AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.380

bilsport nr 5

Sida 1 av 2
Ar
164
Arash
518i -93
är nån som har läst det ... Bmw special
Gemini__
Jepps! Länk

//Thomas

Länk
jajjamensan!...hmm 2002:an..dreglar
Det är brottsligt att göra nått så fult som att smälla på E46 njurar på en E36 så att den får en tapirnos som på Volvo S40 S60...
Det i särklass fulaste jag nånsin sett.
2002:an är så fin som det skrivs i tidningen.
Andreas har varit med på flera träffar.
Bla. ---> Länk och ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Köpte, i ett svagt ögonblick, senaste numret av Bilsport. Naiv som jag var trodde jag tidningen blivit bättre. Men icke! Det var den absolut sämsta smörjan jag läst på länge. Barnsligt språk och kraftigt pubertal underton gjorde att jag förpassade tidningen till den brasa jag tände i syfte att njuta med tillsammans med den nyinköpta tidningen. Nu fick jag endast njuta av brasan...
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Bilsport verkar iaf. rikta sig till folk som mekar själva med sina bilar ? - själv orkar jag dock inte läsa mer om hemsnickrade japaner med 10 kvadratmeter påhängd extra plast och en massa tugg om wastegate och en film som citeras likt ett mantra "2 fast n fourious" .

Ok jag försökte kolla på filmen då den gick på TV - men jag misslyckades fatalt då skådespelarinsatserna var i knappaste laget för att filmen skall bli trovärdig....

Men vad finns det för andra biltidningar om man är intresserad av att själv meka med sin bil ? nästan alla tidningar med roligare bilar riktar sig till folk med pengar som inte själva mekar och de tidningarna är mera köpguider vilket inte passar mig.
Det finns ju en anledning till att Bilsport är mer känd som "Spoilernytt". Allt handlar ju om att kunna sätta på plogliknande spoilers och vem som har mest stripes på rutorna (alt. sidorna). Brorsan älskar tidningen, men han är ju i målgruppen (tonåringar).

Mvh Elvis
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Jag älskar den, fast jag inte är i målgruppen. 28 om en månad.

Två bilar är fler än en..
läser den bara då de är bmwspecial, kalla mig gärna skadad för det är jag ;) annars blir de bara AMS

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Jag läser bilsport pga att det är den enda svenska bil tidningen som i huvudsak inriktar sig på stylade/trimmade eropiska och japanska bilar.

Har man provat att läsa en engelsk biltidning tex MAX power så står man efer det lätt ut med bilsport.

Livet är ingenting för amatörer...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Spoilernytt, jojo, den passar man sig för!

Prova Automobil eller Teknikes Värld, klart mognare tidningar, men tyvärr med ett minimum av mektips och "gör-det-själv" innehåll.

Finsn bara en sak at göra, plundra ditt lokala antikvariat på Teknikes Värld från 80 och 90-talet! Underbara tidningar med Sveriges till dags dato bästa sammansättning av motorjournalister och tyckare! :)
quixotic2: Håller med om att Teknikens Värld från den era då Björn Sundfelt (bror till Peter på Motorjournalen) var chefsredaktör höll mycket hög kvalitet.

Automobil är en underbar tidning för mig som kör Jaguar samt Alfa Romeo. En riktig entusiasttidning.

Bilsport... Ja, jösses. Två bröder från Mellerud som äger varsin vulgärt stylad E36 och ryker ihop i ett skojslagsmål mitt under pågående intervju. Sådant handlar den tidningen om. Kanske inte en blaska som vänder sig till mensamedlemmar precis... :-)
Annars så finns ju Classic Motor om man glillar äldre bilar...
+ att den tidningen också har roliga tips samt mycket bra annonsmarknad....

Men Teknikens Värld från ca 1970-90 var en av de bästa tidningar man läst.....Även Automobil från 1982-93 sedan så började den spåra ur lite (enl mej iaf) ett tag var det ju vara ouppnåliga supersportbilar , hur är Automobil idag ????
Någon som vet ?

E-12 Billy B-10
Länk
Min pärla !
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Var en annan gång Bilsport hade BMW-special. Vilken besvikelse, har aldrig sett så många Volvo motorer i E30 karosser i samma tidning!!!!!

Flaggar för gamla Automobil när Kjell Broberg höll i rodret ( han snickrar visst på en ny tidning ) och Classic Motor och Nostalgia.

Håkan
Det övergår mitt förstånd hur Bilsport kan sälja såpass bra som den ändå gör. Att kalla fyra reportage för BMW special är löjeväckande...
Men det är kul att läsa om alla problem spoilerfreaksen har haft med sina japanare maskinellt.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Kul i alla fall att dom höjde M3 E36 till skyarna ! :))
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Man kan tycka vad man vill om innehållet i bilsport, men dom bidrar med väldigt mkt till den Svenska motorsporten. Genom sitt sponserstöd samt stödet dom ger till unga förare.

/Pelle
Pelle Persson: Det är sant (men tidningen stinker lik förbannat). :-)
Och hur dom kan släppa in dom där två sönderstylade E36orna är oförlåtligt. Hur kommer man på en så dum ide som att sätta E46 njurar på en E36. Den ser ju ut som en S40 och det är inte positivt!
Th
302
The Sentinel
E91 320i Touring -07
Ett tips för oss mek-glada BMW människor
är tidningen Total BMW , engelsk tidning
som lyckas få med det mesta i BMW-väg.
Mycket om de äldre bilarna vilket gör att
jag numera köper den varje månad ,
finns hos Interpress butiker .. rekomenderas.

Bilsport blädrar jag hellre igenom när jag slipper
betala för det . (hos bekanta eller liknande)

///M vh. Niklas

BMWCS #3633
BMWCS Sektion Nord
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.