kanske inte är bäst på allt men som definitivt inte är sämst. Att tidiga e39ór har lite vanligt förekommande fel är nog inget unikt i sig. Dock belyser man ämnet öppet i forumet varpå man kan tro att alla exemplar har dessa fel eller kommer att få. E39 är fortfarande en bil med hög kvalite. Jag brukar med viss stolthet leka: gissa ålder/miltal med min bil. Det värmer i mitt BMW hjärta när jag får höra vad Volvo/Saab ägarna tror att bilen gått samt årsmodell. Det är bara att slå till. Ha det gott / Wallace Nu äntligen i Galleriet Länk |
|
|
Kan bara tillägga att nr jag sålde min Svensålda 528 -96, (skinn, AC, farthållare, osv så satte jag ut den för 103 tkr. Inte en käft ringde.. I ofs så hade den gått 19 tmil, o ska väl inte jämföras med en som gått 11 tmil. Efter mkt om och men fick jag 96,5 tkr vilket jag tror jag få vara mkt nöjd med. |
|
|
erito Ska du köpa 96án? Du får hålla oss uppdaterade. Mvh / Wallace Nu äntligen i Galleriet Länk |
|
|
Wallace: jadå, jag skall meddela hur det går :-) inget är spikat ännu, måste sälja min pärla (e46) först... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
På en lågmilad -96 är det inte säkert att alla barnsjukdomar är åtgärdade, iaf. inte dom milrelaterade felen. På en 15-17' milare är det troligare att dom är det. //Marin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vilka milrelaterade fel tänker du då på :)) som inte finns på en -97a. ///MVH Hasso Länk |
|
Hjullager bak, vattenpump, termostat är vad jag kommer på nu direkt |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inget som är milrelaterat hjullagertätningarna "rostade" upp och fukt gick i lagren. Jag har inte bytt än, men min bil körs ju inte på vintern :)) Det övriga du nämner är inte realterat till-96 enbart utan är fortfarande lika problematiskt trots modifieringar. ///MVH Hasso Länk |
|
Kollat denna ? Länk |
|
|
Flikar in här :) Hur var det med styrväxeln på E39?Har läst lite ang glapp i styrningen som i vissa fall kunde härledas till styrväxelslitage...Iaf på tidiga E39:or...Dem hade inte gått så långt heller(enl mätaren iaf).Ca 13-14000mil och uppåt... Är det bara ett fåtal eller är det ett fel som man måste beakta som tillverkningsfel...? Någon? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.