|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska snart köpa en bmw (min första) vad ska ja välja en 325 eller en 525? Hur stor är körskillnaden? Vilken är den roligaste bilen? | |
|
jag personligen skulle ta 325....vad är det för års modell på båda du tänkt dej? ///get a life...bay a beemmer/// |
|
| Jag har tänkt mig en från 91 eller nyare. | |
|
båda har 192Hp men 325an är nog roligare att kära...tror den är lättare med....mer *sportig* än 525an... ///get a life...bay a beemmer/// |
|
|
Beror på vad du ska ha bilen till =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Precis som "Nisse" säger så beror det helt på vad du vill med bilen. Men jag antar med tanke på din unga ålder att du ska styla den lite och antaligen kommer att köra lite hårdare/sportigare än normalt. Och då är valet inte så svårt...325:an. En liten rekomendation är att köpa en -93 el. senare, då har du en nyare motor med Vanos. Lycka till Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
köp en 325 det e det enda... 5 serien framvang är skit så är det bara.... |
|
|
köp 525an, kostar bara hälften av vad 325an. 325an är otroligt övervärderad, sen skulle det inte förvåna mig om 525an är betydligt billigare i försäkring för 325an är svindyr. |
|
|
och som jimmyboy skriver, det är mkt lättare att hitta en sönderkörd 325a än en 525 som oftast ägs av lugnare förare. köp 525 |
|
| roligare bil än Bmw 325 är svår att hitta, om man inte köper en M3:a sen som jag tänk att göra :) | |
| Försäkringen ligger runt 6000 på både 325:an och 525:an.. | |
| Går ju att kolla försäkringen online på en del bolags hemsidor... | |
|
En 325:a är helt klart att föredra om man tänker på driftskostnader + körglädje! Mvh |
|
|
525 är en bättre byggd bil. Tystare, gedignare och mindre skrammel. Bättre kvalitét och komfort. Så är det bara... =) Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
| Ja är ute efter en sportig bil, om en 325:a så ska de va sedan. Nån som vet om baksätet är väldigt trångt?? De ä väl större än på coupe? | |
Suppe |
Hade en 525 innan den jag har nu,328'a. Kan bara säga att jag va ute efter en sportig bil när jag tog 525'an och det va kul, i en vecka. Sen va jag ruggigt besviken i ett halvår innan jag till slut hittade en fin 328'a. 328/325 är ju utseendemässigt lika och samma invändigt, bra med plats och "sportiga". Är otroligt nöjd och om det är sport du vill ha så finns det bara ett val, 325'an. Senast idag satt en kompis bak i min bil (E36) och sa att det va rikligt med plats där han satt så 4 pers sitter bra, med 5 pers i bilen så sitter 2 bra medans 3 i bak sitter lite väl trångt. Men hur bra dom sitter är ju inte ditt problem ;) |
| Nej de e ju sant =) | |
|
helt klart 325an, utväxlingen i 525an gör att den känns trött, och tråkig att köra. helt annars motför 325an. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| Smaken är ju som baken. Själv stod jag o valde mellan 325 och 525. Känner killarna på BMW i Gävle o dom lyckades övertyga mig om att en 525:a är betydligt mycket mer bil för pengarna en 325:an. Men som sagt, smaken är som baken. Själv är jag skit nöjd med min 525:a. Tycker den går riktigt bra, för att vara en STOR bil med förhållandevis lite effekt. Det går ju att köra som en (idiot) med 525:an oxå. | |
| Personligen tycker jag 5-serien är lite "gubbig". Satsa på 3-serien. | |
|
Ja funderar även på en 328i sedan, hur mycket kostar försäkringen till dom? Ska vara på en som e över 25, full bonus och bosatt i litet samhälle... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.