AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
22.810

Nollställa serviceindikator

Sida 1 av 2
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Frågan har ställts förut (jag HAR sökt) men den besvarades aldrig...

Går det att nollställa serviceindikeringarna med en enkel metod,liknande den för e34 (eller vilken modell den nu var till)?

Hur känslig är förresten metoden för e34? Kan man sabba bilen om man tex inte stänger av alla förbrukare? Ponera att man glömmer innerbelysningen eller nå't?
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
JAg menar för e39. (Gömde det i rubriken...)
Njuren
Åk till en mack där dom har verkstad,bara fråga snällt så fixar dom de till dig för kanske 50lapp,

BMW - i nöd och lust
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Tack för snabbt svar men grejjen var ju om man kunde göra det själv...
kika under rubriken "Gör-det-själv", där finns instruktioner för hur man nollställer den(årsmodell t.o.m 95)
530IA-93
beemwepaouer. Frågar om man kan göra det själv till en E39, inte till en E34.

(BMW EN BIL ATT TRIVAS I)

Mvh Hoffe
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Köp en egen nollställare Länk
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Gud vad ni e gulliga som svarar så snabbt!

Men ni svarar ju inte på frågan...

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
beemwepaouer

Du kan ju börja med att tala om vad du har för bil! E39 hadde 2 olika service uttag. Varför in och pilla med en tråd i en sån ny bil när du kan köpa en återställare för en struntsumma. Elektroniken är väldigt känslig mot felkopplingar särskilt i serviceuttaget, en miss där och det kostar mer än 20 återställare. Vad du menar med känslighet ang förbrukar som innerbelysning får du nog förklara bättre, fattar inte vad det har med återställning att göra?
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Jag ska precis köpa en bil, så jag vet inte vilket serviceuttag det blir.
Det jag sökte var lite med detaljerad info om E34 metoden fungerade på E39, om man kan sabba elektroniken fullständigt vid felkoppling, om man kan sabba elektroniken utifall man inte stänger av exakt alla förbrukare (en förbrukare är något som drar ström, tex en lampa...) när man kortsluter de båda stiften.

Hittills har jag lärt mig att 10 besök på verkstaden som har en serviceåterställare summasumarum blir en egen återställare (för 450 spänn). Frångan är om jag kommer att serva bilen 10 ggr men å andra sidn slipper jag att åka till verkstaden å tjata på dom hela tiden...

Lite erfarenheter av metoden och om den funkar på E39 helt enkelt?
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Nu är det ju viktigt att veta vilket uttag du har för till dem nyare funkar inte den metoden som du pratar om. Tror de bytte nånstans 99-00. Det där med att stänga av förbrukare spelar ingen som helst roll då detta inte påverkar återställningen. Ett råd bara ,köp en återställare för 395 kr istället för att kladda med en kabel och ta sådana risker.
ppeellee
En sådan där serviceåterställare passar den till alla modeller oavsett motortyp?
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Ja det gör den, passar alla modeller tom 1998 och även en del av de senare modellerna. Kolla börsen där finns det flera till salu .
åk till en Bmw verkstad o nollställ,,det var gratis när ja gjorde det
har man råd o köpa en E39 så kan man nog kosta på den typ 50 spänn o nollställa tycker ja
Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
BMW I Kristianstad tog 80:-
för att nolla mina servicelampor sist.
Det blir en bra timpeng tog väl 2minuter.

MVH Daniel

nog bättre me 80 spänn än nerbränd databox

MVH
Stingrayracing
2 minuter... Det tog det att löda ihop kablar, brytare och 470 ohms motstånd till serviceåterställaren. Imorgon ska det resetas.
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
beemwepaouer

Jo det kan du med en ganska enkel metod. Jag har gjort det på E38 och E32 och det fungerade bra. Materialkostnad : 0:- (jag hade grejerna hemma..)

Med vänliga hälsningar Patrik A
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Väcker tråden lite... E39 520 2001, finns det någon hemmametod? nåt specialinstrument? Eller hur återställer ni era servicelampor i de f.r.o.m. 2001? (Nu vill jag inte veta att "Åk till en verkstad, det gör jag ...) Jag vill veta om det är möjligt överhuvudtaget att fixa det själv?

Tack

Den nya kärleken: Länk
an
643
anlima
735iA -87
FD-ormen
Kolla in Hasso's mektips,Länk
Tror att det är denna lösning som hasso skriver om du söker.

/Mats
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Varför inte bara fortsätta serva bilen på auktoriserad BMW verkstad?
Har man köpt en hyffsat ny e39 typ 00 och framåt, så är det guld värt att fortsätta fullserva bilen.

FLAYEN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.