|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
jaha jag håller med om att man inte ska klanka ner på olika styling saker m.m. Jag gör som jag vill me min bil o ni gör som ni vill med era. Inte F*an tjatar jag på att eran styling är ful (!) Nu e läget så att min är helt oginal på utsidan för utom klarglas blinkers fram.. men jag skulle (gärna) styla den om jag hade råd.. P.S har blått neonljus under min (ute ur garderoben) och är stolt över de. jag tyckerde ser kul ut iaf... I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
| vad gör den här tråden i 7ser forumet?:) | |
Ralph |
Håller med Martin att zigenarna "stylar" sina bilar på ett otroligt fult och bondtölpigt sätt. Det finns inget fulare än takkronor i en BMW eller kromade lister på en Merca. Det är en synd att förstöra utseendet på dom här mäktiga bilarna på det här viset. Alla BMW och alla Mercor borde bevaras på ett "diskret" sätt. Jag har absolut inget emot att man inte får styla sin bil, men med lite hjärna. Det är trots allt inga 245or vi pratar om, det är världens bästa bilar. |
|
jag tycker personligen att man skall försöka att hålla bilen så original som möjligt...den enda stylingen som jag kan tänka mig är stora och/eller lilla M-pkt med tillhörande chassisänkning och andra tillvalsfälgar! den enda styling jag har gjort på min bil är vita blinkers fram samt att jag idag har bytt färg på speglarna från svarta solblekta till samma vita färg som bilen (Alpeinweiss). Skall lacka en del delar på bilen från den original mattsvarta färgen till bilens färg, såsom lister, dörrhandtag, luftintag till kupefläkten... Man kan tjäna mycket på att förbättra dom originaldetaljer som redan finns på bilen....tycker bara att det är fult att göra ett "invandrarpaket": - sänkning - stora fälgar - fet stereo - mer plast än plåt på bilen - köra bilen som ett svin självklart får man styla sin bil hur man vill, men jag kan ändå säga att det är för jävligt :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Martin, varför har du då en 525 med m-paket. Tror du då det e en m5:a, kanske går den snabbbare än en vanlig 525:a? | |
Oakman |
Nedlackning, fälgar (ej monsterfälgar) och en nätt sänkning är väl vad jag tycker funkar... inga hemska kjolpaket och spoilrar... |
|
Hej! Denna diskussion skulle aldrig behöva existera, det ingenting som går att diskutera eller säga vad som är rätt eller fel eftersom vi alla har fruktansvärt olika smak och tycke. Jag förstår vad ni menar och i mina ögon kan det ibland se hemskt ut, men jag tycker ändå att man ska respektera andras tycke oavsett vad man själv tycker. Det är säkert många saker på mina bilar som andra inte tycker om, alternativt inte förstår hur jag kan göra si eller så, men jag har aldrig utgett bilen för att vara en utställningsbil och om jag tycker om det så bryr jag mig inte för fem öre. Däremot tar jag gärna emot kommentarer och kritik på ett objektivt sätt, men då vill jag också höra en närmare förklaring och gärna tips ur dennes synpunkt hur jag kan förbättra saken och har med detta i åtankarna ifall en modifiering är aktuell. Usch, vad tråkig jag låter... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
För det första så kan intemartin inte svara för han är avstängd, sen var han nog mest ute efter att hetsa folk, han talade för 7-serien och tyckte e34 e36 m.fl var fula och värdelösa, MEN han ägde en e34? Ta hela tråden med en nypa salt är min rekommendation.... |
|
|
När han skrev tråden ägde han en 750i E32 Länk men byte den mot en E34a eftersom han ville bli en E34a raggare? men det var nog inte anledningen till att han blev avstängd. Mvh Stephan |
|
betriebsanleitung1 |
han var rolig så länge det varade |
|
Erm.. väldigt underlig diskution detta.. Självklart ska alla få styla sina bilar som dom vill! Självklart ska en kille som har en vanlig 318 få slänga på sina 18 tummare, sin skyssta front och m3 speglar!.. jag skulle då inte trivas i en 318 om den inte hade detta.. Om man sen väljer att köra orginal så är ju detta lika bra? Men att reta sig på att folk stylar sina bilar tycker jag låter lite fisförnämt.. som att du tror att du är nåt bara för att du äger en 7-serie och ser ner på dom som inte har ekonomi att äga en äkta m3 eller m5.. eller vill äga en 7-serie. Nää.. styla på allihopa.. alltid finns det folk som älskar det och andra som hatar det.. viktigast är ändå att man själv är stolt och nöjd över sin egen kärra. - Fanatisk bmwpower besökare - |
|
|
oh oj.. det va en gammal tråd =) Ok.. nu är jag mé igen. - Fanatisk bmwpower besökare - |
|
Marcel |
Jag som trodde raggarna gillade Amerikaner. |
Marcel |
Amerikanare....ska det vara. Sorry. |
|
men lol, sluta klaga för fasiken.. sandlåde stadie på detta. "hur fult är det inte med vita blinkers fram och inte bak" "vill du inte att det ska vara stilrent" haha... okej då designer gurun, tror vi alla har nåra års erfarenhet framför oss innan vi kan nå dina expert utlåtanden.. kan inte annat än små-le. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Takkronor trodde jag var legio i en stillastående 60-fotare vid Solkusten/P B - där min. 750 är shoppingbilen. RR (ej Bentley) familjed:o för snoriga (förkylningsrisk u 30 gr) ungar samt tanten/-r. De skall åka långa sträckor (kilometrar) under "högsta omöjliga tystnad" (Marbella; trol. kortare). Vare härmed hursomhelst - en stylad BMW är trots allt ägarens sak/påhitt - vill denne förfula eh? en std-modell - so what..? Prestandan "sk*ter" åtminsone jag högaktningsfullt i - har alltid haft så det räcker (ex. PV- 57, Amazon -61/62, Fiat 1100 Spec.) m.fl. |
|
Bmwtokig |
martin_750!!!Det var som fan vad du klagar på alla bilar låt alla ha sin egen styling och bilar ingen har ju tvingat dig att ha likadant som dessa du klagar på.Alla har sin frihet att göra som dem vill.din bil är säkert fin men jag tycker att du dömmer ut alla andra innan du har sett dem jag har ju själv en 316 94 men den går ju fint jag är inte ute efter att åka fort eller att den är över stylad.har vita blinkers fram samt lexus baklysen och 17''fälgar sen håller jag med er som tycker att det är överdrivet med vinge å grejer bilen ska vara nästan orginal dem är fina som dem är. Mvh Andy |
|
Hej! Är det inte en förmån med sin egen bil att man får sätta personligt stuk på den?Sen vad det innebär är det väl upp till var och en.Det som du gillar kanske andra skrattar åt.Tycker personligen att det är starkt att våga vara annorlunda,Annars hade alla våra bilar sett lika ut.Hur roligt hade det varit???? |
|
|
Känner ofta skräckblandade rysningar när jag ser stylade biler och tänker.."ajdå..inte passar det mig", men inte tusan stör jag mig på det ! Skulle kännas konstigt att vara smakpolis. Tror dock det minskar kundkretsen vid försäljningen. |
|
ormen |
till viss del håller jag med "intemartin", speciellt när man kommer ut i buschen.... illgröna E30 med svarta lysen.... fyfan... men viss "förbättring" kan vara ok.... jag sänker alla mina åk själv minimalt, o sätter dit hårda dämpare.... det blir roligare väghållning.. blästrar o lackar oken med hammarlack... det kan nästa ägare tacka mig för när han byter klossar...- trevligt rent blir det.. sådana ändringar kan inte vara fel??? eller??? "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.