|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Var nyss utte och provkörde 325 tick. det är turbo och IC från saab 9000 (tbo3) presis när det verkade som att han skulle börja få laddtryck så röck den till. sen provade vi litte igen då dog den helt. det är ingen gnista på sitifften kan det vara tensoplen som har gett upp? eller vad kan det vara? måste ha hjäp.... | |
|
kollat fördelaren? rotorn kanske gått sönder? kolla även hastighetsgivaren och vevaxelgivaren.. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
ekblom: nu funkar den igen. det var tenspolen som haddde gått. någon som vet varför? men nu har jag en från en sabb 9000 turbo. är den bättre eller sämmre? en annan fråga kan dumpen göra så att det inte blir nått laddtryck? den går upp till 0 sen händer det inget. men det hörs TYDLIGT at turbon suger. ska bytta olja snart och kålla upp trycksidan om det är någon slangklemma som har halkat av. men fan vad kul det är :) Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Axel_e30 Hörrudu! När du får ordning på räsern så spela in lite film och lägg ut! Det är alltid kul å få se nu i vintermörkret:) |
|
|
Visst kan det vara dumpen, om den står öppen är det ju inge bra tex =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
kan vara wastegaten också.. kolla att den inte hängt sig i öppet läge. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Cristian L: jo jag funderar på att spela in litte film och lägga ut. men räcer blir det nog inte :( har gjort det här så biligt som möjligt för att lära mig bara. Jo efftersom dumpen "går" på vakum så kanske den är öppen hela tiden och då blir det inget ladd derför. eller så ska jag prova att slruv på W-gatearmen litte mera. för man hör att buron suger lufft i alla fall :) nu har jag ej tid att va här mer :) Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
har provat att ta bort dumpen och att skruva på W-armen. varför får jag innget laddtrycl? går bara till 0 sen inget mer. om man sägger att det är läckas på trycksidan hur lätte "smiter" lufften ut där? borde man inte få litte laddtrck ändå? någon som har hafft samma problem? turbo och ic från Saab 9000 (tbo3) tacksam för hjälp.. Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
kollat att det inte är någon slanganslutning på insuget du glömt att plugga igen. Kör du på väg eller varvar du bara motorn. Utan belastning får du inte upp något laddtryck, om du inte har launchcontrol, vilket jag vet att du inte har.. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Har du läkage så borde du rimligt vis höra att det viner luft där.. Har varit med om det en gång och det gick inte att missa. Det är nog mer troligt att wg läcker ut alla avgaser.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Plocka lös slangen till wg klockan och prova.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
servas: jo jar har funderar på det. då får den väll så mycket turbon klarar att ge? för då är det ju ingen lufft som skjuter på armen. sen såg ja att på min tryckmätare när den står avstängd så står den på -02. prova att blåsa och då gick den upp till 0. så kanske är den med som är cp. Ekblom: japp har kört på väg med den. tror att den går bättre nu än den gjorde innan. borde den gå bättre med 0? annars ska den väll ligga på -5 eller? tror i alla fall att den börjar gå bättre.. hoppas på 0,2 i alla fall :) någon annan som har något förslag? Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Fick upp ladtryck i den nu :) men fick ett annat problem. det trycktes ut olje ur oljelocket på ventilkopan. är det vevhusventilationen som spökar? är det bara att kappa slangen från ventilkoppan som går te insuget och plugga den från insuget håll och göra så att det åker rakt ut i lufften? Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Aj aj.. du får inte ha vevhusventilationen inkopplad på insuget för då bygger du upp ett övertryck i vevhuset som egetligen ska ventileras ut. du kan ju dra den till en burk med ett filter eller bara till en burk med ett hål provisoriskt iallafall.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
servas: jo märkte att man bygde upp tryck i ventilkoppan. tryckte ut olja där. är det bara att kappa slangen som ledder till insuget och plugga den? sen tar man och den andra ändan från vetilkoppan till en burk? Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
precis.. men om du vill ha det lite snyggt så kan du bygga en burk med två anslutningar en från ventilkåpan till burken och en anslutning för ett litet filter finns att köpa av dom som säljer luftfilter och sånt t,ex motornord.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Glöm bara inte att göra ett hål på ovansidan av burken så att övertrycket rfån vevhuset har någonstans att ta vägen.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
men du har inte berättat vad det va för fel som gjorde att du inte fick upp laddtryck ..//zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
calibramannen: Han har kört in det mesta av laddtrycket i motorn! MVH Sandor S. |
|
|
kanske.. men de verkade som om han fick upp laddtrycket före han märkte att det var kopplat fel med vevhusventilationen Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Han kan få upp laddtryck,men det tar lite tid att fylla hela motorn med luft. MVH Sandor S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.