|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Har ni några bra länkar till olika sidor med pc i bil? mp3car.com har jag tittat på! jag har en laptop som jag är sugen på att bygga in i bilen | |
|
Jag har också blivigt intresserad av en dator i bilen :) Har kommit fram till följande: Moderkort: Länk Nät del: Länk TFT Touchscreen: Länk Mjukvara: MEDIA CAR Os: Microsoft Xp eventuellt win2k 100+gig 3,5 tums hårddisk Hoppas på liknande resultat som denna -> Länk Det största problemat är att intregera själv skärmen med bilens inredning och paneler.Dom flesta har space att ha skärmen men ja har en 92:ans 535:a så känns lite problematiskt. Enda platsen verkar vara under svarta panelen och framför växelspaken.. ha skärmen snett lutande då jag inte vil ha en indash board.. En ram kan man göra av glasfiber då jag hittade en guide på nätet Länk Angående moderkortet så är dom små och strömsnåla men kan vara bra med en intregerad MPEG-2 Accelerator om man vill koppla in dvd. Också en rolig grej skulle vara Wlan(wireles) så man kan snika internet från dagis & företag :) Ge gärna tips & kommentarer! Är i planerings stadiet & har ej beställt grejer än så. /Tony Haagen |
|
|
Hej Jag ska fixa pc i bilen allting är nästan klart förutom Skärm Nu undrar jag om någon har köpt Lilliput 7" XGA Touchscreen 619GL-70NP $289.99 från mp3car.com. kan man lita på de och hur mycket frakt ska kosta från USA. Mvh Harvinder Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
BMWentu: Jag har själv inte köpt nått alls från USA men Lilliput skärmen är väldigt stor där verkar det som. Jag ska också importera någon gång framöver! Hör av dig om du får reda på något om den vettja /Tony Haagen |
|
|
Tja Power_nisse Det bara ett problem med USA räkna med tull + moms 25%. Det blir dyrt så jag håller på titta i Hong kong där har de faktist bra utbud och något billigare om man köper fler skärmer då for man ännu bättre pris. Jag tyckte inte att det var för stor skärm den är helt Lagom + att den hade touchscreen då slippar man mus. Skönt vad? Jag har skickat e mail till många supplliers i Hong kong om jag får nåt vettig svar jag hör av mig. //Harvinder Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
BMWentu: Jo det är sant. Hong kong måste vara det bästa alternativet kanske. Där kan man drunkna i häftiga prylar :) En touchscreen är underbart!! har program som simulerar ett T-bord på skärmen också om så behövs sen MediaCar som gränssnitt Helt underbart säger ja bara :) Den stora problemlösningen är att bygga in skärmen i bilen tycker jag. Funderar på att flytta ner hela svarta panelen mellan växelspaken och ciggfacket) Och ha en touchsvreen där uppe. /Tony Haagen |
|
|
JAg själv har tänkt montera en 15" på taket för baksättet och en 7" fram bredvid luftventil så att om man håller på med pc så passagerare kan vrida den och en mini bluetootht tangentbord i handfack. En external DVD som kostar 1995kr på secvencia som man kan koppla i laptops USB. For ljud så ska jag fixa en adaptter som kan komunicera med laptops d buss till bilen i bus eller börja med en FM modul. Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
Hmm.. en 15 i taket.. blir inte det en konstig vinkel tror du.. lr ska du ha den i taket ståendes mellan framstolarna kanske? Finns skärmar som man kan bygga in i nackstöden är inte så ruskigt dyrt heller för den delen. Du får skicka lägga upp en bild serie på det där sen tycker jag :) Mitt procekt är lite försenat då jag måste fixa lite efter kylfläkten som gått sönder å klippt kylaren mm. :( byte av visko koppling & vatten pump. /Tony Haagen |
|
|
Grejen är att jag har ett 15" TFT platt skärm som jag inte behöver hemma den tänkte jag fixa på taket. Jag har en kompis som är bil mek han ska hjälpa mig o montera den i taket, man måste ner med hela takets inredningen. Det är intereesant projekt. Jag ska på semeter i vecka 26 innan dess så vill jag att det ska vara klart. Så man kan lyssna MP3. Vad hände med din kylare? Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
Ok ja det är ett mkt intressant project! Sen kan man skaffa en Wlan modul så man kan sneaka bredbands uppkoppling av företag & dags. Surfa & chatta i bilen om man vill :) Detta hände med mitt motorutrymme ->Länk /Tony Haagen |
|
|
Okej det var ingen kul vad kostade hela skiten? Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
Jadu.. nu ligger det runt 3300 men kylaren är fortfarande sönder:( Ska försöka få den lagad men är svårt enligt en kyltekniker i vås. En ny kylare kostar 2400+moms då han inte vet om den passar pga att det är en import bil. ska ringa vidare imorrn /Tony Haagen |
|
|
Har kollat på skroten Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
Jo 1st försöka laga om inte det går så blir det skroten sen i värsta fall så får ja väl köpa en ny då /Tony Haagen |
|
|
Lycka till Best i Test =====BMW 7uan |
|
markus00 |
Har själv lite planer på ett liknande projekt. Ska nog använda mig av en bärbar dator. Blir nog en sådan här skärm Länk Ska försöka göra skärminstallation så den blir något liknande nya Z4:ans. Motordriven ska den va. kolla här: Länk På E34 finns ett ganska stort "utblåsningsgaller" på ovansidan av stora instrumentbrädan tänkte offra den om montera skärmen där. |
|
Markus00: Jag har också tänkt om man kunde göra nått vid gallret. Men det kommer bli ett h*lvete om det kommer dimma kan ja lova ;) Har du testat att ha nått monterat där? Det kan ha tendens attt speglas i vindrutan, lite störande under körning.Men det är intressant med motordriven lite flashigt :p /Tony Haagen |
|
markus00 |
Power_nisse: Hur menar du att det kommer bli ett helvete när det är dimma? Hade tänkt att täta så att ingen luft kan komma ut den vägen. Har inte provat att montera något där men kan tänka mig att reflektioner kan kanske vara ett problem vid solljus. Har du en skärm så du har testat? MVH Markus |
|
Nej men fläkten där är just till för att ta bort dimma på rutorna.. Iofs så är det en liten detalj när man fått dit en snygg installation av en motordriven touchscreen :) Jag har inte testat nått med reflektioner men folk brukar lägga saker i facket nära rutan så syns det en reflektion. Du hade alltså tänkt att bygga in en 7tums lilliput touchscreen i motordriven skärmhållare till en z4:a, mkt intressant!! Vart har du fått tag på den? Jag sökte efter lite återförsälgare men hittade dock inget. /Tony Haagen |
|
markus00 |
Ok nu förstår jag hur du menar =) Jag hade inte tänkt ta en orginal skärmhållare till en z4 utan mer använda en sån som förebild och bygga eget i glasfiber. MVH Markus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.