AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.764

C32 AMG V6 kompressor vs M3 csl

Sida 1 av 3
mafia_shq
m3csl e väl snabbare, har ingen aning men bara undrar ifall nån vet?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Haha, skojar du? Ja M3 CSL är snabbare.
Lotus Samuel
Dessa jämförelser... Vad menar ni med snabbare? På bana lär ju CSL köra skiten i mercan. Men efter 200km/h kommer förmodligen mercan dundra förbi som ett skott.
Jag körde en en C32AMG på anderstorp i år och dåligt är synd att säga att den går. =)
Överlag är ju dock CSL:en snabbare. Men att jämföra en lättad BMW med en tung merca som är inriktad på komfort blir ju lite fel.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
När man talar som snabbare så anser jag att man har ett var runt nurburgring eller liknande i tanke. Annars får man skriva mer specifikt, tex: Vilken bil av x och y är snabbare i registret 80–120 på fyrans växel.

Mercan är inte snabbare i något, kilometern, 0-100, 0-200, 200m, 400m ett var runt ringen.

Dock förmodligen bättre segdragningsförmåga på högsta växeln från 80-120 på högsta växeln...
Ar
164
Arash
518i -93
grabbar läs bilsport nr 5 .... där sätter dom csl på prov,,,
och vet ni vad den spöar GT3 med en sek den körde superstage på 1.27.53. medans GT3 körde den på 1.28.80......

jag säger bara .....the king is back..... the måste kännas tungt att bli spöat av en bil som har minder hästar, minder motorvolym, kostar en 500 tusen kr mindre....jag GRYMT imponerad av BMW - M avdelning...... jag tyckte att M bilarna var grymt bra...men nu är jag förälskad i dom ......

Ar
164
Arash
518i -93
p.s med detta ville jag bara säga att jag tror inte att mercan har nåt å komma med ......
mafia_shq
tänkte väl det!! men han som ägde den skröt som in i , så att jag blev bara tvungen o fråga :) trodde inte på han ändå men ville bara få det bekräftat.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
arash: fast den tiden sattes väl med R-däck på cslen och vanliga däck på gt3an?
Ar
164
Arash
518i -93
jag vet faktis inte ... men jag har för mig att gt3 hade också R däck....hur som helst så va cls om jag inte mins fel några sekunder snabbare än Gt 3 på ringen ....
CSLen kördes med R-däck både i SS och på ringen. GT3 har inga tider med R-däck än, utan den har körts med standarddäck.

Jag tror GT3an tar CSL om likvärdiga däck används. Ivf är det potenta bilar bägge två.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Jag är ingen Merca Fans precis och jag vill inte kasta sten i glashuset men nu jämfördes väldigt konstiga bilar mot varandra jag har visserligen aldrig kört mot en CSL men jag har kört ifrån vanliga M3or med min CLK då pratar jag om stillastående o framåt .

Mafia_shg , men jag tror att han tar din bil 0-100 vilket fall annars är jämt
*Max* Vet inte vad du pratar om för m3:or men tar vi tex e36 3,2 så ska du inte ta han med din clk 55:a 0-100.

Jämförelsen är ju inte direkt jämn men m3:an är snabbare på allt
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
MNS_M3 :)) , jag pratar om nya M3an iförsig ,

CLK 55 : ---> 8cyl Max effekt 367Hk vid 5750r/min Max vrid 510NM vid 3500r/min 0-100 4,9

M3 : -----> 6cyl Max effekt 343Hk vid 7900r/min Max vrid 365NM vid 4900r/min 0-100 5,2

Maxad:

Du vet att det finns andra uppgifter å M3 allt från 4,7-5,6 dvs bättre än den ändra bilen:))
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
starre , du vet att jag avgudar M3an :)) det är en bil som jag älskar bara ,har vart drömmen sen jag fick körkort , och att det kommer stå förhoppningsvis en sån i min garage inom kort men jag tycker att det är fel att blunda för att man älskar ett märke och tro att den är bäst på allt . fast jag kommer förmodligen säga likadant när jag har skaffat mig en M3a :)) .
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
starre , förrestan de har fått in en Dö läcker M3a där de hade Z4an :)) MUMMS va o tittade på den idag jag tror att den faller dig lätt i smaken : )
Dessum vad det gäller Porschen så kostar den in 500k mer, det är väl mer 200-250k om vi säger så. Ligger inte CSL runt 800 och GT3:an kostar en schysst middag under miljonen....

Kan någon med däckkunskap säga ungefär hur mycket snabbare det borde gå? Har för mig att det är 20-25s på Nordslingan som går på runt 8 minuter vilket med intrapolering borde göra runt 3.5sek i superstage.
En automat som presterar samma tider som en manuell är i princip alltid snabbare. Dvs att jag sätter mina slantar på CLK55an mot en M3 vid rödljuset.
okej jag e BMW fanatiker men min polare har en e55 amg
med 347hk eller vad det är han har kört ifrån 2 nya M3 0-150 i
malmö hamn.
jag hade en c4 corvette med 306hk som jag drog en och samma kille i ny vinröd M3 i malmö 2ggr.
Så automat e faktiskt rätt så grymt om det är likvärdig prestanda.

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
Rakt fram kan säkert mercan vinna...
Men runt bana... csl kör ju 7:50 runt ringen!
enligt AMS EXAKT samma tid som murcialgon!
bättre än bl.a. Porsche GT3!!!!!!!
Det är ju helt absurt egentligen!

Ska man köra och rejsa rakt fram finns det bättre bilar än bmw...
Lotus Samuel
Jag tycker CSL:en fick dålig tid i SS med tanke på att dom körde med r-däck samt att bilen är från -03, den porschen ni jämför med är från -99 och hade vanliga gatdäck. CSL:en borde kört på 1.26 eller bättre. Ska ni jämföra CSL med GT3 så bör man ju jämföra bilar från samma millenium. Det finns ju faktiskt en ny GT3:a och en lättad version precis som CSL:en som heter GT3RS. Jämför dom så blir det nog lite skillnad och mer rättvist. ;-)

Mvh
M3 och Porsche ägare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.