|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Skall kolla imorgon om jag hittar. Jag återkommer med bilder och en rapport =) BMW FOREVER |
|
|
Det sitter en m5 mutter på baksidan utav temp och bränslemätarna. Den bakom tempmätaren fungerar som jordning och den brukar lossna med åren BMW FOREVER |
|
| På de två tidigare e30 jag hade (316i -90, 325iM -88) stod mätaren ej exakt på mitten. Den jag har nu hoppar nålen hej vilt och står mest nånstanns i botten på röd markeringen. Men den går fin fint ändå! :o) | |
| Hade samma problem på min, bytte termostat från 80graders som är orginal till 88 graders sen dess har den stått på mitten. | |
Hälge |
Min tempmätare har alltid pekat rakt upp kl:12:00. Men efter att jag beställde en ny tempgivare från BMW. så stannar den numera alltid på kl: 11:00. Detta problem har inget med termostaten eller annat att göra, värdet beror nog snarare på tempgivarens skick. (en ny kostar endast 180:-hos BMW) kan vara ide' att byta den då den skickar info till styrboxen om motorns temp. |
| Min mätare hoppar också ibland. En förstår-sig-påare menade att detta orsakas av att de var luft i kylsystemet och att när luften passarade givaren hoppade den till uppåt eftersom kylning då upphörde. Vet ej om detta stämmer - ska dock kontrollera kylsystemet då den drar kopiösa mängder vatten. | |
|
Hejsan.. jag vet inte riktigt vad det är för fel på min bmw 316i-89 den står alltid lite över mitten ungefär kl 1.... kan de vara nåt fel på termostatet? o ibland så hoppar den lite av sig själv... :P |
|
|
Har problem med hoppande och allmänt knasig tempmätare på mina e30 med MotoMeter instrument (trots bytade givare och termostat). Däremot har bilen med VDO instrument inga problem. Lösningen ligger delvis i SI-kortets batterier samt en allmän rengöring av jordpunkter och kontaktstycken. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.