|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hmm i min gamla kärra låter det som en kattunge sitter under huven o jamar när man kör:) Första gången jag hörde det blev jag skitskraj för jag vet att grannens katt brukar hoppa upp på huven o värma sig nu när det är kallt ute (grr kattj*vel!) så jag stannade o kolla så det inte satt nån katt i motorn :) Blyfot... |
|
|
gocreate Det var inte så svårt som man kan tro. Först tog jag bort handskfacket sen bort med tygsidorna som sitter emot mittkonsolen i nederkant(en på varje sida, förare+passagerare). Tog sen bort stereon och dekorlisterna på instrumentbrädan, sedan tog jag bort den del av instrumentbrädan som handskfacket och stereon suttit i(du ser vart den är fastskruvad).sedan bort med mätarhuset och passagerarairbagen(OBS glöm ej att koppla bort både + och minuskabel på batteriet INNAN du gör detta). Sedan monterade jag bort själva överdelen av instrumentbrädan, samma här du ser vart den är skruvad(Finns 2st skruvar på varje gavel bakom den lilla runda täckkåpan på var sida och de övriga skruvarna borde du hitta). Sedan drar du bara instrumentbrädan mot dig och så ska det bara vara att lyfta den uppåt(när du lyft upp den får du koppla loss en vajer från friskluftutblåset i mitten, den sitter i fläktpaketet med ett gult plastclip), sedan är det bara att lyfta ut brädan. Sen har du fläktpaketet i mitten fram mot vindrutan och där ser du 3 eller 4 metallsnäppen, lossa dom och lyft upp plastluckan så har du fläkten innanför där. Bara att smörja :-) Hoppas det löser sig. tudor2 |
|
|
tudor2 Lätt som en plätt... :-) Micke |
|
|
Ehhhh... eeehh..okeeej.....eeeeh, tror nog jag skippar det. Men tusen tack i alla fall tudor :) gocreate |
|
|
Trodde nog det skulle vara lite lättare alltså :) Kanske skulle ta o testa detta istället: Länk gocreate |
|
|
gocreate. Det var inte så svårt, tog mig ca 3tim inkl. lunch att få bort allt och ca 1 timme att sätta dit allt. Väl använd tid tycker jag. Höll på att bli tokig på kvittrandet..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.