AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.543

blir trött på E30 E34 E36 raggare.

Sida 3 av 6
Brutus jag hittade dom på en bilskrot.... dom satt på en frontad 735ia -91a och dom verkar ha varit orginal från BMW... men jag har ringt till BMW några säger att dom har gjort dom och några inte så jag vet inte....
/David
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Wups<< När jag hör sånt så blir jag ledsen. Att du får olika svar från olika BMW säljare. Jag har varit runt på lite olika bilmärkesfirmor och det tråkigaste jag vet är okunnigt folk! Vet de inte så tycker jag de ska säga det, inte ljuga ihop något!
Som en BMW säljare som påstod att 525i kom med 21ventiler fr.o.m. -92... (24V -91 ska det vara)

MVH
/Nybliven BMW fantast
Just att han sa "21" ventiler lär ju inte vara av okunnighet, snarare en felsägning. SÅ okunnig lär han inte ha varit.
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Wups
För att inte missförstå varandra nu så menar du att du såg baklysen till en e-32 på en skrot där blinkersglasen var vita? Köpte du dom? Om du gjorde det skulle jag gärna vilja se på dom typ en bild eller så. Eller om du inte köpte dom så undrar jag var och när du såg dom.

Felix
Icq#133904233
Felix
Blinkersglasen var inte vita men jag har köpt dom och det passar in till färgen på min iaf (royalblue metallic) ser bättre ut änn vanliga orginalen tycker jag iaf.
/David
i mitt tycke ska en bmw e 36 vara stylad,annars kan jag lika väl köra runt i en sur volvo eller nåt annat mög. Är man bilintresserad så gör man den lite personlig.var ligger närmsta korv mojjen ???
Håller med om att e36:an behöver viss styling för att i mina ögon bli snygg..e34:an däremot tycker jag att kommer långt med endast 17" fälgar.. sen så minns jag tiden då jag gick i gymnasiet haha då var det viktigt att basen hördes utanför bilen när man åkte, Nu skulle jag skämmas i hjäl om det dunkade så folk hörde det,utan jag prioriterar endast fint rent ljud inuti bilen,men det har väl med åldern att göra antar jag..
Håller med dig . Hellre klart och rent ljud. Varför spela för alla andra ??
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
klart man skulle vilja ha en 750 om den inte var så dvl. slö....
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
540is, vilken 750 körde du då? Den kan inte varit frisk! Min pinnar på rätt friskt. I övrigt tycker jag utrusta bilen som du vill, men laga den först! hur många skabbiga e34/e36/e32 har man inte sett med feta 18 tummare. Att bilen inte fått service de senaste 6000 milen är mindre viktigt

finns vridet behövs ingen turbo
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Min personliga inställning till styling är att det räcker med vita blinkers och ett gäng snygga fälgar. Nerlackad är nästan ett krav ihop med ovanstående och ska man sänka ska det vara måttligt.

Men att feta på med framrutedekal, ögonlock och singeltorkare blir bara vidrigt enligt min mening

---------------------------------------------
"Speed doesn't kill, it's the sudden stop..."
E23
Kan inte förstå mig på det här med ögonlock, har
inte sett en BMW som det är snyggt på.

Men det är ju min personliga åsik, smaken är ju olika
som sagt !!!

E23
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Tycker Alpina gör fina jobb med BMW-bilarna, både vad gäller tuning och styling. De stylar bilen diskret men ändå elegant och sportigt på samma gång. Alpina B12 6,0 (E38) är något bland det finaste som någonsin lämnat en bilfabrik, enligt min mening...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
sh
820
shu!
525i -91
hmm finns inte m3 som e36 eller har ja fel?

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
nej du har inte fel, det finns som M3, har en själv, och vad gäller styling så är det upp till var och en....

har endast lackat mina lister röda, då jag har en röd M3, för att bilen skulle bli mer enhetlig.... den e fortfarande stilren och det gillar jag....

Den som har flest saker när han dör vinner...
*klipp*
Ha det bra alla, ville bara se alla reaktioner som folk hade, och ja från malmö så storstad stämmer.

martin_750
*klipp*

Rättelse. Malmö är absolut ingen storstad. Sverige har öht ingen riktig storstad.

/Niclas

Procura cura para to locura
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Överdriven styling är tummen ner.
Jag tycker det låter lagom som Speddy har det.
Men någon attackerade oss 7-serie ägare för att ha feta plånböcker, men är det inte så att 7-serien är lite billigare än en 3-serie? Med ett antal år på nacken då alltså...
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
7 serien är klart billigare än 5 serien i alla fall.
Men så får man också spänna på sig mekarkläderna om man vill hålla kostnaderna nere.
Inget är dyrare än att lämna bort jobbet till någon annan på en 7 serie eftersom folk tror att man är gjord av pengar bara för att man har en 13år gamal 7 serie :(
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Stor och rapp kan väll inte vara så tokigt heller?

:oO

Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Ja jag måste självklart oxå in i disskusionen då jag känner mig lite träffad :)
Jag tycker som så många andra att 7-serien är en GRYMM bil och jag tänker då f*n äga en eller flera i detta liv och jag har INTE en fet plånbok, MEN jag är ju för närvarande ägare till en BMW "snik-tjugo" 520i 24v som jag håller kär och utrustar därefter med diverse plast och fälgar för att få den så fin som jag vill ha den. Dock så åker jag inte omkring och säger att jag drar någon bil på något sett, det tycker jag är fullständigt skitsnack så jag håller hellre tyst än att säga att min bil drar grannens M3:a. Jag håller visserligen, i denna stund, på att montera delar på bilen som, i slutändan, kommer få bilen att se ut som en "riktig" Alpina BiTurbo, men det vet ju alla att det inte är en sådan bil. Men jag tycker att just BiTurbon är skitsnygg så jag har valt att försöka efterlikna en sådan, sen att jag betalar betydligt mindre i bensin, försäkring och underhåll, det ser jag endast som en bonus :)

Slutord: Jag tycker inte att man ska kritisera oss som "stylar" upp våra snik bilar för att efterlikna dom stora grabbarna :)

Stay tuned with my car!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.