AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.063

Putsa ändrören?

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Wendtan: Jag tar med rengörningshinken när jag komemr i April så ska vi spara 200kr åt dig:)
Mvh
Asken
Bilen ska in på maskinpoleirng /rekond hos ditec på Krusegatan innan dess, så vi får se om din superspann behövs :)

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Crippe II
Hej Asken & wendtan!

Jag undrar om man efter det man fått nya bilen kan byta till kromade slutrör som på 545, tycker det ser så j-a juste ut. Skulle det isåfall bli en dyr affär att göra det efteråt.

mvh Crippe II
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Crippe II: BMW säljer kromade slutrör till de flesta modeller, kan dock inte svara på exakt hur det är för din bil.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Crippe II
Detta kromade ändrör kostade 200:- hos BMW:Länk det borde väl finnas till din nya 525a också.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Crippe: säg åt bmw att du ska ha de till din bil. De är en så fånigt liten summa för dom att slänga in. Sitter de verkligen inte standard på e61 525? de gjorde det på 330 iaf.

BMWCS Syd #05392
Länk
Crippe II
Wendtan!

Det skall jag framföra till dom, om priset inte är högre och för att jag beställt extrautrustning för ca 130 000 kr så kan dom banne mig bjuda på det. Sagt och gjort!

mvh Crippe II
Nu har jag pratat med BMW...ändrören kostar 270:- resp 305:-, de är tydligen inte identiska...alltså totalt 575:-

Det var dessutom vissa problem med att få fram vilka som skulle passa min bil eftersom BMW gjorde någon förändring ca oktober-2000, dvs efter att min bil producerades.

De ska träs över de befintliga, sa killen, och fästas med typ spännskruvar. Men han kunde inte svara på om det verkligen får plats eftersom jag har M-spoilern...så jag får väl närgånget inspektera de befintliga, och bedöma om det finns plats...

/ Joakim

Länk
Ufo: Beställ ett sportsystem istället. :)
De är enklare att rengöra rostfritt.
Kanske inte den billigaste lösningen men den klart snyggaste.

Varför skulle de nya inte få plats när de gamla gör det?
Han verkar inte inse att du redan har dom... :)

BMWCS Syd #05392
Länk
Mig veterligen så är kromade ändrör standard på alla E60/E61 med bensinmotor. 545i har dock RUNDA rör, medan de som sitter på 520i-530i har en lite oval form, samt något mindre diameter.

Du behöver nog inte oroa dig, Crippe :)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Wendtan: jo, eftersom man trär ÖVER de befintliga, alltså bygger godset på i tjocklek.

/ Joakim

Länk
Ufo: Du menar alltså att man skulle sätta de nya ändrören över de befintliga påstickarna som redan sitter där?
De låter väldigt konstigt.

Om du går ut o kikar på din bil så ser du att de som redan sitter orginal inte är något annat än påstickare de heller.

BMWCS Syd #05392
Länk
Finns ett par ändrör till 330 till salu på börsen såg jag ...
Crippe II
Tack Kalle Hansen!
Jag trodde att det bara var 545 som hade kromade slutrör, och jag måste säga att det är snyggare med ovala än runda.
Ugnsrengöring är effektiv, för effektiv..

Setill att inte slaska minsta stänk, och är det sprayvarianten så får man nog maskera kofångaren..

Jag har då inte detta problem efterssom slutröret inte är kromat, så jag törs gåpå med fint sandpapper och sen svinto..
ic
237
icho
320i, -04
Jag låg hela lördagen och putsade mina... dom har nog aldrig blivit rengjorda, för det tg ett bra tag med avfettning och tandborste(!) innan jag såg att det blänkte till. Men nu efter åtskilliga liter industriavfettning, och en liten gnutta autosol så glänser dom igen...=)
Visa användare
156
sixpak
750i -90
började polera mitt slutrör idag,efter allt vinter salt,slutröret köptes på mekonomen i höstas,och är helt i rostfritt,nu när jag skulle snygga till det, ja då är det stora porer i ytan efter saltet!snacka om dålig kvalite! det var ju inte billigt direkt med 3" varianten,ska åka och skälla på säljaren i morgon!
Ge
16
Georgeboy
BMW 520 03
Skit i alla konstiga medel.
Använd lite vanlig svinto! Det är jätte lätt att få bort all smuts och de blir som nya!!!!
Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
Lysfotogen, finns på macken. Fungerar fint till slutrör och fälgar vid hård beläggning av asvalt. Putsa putsa :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.