AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.312

Bil PC

Sida 3 av 4
Jaha ok, men du ska fortfarande ha den motordrivna delen kvar inbyggd i glasfibret alltså?

Inte lust att göra en dublett =P
Jag var 1st inne på att flytta ner paneler och färddatorn och ha skärmen där uppe, men det skulle bli för bökigt och krångligt :(
Ditt sätt är nog det vettigaste..

/Tony Haagen
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Power_nisse: Det gallret är väl vinklat in mot kupén och har således ingenting med defrostern att göra...? Mina defrosterutsläpp sitter i all fall i framkanten av brädan direkt mot fönstret....

__
Mvh /Pewe
Pewe: det är det sistnämnda vi snackar om :)

Påpekade att tänkte jag va lite fundersam vart man skulle placera tft:n Bästa stället är alldeles vid stereon och färddatorn om inte högre upp. Men skulle vara tvungen att flytta runt så mkt.
och framför växelspaken skulle man inte se så mkt.

/Tony Haagen
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Ok, sorry. Kanske missförstod då...

__
Mvh /Pewe
markus00
Har också haft funderingar på att flytta runt stereon och färddatorn men la ner det ganska snabbt. Blir nog för mycket jobb.
Fördelen med att bygga vid gallret är nog att man på vintern kan plocka in skärmen utan för mycketarbete kanske.

Men största problemet kan nog va problem med reflektioner i skärmen vid solljus.

Power_nisse: Hur långt har du kommit med ditt projekt? Är det bara planeringsstadiet eller har du börjat köpa delar?
markus00:

Jag har inte beställt några delar alls ännu, sitter och planerar som en tok, gämför & diskuterar med olika folk för att få en uppfattning.

-Skärm->Länk
Tänkte ha en lilliput 7 tums touchscreen eftersom det är widescreen på den & inte 8:an.Verkar mkt bra och omtyckt av amerikanerna iaf och prisvärd framförallt.

-Moderkort->Länk och Länk
En ITX krets runt 1 Ghz och kanske bra
grafikstöd/Mpeg accelerator om man ska ha framtida dvd.
Tack vare att allt är intregerat så blir en 1Ghz av vias C3 processor snabbare än en celeron 1.7 Ghz :) (170x170mm)
Fattar inte folk som väljer ATX korten då man "bör" ha ett
minimum på 150Ws power supply.. Stort otympligt och enormt energikrävande.
Samt en Wlan modul om man vill surfa lite :)

-Energi-> Länk
ATX Mkort = 150W+
ITX Mkort = 8-10W
3.5 HDD = 10-15W
Tft skärm = 8-10W

Blir nog en DC-DC Convertter på 60W eller nått kraftfullare helst..
finns start kontrollers på denna sida ska kolla mer om det någon gång Länk

-Mjukvara-
Os skall vara Win Xp ev win2k. Är helt frälst i programet MediaCar-> Länk
Testa ni kommer själv fastna :)

Andra bra sidor
Mjukvara & Wlan Guide Länk

Kanske missat nått nu men är alltid en bra början.
Installationen av tft skärmen har ja ingen direkt ide om hur ja skall börja.
Har nu hittat min plats under rutan iaf :)
Har en "guide" här-> om det kan vara till nytta för någon

/Tony Haagen
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Nu Har jag gjort klart min PC i bilen Projekt. Jag fick ljud och bild igår. jag använde 5,6" TFT och Laptopp HP Omnibook. Trådlöss mus och Mini Tangentbord i Handsfack.+ VGA till TV addapter Och för ljud så har jag gjort en enkel lössning med kasset addapter. Jag ska köpa sedan den AUX in Kontakt den kostar 50 dollar.
Jag kör winamp med modern Skin det fungerar utmärkt. Till laptopp köpte jag en DC/DC addaptr hos Jula som Kostar 249Kr Den gör från DC12V UppTill 24V. Nu är jag glad och kan lyssna på MP3 och titta på DVD.

Best i Test =====BMW 7uan
BMWentu.: Bilder, bilder! :-)

/Micke
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Jag ska först städa lite i bilen. Under helgen kan jag tar några bilder. Så Jag fixar upp på söndag.

Best i Test =====BMW 7uan
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Länk

Nöjd BMW ägare
Da
19
Davidp
530d -99
900 Mhz
BMWentu: Såg häftigt ut..

Måste du ha kasset i spelaren när du kör ljudet?... Eller går det lura det på något sätt... Har själv en installation och det funkar bra.. men det känns lite amatörmässigt att ha ett kassetband i spelaren hela tiden...

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Just nu kör jag med Kasset. Det ändå ganska bra ljud om inte släpper in mycket ljud från PC. Men nästa Projekt är häcka Ibuss .

Nöjd BMW ägare
Da
19
Davidp
530d -99
900 Mhz
Okej.. vad har du tänkt att göra i Ibus då?... Jag håller på med lite röststyrning.. För helljus och halvljus.. mm.. Inget jag tänkt att använda mig av egentligen.. men jag håller på att lära mig SAPI (Microsoft Speech API) och då tyckte jag det var ett roligt projekt att göra lite röststyrning till min BMW
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Davidp: Går det verkligen att komma åt ljuset via I-busen? Ligger inte ljus mm. på K-busen?

/Johan

Riktiga män kör sedan.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Var får man tag i programmet Media Car? Har sökt på nätet utan napp? Är det nån som köpt nån 7 tums touchscreen ännu? Har tänkt köpa en ganska omgående så en länk till en sida i Sverige som säljer detta vore värdefullt.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
ppeellee: Mediacar hittar du här Länk

Xenarc 7" skärmar har Länk till Svenska priser:(

Har själv handlat av Länk Snabba leveranser och bra priser. Med Fedex har du grejorna nästa dag.

Jag köpte en Länk Det går att få ännu bättre pris via en länk på Länk Jag ska fram leta rätt länk igen.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Tack så mycket för hjälpen Olja, När man installerar och kör Mediacar hur gör man då? Startar det automatiskt när man kör igång datorn aller är det ett program man måste köra igång vid varje uppstart?
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
ppeellee: Du kan lägga Mediacar i autostartmappen eller låta datorn gå i viloläge. MP3Car har ett eget Mediacar forum Länk

Jag hittade länkarna med specialpriser hos CARTFT:
Länk
Länk

/Johan

Riktiga män kör sedan.
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Varför får ajag felmedelande varjegång när jag startar Media CAR

Nöjd BMW ägare
Ag
47
Agonar
540i -98
BMWentu:
VAd står det på felmeddelandet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.