AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.533

blir trött på E30 E34 E36 raggare.

Sida 1 av 6
intemartin
Varförfins det människor som äger en BMW som slänger på ett kjolpaket och vinge samt överdimensionerade fälgar. Sean tar de sin sänkta bil ner till lokala korvkiosken och burnar loss på asfalten kör 30 varv i centrum. och hävdar att bara därför de köpt ett chip (som ger minimalt med effektökning) samt sportluft filter. sedan hävdar de på alvar att de drar en 750 eller m3.BMW är en glidar bil.
det är därför det känns gött att ha en 700serie man behöveringa jävla extra plastkjolar på dessa de är maffiga som de är. håll bilen orginal eller skäms.

martin_750
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Då är det ju tur att man har en e-28, men den är iofs långt i från orginal..nej lite allvar, det har knappast med bilen/bilarna att gör utan har det inte mer med ägararen att göra? Tex jag har blivet påkörd bakifrån 2ggr med personskader som följd, och det har varit en bmw som har kört på mig vid båda tillfällena, men det har knappast med bilarna att göra, utan mer att föraren har varit så uppmärksam som han borde vara.
Men om man ska snacka om löligt är alla ägare som tror att deras värsting (bmw?) är hur jäkla snabb som helst, jag har gett många,om man ska ta en bmw,m3or och då även 3,2or en ordenlig match (både rakt fram & när det svänger)med min gammla kärra( ej e-28an) och tänk dig då att chassit på den bilen var från 1967!!!

Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Jag tycker iofs att en viss modifiering är tillåten. Enligt min smak är förmycket med fetaste Kebabkittet dekaler, antenner och annat skräp. För att inte tala om neonljus, det är ju bara förbjudet. En lagom sänkning, vita blikers, feta fälgar och kanske tonade rutor ligger mer åt mitt håll. Strikt orginal behöver det inte vara, men smaken är ju olika. Oftast är det förarnas karaktär det är fel på.

Felix
Icq#133904233
Personligen tycker jag att man ska få styla sin bil som man vill. Alla har vi ju olika smak. Något som däremot kan vara ytterst skrattretande är, som du nämner, korvkiosk-fenomenet. Burna loss, tuta, gapa och skrika.
Speciellt om de gör det på Avenyn och däromkring med sina pippigula bilar... *suck* Kan det bli mer patetiskt? Vi har en sådan snubbe här i Göteborg som alltid envisas med att köra slalom mellan alla bilar på Parkgatan och Nya Allén. Tuta, bromsa, blinka och burna. Hm, man skulle kunna tro att det räckte med att hans bil var pippigul...

Gör det med stil.
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
Hmmmmm ... Intemartin.......

Skum attityd.......
Klart att man ska få styla bilen om man vill det.
Kan vara jevlitt mycket snyggare än orginal.
Men vill man ha orginal e det okej också.
Eller du kanske är avundsjuk på alla som
stylar sina bilar men att du inte vågar själv ;) Jag förstår inte varför man måste reta sig på att bilar ser anorlunda ut. Hur kul hade det varit om alla BMW´s hade samma stuk. Hrmf på dig....

285/35*18_____:)
intemartin
jo det är sant. Jag menar bara att har man ingen m3 eller m5 så har man inte man behöver inte fläska till dem med vinge och vulgära sänkningar så att det ser ut som en. När det är det under huven och det som sitter bakom ratten som räknas. Död åt chip och sportluftfilter puckon. hur lönt är det igentligen på en skala.

martin_750
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
E36 stylas ofta för mycket... även dom med symaskinsmotor (316, 318).....jag tycker att e36an känns ganska smäckig (har en själv).....kanske därför det stylas extra mycket på denna modell???Man vill bli av med smäck känslan??
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Tycker inte att det är något ont i att de som har en 316, 318 eller någon annan bränslesnål bil sätter på paket så det ser ut som om bilen vore snabb... det är väl bara kul att folk vill göra sin bil fin, det är väl mycket värre med de som inte alls vårdar och tycker om bilen... och sällan har väl någon sådan ställt sig bredvid mig vid rödljusen, däremot är det ofta Volvo S70 GLT och S60 2.4T, samt lite SAABar och som står där och tror att de ska köra ifrån "den där gamla BMW:n"... fast å andra sidan är det rätt kul...
sebbe_bmw
Osprey: Då är det bara att trycka till på gasen så V8an får arbeta lite så de där fläkt bilarna försvinner i backspegeln:)
//
Sebbe
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
Men däremot tycker jag att sådana personer som stylar sina 316 med fetepaketet får för sig att sätta på ett M3 emblem på bilen........... saknar ord.......
Och sen kommer det in en snubbe med Volvo Turbo på forumet med 150 hk å påstår att han kört från en M3 hur lätt som helst
Det ska vara som när ja hade min chippade M3 -94 310 hästar..... inga emblem alls inte ens på dörrlisten..... var sugen att sätta dit ett 318 emblem ;) men så långt kom ja alldrig

285/35*18_____:)
intemartin
tykte du som beskrev volvo saab fenomenet har rätt varför ska alla som har en saab altid köra så jävla fort i stan och stå och burna med handbromsen idragen. samt altid köra om i upförsbackar eller kurvor med noll sikt de tror nog att har man turbo så hinner man förbi *suck*

martin_750
Sl
23
Slusken
733 IA- 79
Alla ni som kör omkring i era små skokartonger på hjul å tror ni e nått kan gömma er..
Ni ödelägger raggarkulturen.
Ska man ragga ska man ha en bil som klarar att lasta 7-personer, nåra flak öl, brännvin och som tål att få sig nåra smällar och koka utan att rasa ihop.
Fram för fler mattsvarta bilar med raka rör.
Kid
Intermartin:
Vad ska jag göra åt min 540 som är ochipad men har Cold Air Intake system och alpina styling, alpina fälgar.
Dessutom är den BLÅ!
Ska jag sitta hemma och skämmas för det är en E34?
Nä jag trimmar vidare på min V8.
Och ingen raggarwannabe är jag, jag mår illa av alla som har 240 TIC eller TIC wannabes som är ute på stortorget i örebro och försöker se fräna ut.

Raggare: USA bilar, gärna mopar power.

/Kid and his aimee
BMW 540iA - 93
BMW 318i - 85
Länk
Länk - min site.
518i slow mobil
Har ni gått fram till någon och sagt att deras bil är skitfult stylad? Trodde inte det heller! Då kan ni ju inte ta så allvarligt....

BMW 6:a låter gott!
intemartin
ja det har jag gjort. det har resulterat i många arga
zigenare och dylika men det skiter jag i takkrona i taket på deras lånade BMW är inte snyggt.

martin_750
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Varför så arga....jag gillar BMW men jag gillar Volvo, SAAB & Merca också. Har haft en ruskigt snabb 760 Tic ..i alla fall tyckte jag det då, så länge det gick rakt fram. En SAAB 900 turbo, den satt mycket bra på vägen, var lite mer förlåtande än de BMW jag haft. Har haft en Susuki Swift, mycket prestanda för en liten plånbok. Jag hade en stylad 316i, en fin liten peronlig bil när många mil kördes & konkuransen om plånboken var hård, gillar inte å köra omkring i bilar som "tillhör" banken.
En bil som är orginal säger inte mycket om personen, en sprojatans ny BMW 530 med orginal 16" säger mer "jag kör bmw för att jag har råd o att det är inne" än jag älskar bilar i min mening. Skälv älskar jag styling, inte den vildaste utan mer den som tar fram designen i bilen, förstärker formerna. Att det sen säger lite mer om personen tycker jag är lite kul bara.....BMW 730 med 3cm sänkning fram, 17" BBS kromade, vitablinkers, sotade rutor runt om, D-svart shadowline.......jag är nöjd..
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Martin - Varför ge dig på oss stackare med för klena maskiner som så gärna vill leka med er stora grabbar med feta plånböcker? Bara för man inte har råd med en fetfläskig 750 som du ska man väl inte behöva sitta på skämsbänken? Jag tycker det är helt ok att man lastar på plastkit, alldeles för breda fälgar och chiptrimmar sin 316 eller 518. Inte ska man väl behöva ta spott & spe bara för att man har olika prioriteringar eller tunt läder? Är BMW av snikigare modeller inte värda att satsa på? Ska vi som småtrimmar med usla resurser ställa oss i skamvrån? Nej, fram för kreativitet och originalitet! Vill man ha horhuslook i sin kebabracer så må det väl vara hänt, vill man slita däck, lager & bussningar för att impa på småtjejerna vid korvmojen så borde man väl kunna få göra det med? Vad som är snyggt eller inte sitter i betraktarens öga... Det finns fåntrattar som köper en M5 eller M3 för att kunna vara kaxiga vid brostugan och lägger 500spänns donutar bara för att showa, mer läder än hjärna tycker en del om dessa...

Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-)
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Håller med om att takkrona i en lånad(?) BMW inte är snyggt, oavsett om det är zigenare, svenskar eller finnar etc som är skyldiga till det...

Himla tur att jag har tagit bort emblemet på bagageluckan så det inte syns att jag har för få cylindrar...
intemartin
jo men nu är det så att det är bara zigenare som har takkrona i bilen samt äkta mattor. och förgyllda nycklar. Har såna ingifta i släkten känner typ 20-25stycken. varenda en som köper en BMW eller MB. styckar de stackars bilarna på all stil och finnes och sänker så att de inte kan köra någonstans samt kromade lister. kom igen det finns smakfull styling och ful styling det är de jag ger mig på. tex hur mycket suger inte vita blinkers fram och inte bak. då kan man hellre låta bli.

martin_750
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Jahapp, där fick man för blinkerserna då...

Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-)
intemartin
vill du inte att det ska vara stilrent???
brutus

martin_750
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.