AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.114

En 325 eller en 525?

Sida 2 av 2
Försäkringen med de kriterierna borde gå på ca 5000kr, hel/hel. Men om du inte har råd att äga din bil själv så ska du ge f*n i att köpa den också!
ed
776
edge
520dT M -15
Haha T.P. lägg ner, ja är bara 17 och ja ska köpa en 325 lr 328 till sommaren, ska ja skriva den på mig så kommer det att kosta typ 27000, så ja skriver den nog inte på mig ska du se, de gäller att vara ekonomisk också! =)
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Vad är det som är så fel att ha bilen försäkrad på sin farsa?
T.om. telefonisten vart chockad över försäkrings priset på mig så hon tyckte självklart den skulle stå på farsan. Snacka dessutom med trafikpolischefen där jag bor och han sa att han hade sin sons bil försäkrad på sig...

Har sparat ca. 100.000kr på det
-d
299
-dB
130i -07
Marcus, det är helt enkelt omoraliskt att göra så. Har man inte råd att betala för sig skall man inte utnyttja nåt. Det är desamma som att gå in i en affär, ta en cola som kostar 10kr o sen lämna 1kr i kassan o gå ut.
325an lätt! så mkt roligare bil..kostar lite mindre i försäkring än 328 då de e en äldre modell, rätta mig om ja har fel?
Sen så går de sällan sönder ngt i 325orna..draget skiljer väl sig mellan 3 och 5? man får väl inte samma sugeffekt eller muller i 525 som i 325an?

min blir till salu kommande månader om jag inte vinner på Triss (25miljoner) :)
den dagen den sorgen..
Jag hade själv en 325:a som första bil, den kostade mig 15000kr i försäkring 1995. Som tur är så har försäkringsbolagen blivit betydligt hårdare mot skenförsäkringar så vi får hoppas att problemet kommer att lösa sig. Varför ska jag och andra subventionera er försäkring?
Förstår mycket väl att det kan vara lite störande att vissa försäkrar på sina föräldrar eller liknande. Men det är MYCKET dyrt att äga en bmw annars (inte för att jag försäkrat på nån förälder, dom bor för långt bort)

Köp aldrig Ford Fiesta
Jo visst kan jag förstå att det blir dyrt, men har man inte råd att äga bilen så får man helt enkelt köpa en annan eller köra med halv/trafikförsäkring. Det är ingen mänsklig rättighet att ha en viss bil. Varför ska man ha en helförsäkring som kanske inte är giltlig när det väl händer en olycka?

Men vi ehöver inte ha den diskussionen en gång till. Läs denna tråden: Länk så rätas nog de flesta frågetecken ut. Tv-programmet Plus hade ett intressant reportage om skenförsäkringar i höstas, kolla om ni kan hitta det någonstans, mycket intressant.
pe
554
perf
320xd e91 -09
Jag pröjsar 10.000/år. Jag bor i Gävle, helförsäkring över 2500 mil/år. Kolla hos folksam tror dom är billigast på BMW.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Helt klart 325:an. Det säger jag helt o hållet pga att jag haft 2 stk. Skal man ha en 5-serie med lite sportigare känsla (jämnfört med 325) måste man väl ha en 535/540.. (?)

Tipper at en sådan försäkring kan komma ned til 8000. (tar mig själv som utgångsläge). Kolla med typ ALLA. Så får du en bättre bild...

Min 325:a är kanske til salu. Dock coupe, men så mycket snyggare änn sedan på E36 :))

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
325! tycker att 5-serien är alldeles för stor och "fet". d ska vara lite burkigt ;).
är väl tyvär så att 325 lider större risk att vara buskörd. leta noga!

jag betalar 8400 för HALVförsäkring på min 318. jag betalar helst för mig själv så farsan inte har nån hållhake på mig och min pärla är värd varje krona. lever hellre på vatten och bröd än kör sånna bilar som vissa polare har (saab, volvo, ford, japsare) :p.
nä betala själv och ge fan i å krocka så får du din bonus tillslut. annars kan du cykla.

"Framhjulen bromsar man ju med!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.