AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
29.497

Varför valde ni E30?

Sida 1 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ni som kör E30, hur kommer det att ni valde E30 och inte ngn annan BMW.

Vad var det som fick är att falla för just den modellen?

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Liten, smidig och förbaskat KUL!!! :)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Inte något som fick mig att välja E30, min bror hade den innan mig, så jag köpte den till ett bra pris av honom. Fin bil är det dock. Skulle inte ha den om ja inte tyckte den var snygg.
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Köpte en E30 pga att jag ägt E28 och E34, ville testa E30 också.
Underbar design, ser ut som en riktig BMW ska se ut (enligt mig).
Ett minus är bultcirkeln, som är lite ovanligare.

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Valde E30 först för att jag tyckte att den var ganska fräck och rolig att köra. Sedan valde jag E36 för att den var nyare, hade mer kraft och bättre komfort. Vackrare också. Sedan valde jag tillbaka till E30 för att jag fick banambitioner. Nu kör jag E30 för att det är en lätt, lättrimmad, kvick och förbannat känslig bil som det finns hur mycket prylar som helst till och som dessutom håller riktigt bra för hård behandling med omtanke.
Precis som Olof Ovenholm skriver + att den är relativt lätt, och förstås att den är jä"ligt snygg.
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Designen, körkänslan och för att det är billigt och håller bra.
Ja valde e30 för att ja ville ha nåt litet å smidigt å ände bakhjulsdrivet å någolunda piggt.. då vare bara e30 som gällde
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Automobil nr5 1983...är anledningen till att jag fastnat för BMW E30! Reportern som skrev om en 323i, i den tidningen gjorde det så målande så jag var tvungen att provköra en...ja och på den vägen är det :)
först och främst för att det är en snygg och ROLIG bil i en bra prisklass som förstabil! enkel att mecka med också vilket underlättar och drar ner på servicekostnaderna !

nu har jag ju köpt en e36 oxå, och är lite besviken måste jag säga...e36:an är större och klumpigare än e30'in, inte lika busig att köra....e30'in är dessutom snyggar än e36:an!

roligare vinterbil än e30 är svårt att hitta, skulle kanske vara en ascona eller något sånt..

MVH
Johan K
svintoleffe
Jag valde e30 på grund av att jag har en granne som är duktig på bmw.
Sen när jag hade köpt den så märkte jag genast vilken väghållning det var i kärran, man blev helt extas av att köra den.
Sen ljudet ifrån den raka sexan som morrade elak under huven och baraa väntade på att man skulle skicka högerfoten i golvet.

Säger bara det e30 vilken skönhet.

NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER

MVH Leffe
Aldric
Haglund2306 tjatade hål i öronen på mig :D

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"

MvH
Dennis
Jag valde e30 325i för att det inte finns nån annan bil som ger så mycket skoj för så lite pengar + den underbara sången i 6:an ;)

BMW - automatic smile activator
Det var ett naturligt steg 1985 från en E21 när man nu ville ha en sexa...
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Min sambos 323a gjorde mig kär sommaren 02 i E30. Jag och den bilen hade mycket kul ihop sommaren och vinter 02. Fan vad brett det gick den vintern. Var lite jobbit när man skulle starta i backe och bilen börjar gå ut i sidled =) men efter ett tag så vanden man sig och kör diffat. 325an är ju rena barnleken vinter tid mot för 323an konstig nog =) Älskar min 325a oxå med den underbara väghållningen. det är ett under att jag har två bilar i min närhet som passar mitt kör sätt .. och nu är jag fast och har inte ens tanken på att sälja. Fast jag fått 3 erbjudande på 50 tusen för 325an.

Mvh
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Min första bil var en E30 325:a, så jag får väl va med i denna "diskutionen"..
Vet inte varför egentligen.. tyckte den var heftig, med bra power mm.. Var beredd å lägga 50.000 på en bil så den blev en 86 mod 325 ( det här var i Norge). Vad den ville kosta å forsäkra hadde jeg ej tänkt på.. 25000/helförsäkring, så det blev halvförsäkring på 10.000.
Saknar bilen och kunne tänka mig en e30 som 2:a bil. busbil!

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Faktiskt mitt ex som hittade min första E30 på blocket.se när jag jobbade natt. Har redan bestämt mig för en fullutrustad Audi 100 som finns ett par mil bort när hon ringer vid 3-tiden på natten och säger att hon hittat den perfekta bilen till mig... Visst tänkte jag och kollade upp det när jag kom hem.
Hittar bilen på blocket, SMS;ar killen att jag ska ha bilen och märker att den fanns i Storuman, ca. 66 mil rakt uppåt...
Men men, rest is history....

/R Gustavsson
BMW Kungen
Fyrhjulsdriften på en bmw under 250000:- (asså inte e46), som är underbar på vintern. Kunde blivit en 525ix, men ville ha en liten å rapp bil. nästan roligare än 840:n....

Mvh
/// Kungen
Visa användare
40
Danne M
325i -87
För att de är snygga och har ett super bra chassie att utgå ifrån... Sen att den bilen just jag köpte var fruktansvärt fin =)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
...Körglädjen.... helt klart.. har man prövat en E30 med lite uppstyvat chassie en gång så är man fast för livet...

Tjatade även på 2 av mina kompisar, den ena körde volvo och den andre körde Saab.... Dom var omöjliga att övertala tills jag släppte i från mig nycklarna...

i dag kör både han med Saaben o han med Volvon E30 och deras sur bilar är sålda förlängesen :)

---
Min E30: Länk

/Chrille
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
E36 var för dyr. Men E30 cabben är snygg den med ;)

Rolig att köra, inte så vanlig tycker jag....

Mvh,
Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.