|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Blir ju nästan lite sårad när man läser dina (hårda ord) intemartin. O jag måste nog få säga att, är det inte härligt att vi som vill kan få klämma på ett m3pkt om vi vill det och tycker att vi vill slänga ut en massa pengar för att få det att se snabbt ut? Tycker du min bil ser knäpp ut bara för att jag har annat pkt på? Och jag förstår juh att du inte tar till hammarn på din bil och bonkar på men kjolpkt osv. din bil skall juh vara orginal och inte se ut som något annat. |
|
|
Det finns 3 olika sorters styling: diskret, extrem och vulgär. När gränsen mellan de 2 sista börjar suddas ut så får man tänka lite. Man får väl se till att helhetsintrycket blir ändå smakfullt, typ inte överdriva... Men återigen, allting är relativt och skönheten ligger i betraktarens öga. Det finns saker som man i Sverige betraktar som absolut kitch, medan i andra länder som bara snyggt. Ta bara hela "The fast and Furious"-stilen, för många är det fortfarande chockerande här. Och dem tycker att vi har gråa och tråkiga bilar, tom ryssar börjar tycka det... Inte konstigt, när varannan bil är silvermetallic till färgen... BMW 4ever Länk |
|
|
Härligt att se den här tråden leva fortfarande efter nästan tre år. När det gäller bilar och styling tycker jag som Fredrik I av Preussen "Var och en blir salig på sin fason". Själv blir jag mest salig om det är original... |
|
Helga |
Där finns en gemensam nämnare när det gäller styling. 16 -24 : Vulgär 25-30: För mycket 31-40: Lagom 40-99: Orginal Tycker mej se på detta forum att de flesta som tycker att vulgärt är skithäftigt ändar sej med stigande ålder. Ex. vis en 320 -86 med EVO vinge............och ett nytaget körkort. Helga |
|
Helga: din tabell stämmer inte på mig iallafall :) Kan sträcka mig till nerlackat, vita blinkers, diskret/snygg sänkning (gärna m-fjädrar el. motsv. org., max 40/20) och 16-17 tum ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Helga: Stämmer inte på mig heller! Trots mina 17 år så kan jag inte tänka mig något annat än bmw´s orginalstyling dvs m-pkt osv. Vill helst att bilen ska bmw orginalfälgar osv. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Helga |
Kul att höra att min "tabell" inte stämmer på alla. Har ju sett gubbar i min egen ålder 44 med överstylade BMW. Men det behöver ju inte vara deras....... Men en 530 iM är inte illa tycker jag!! Helga |
|
SKA det stylas så SKA det vara ORIGINAL inget annat!!!!! ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Klart underhållande tråd =) Folk får klistra på vad de vill, jag tänker ändå inte köpa den bilen. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
| På vår (min familjs) har vi börjat "styla" lite smått, än så länge bara 18" M5 Fälgar, men vita blinkersglas fram, sida samt bak kommer mer behövs inte. Min åsikt är att på E36 så är M3:an fulländad, diskret men sportig, på E34 är M5:an fulländad och på E39 så är Alpinas modeller de snyggaste då de är diskreta. men att klanka ner på de som styler mer är onödigt, huvdsaken är väl att det är ägaren till bilen som ska tycka att den är snygg. Om sen alla andra tycker den ser förj*vlig ut så ska man hålla tyst om det, bättre med konstruktiv kritik enl min mening. | |
Philly |
HAHAHA. man blir ju nästan gråtfärdig över att det finns sånna idioter som intemartin, hahaha... Jag ska säga er det att när jag köpte min bil på en bilfirma så stod det en 316, en 325 och en 328 jämte varandra, alla -96:or och priset var 73-79000:- Jag provkörde alla och jämförde. Pengar hade jag (banklån :D ) så jag kunde köpa vilken ja ville. Men efter jämförningen så visade det sig att 316 gick bäst var fräschast och finast. Det gjorde ju inte saken sämre att det var en individual med M-chassi + komplett m-paket från Stadacfabriken med komplett servicebok. Ville bara säga att jag är jävligt stolt över min 316, jag åker hellre i min fina bil än en skabbig 328, inget illa om 328:or, syftade på den på firman :) /Filip/ BMW 4 life |
Philly |
Länk kolla själva, OBS... m3 speglarna inne på lackering, vandalism, någon som repat, tur att dem inte snodde dem! säg gärna vad ni tycker om den. ps. fälgarna är till salu!! /Filip/ BMW 4 life |
Helga |
Kebabkitt........den var bra. MVH Helgas man från västkusten. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.