|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
dunstan |
En Alpina B3 3.3 tar en Mercedes C32 AMG V6. Sa att jamfora med CSL ar lojligt. Den aldre C32 med V8a ar annu langsamare. Den gamla CLK grejar inte tiderna som Merca pastar. Skall bli intressant att se hur bra den nya blir. Den ser ju betydligt battre ut an den gamla. (som ser for hemsk ut tycker jag! Ser ut som en fluga framifran. hua!) All respekt for Mercedes nya bilar. Men for att fa fart pa grejerna sa ar det ju kompressor eller turbo... Sa jag vet inte hur imponerad man skall vara. Skall bli intressant att se BMWs nya motorer de narmste aren. BMW med BMW turbo. Intressant... Dessutom sa gar BMWs bilar bra i alla lagen. Inte bara rakt fram. Merca ar inte direkt nagra banbilar. Men men vill man ha en gubbtaxiracer sa kop Merca! ;-) |
mafia_shq |
hans va en C32 AMG V6 kompressor med 389 hk , det stod iaf v6 kompressor på bilen , men jag vet inte om det e sant att den hade 389 hk ? |
Lotus Samuel |
Rättelse. Det finns ingen C32 med V8, den heter C43 C32 finns inte heller längre utan heter C55 och den lär nog gå rakt fram. Att en Alpina B3 3.3 tar en C32:a tror jag kappast på. Möjligtvis om en 80 tant kör mercan. |
|
C32 samt SLK32 är snabba. 354 hk men lättrimmade. SLK32 är snababre än C32. M3 E46 borde gå jämnt med en C32 men ha rätt svårt under 200 km/h med en SLK32. |
|
|
Porsche 911 GT2 2dr kupe' '03 1 846 000 kr * |
|
mafia_shq |
skulle en bmw M kosta 1 846 000 kr så skulle man få en "Formel 1" bil för dom pengarna :D |
Lotus Samuel |
Nu tror jag nog ni tar i lite väl här. Vi pratade GT3 som kostar 996000:- och ingen GT2:a för 1,8 mille |
| Har GT2an blivit testad i SS? | |
Lotus Samuel |
P3r: Nej det har den inte. |
dunstan |
Lotus Samuel: Siffrorna sager att B3 ar snabbare. Alltsa pa ringen. Och C43 ar riktigt slo! ;-) Merca ar gubbbilar och taxi. Punkt! |
Lotus Samuel |
Dunstan. Ja om du jämför med C43 ja. Men den har vi aldrig pratat om. Det va C32 vi diskuterade. Man kan ju ändra bilmodell för att det ska passa sitt eget bästa ;-) Ska jag börja jämföra C32 med Alpina C1 då? ;-) |
Lotus Samuel |
Missförstå mig inte nu bara. Jag gillar alpina bättre än mercedes. Och på ringen är möjligt att den klår Mercan. jaja... skit samma. Porsche är snabbast i vilket fall. =) |
|
*Lotus samuel* Dålig tid tycker jag värkligen inte att csl:en fick men den är ialla fall den sanbbaste gat bilen i SS. Med som du säger så vore det kul och se den nya gt3:an och frmför allt RS:en mot csl:en, men då ska man testa en csl utan ac,stereo,rengn sensor och PDC som pressbilen har och den totala vikten lär ialla fall va 30-40kilo mer. |
|
Lotus Samuel |
Själva tiden är inte dålig i sig. Men tiden matchar inte biltypen. Jag har samma däck som CSL på min Porsche och körde på 1.25,62 i Superstage. Min bil är från -98 och har 300hk. Borde då inte en ny M3 CSL gå på tider bättre än det? |
|
Jo tänker man så so borde den kanske va lite snabbare men eftersom 996:an har mitt motor, lättare bil osv så har den nog nästan lika bra eller till och med bättre egenskaper i SS en csl:en. Hur orgina l är din i övrigt? DOm skrev att det var ju inte perfekta förutsättningar när tested gjordes 10 grader vilket inte R-däcken gillar överdrivet mycket. |
|
| När fick 996:an mittmotor, den hänger mellan bakhjulen på min ;) | |
|
Lotus Samuel, Din Porsche är väl inte helt original? Men jag håller med CSL borde vara snabbare, det kanske den skulle vara om du körde. :) |
|
Lotus Samuel |
Riktigt original är den väl inte. Det ska göra 15hk Chassi å sånt är ju original iallafall. Men men... Det vore kul om CSL:en fick en chans till och även nya GT3:an. Helst samma dag och med 2 olika förare. Då skulle man kunna jämföra lite bättre. Som det är nu så blir det ju bara gissningar. Vet i skammen annars om det inte är sämre med svansmotor i så stora slalom banor. Porsche brukar ju inte få så bra värde på slalom i tex SA tester fast att dom är snabba annars. |
|
Din tid med Porschen bevisar mer eller mindre att GT3 skall kunna köras på samma tid eller bättre med R-däck. Tittar man på slalom i SA så borde ju verkligen CSL vara snabbare. Det kanske är fel på materialet mellan stolen och ratten? :) |
|
dunstan |
Lotus Samuel: B3 3.3 är snabbare än både C32 och C43. Och då pratar vi ej om B3S. CSL är i en helt annan liga. Den skall jamföras med GT3 och liknande vagnar. Ej med Alpina och Mercedes. CSL är en otrolig bil. Att vara snabbare en GT3 på ringen är respektingivande. Och då med ett baksäte!!! ;-) Synd bara att alla bilar av typen CSL och GT3 nästan alltid körs på vanlig väg av gubbar och inte på bana där de hör hemma! ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.