AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
22.812

Nollställa serviceindikator

Sida 2 av 2
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Flayen.

Om man har det förtroendet för verkstaden ja. Men en -00 är ändå 5 år gammal så garantin har "gått" ut ändå.....
Jag kommer att fortsätta att serva bilen själv för då vet jag att det blir ordentilgt gjort.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Totalt inget förtroende för BMW-verkstad, så är det bara. Fixar i princip allt själva, varför betala de överpriser för ett oljebyte t.ex.?

Det "lilla extra" man själv lägger ner vid egenservice, får man aldrig på en verkstad. Litar inte på de helt enkelt.

Den nya kärleken: Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Håller med dig ormen.

jag är också skeptisk till huvuddelen av alla reservdelsbytare som jobbar på märkesverkstäder. Nu är det iofs inte deras fel (ofta) utan det är mer en policyfråga på ftg i fråga.

Bra karl reder sig själv :)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
Undrar över om det går att serva bilen själv sen gör dom resten genom att kolla bilen enligt service boken och sen stämplar dom att bilen har servat?? Eller genom att få stämpel i serviceboken kräver dom att dom på BMW-verkstaden utför jobbet?

Undrade bara över detta
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ex. nyligen bytte jag bromsar fram på min E34 520. Pris (special) Brembo skivor + Ferrodo belägg = 850:-

Hyra av GDS (Kaggeled) 2h (inkl. tvätt) =200:-

+ att jag gör rent glidytor för beläggen, kopparpasta, silikon på slangar, damasker osv. ja, lite extra pill...

Skulle man lämna in o betala det dubbla (och få en sketen stämpel?) NEJ!

Den nya kärleken: Länk
Hej,

jag har letat och letat efter hur man släcker service lampan på en 525i-91 men har inte hittat.
Skulle någon vilja vara vänlig att länka till en instruktion eller kanske skriva den här.

Erik
Länk
os
12
oskardavidsson
118d M-sport -08
Gammal tråd, men kanske någon som har nytta av den?
Jag vet inte om detta stämmer men man kan ju alltid prova..
Åtminstånde på nyare bmw vrider du nyckeln till läge 1, tänningen på utan motorn igång, håll inne trippmätarknappen och tillslut får du upp serviceindikatorn.

Kan någon rätta mig om detta inte stämmer, har någon provat på äldre modeller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.