|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Mattias Larsson |
Gasar-Magnus: Ja, 195', det har jag förstått var väl optimistiskt. Inte så brådskande med affär men det är ju skönt att ha det avklarat så jag får vällan gå ner en del i pris. Inte alltför kul prisbild men ändå inte så dramatiskt som en del tycker, verkar det. Bra att få lite mer tankar och åsikter. Mattias |
Mattias Larsson |
Vill ju samtidigt påpeka att det har varit 3 olika personer och tittat på den. Så helt ointressant verkar det ju inte vara för 195'. Nu är det väl så att det är en väldigt prismedveten publik här på detta forumet. Mattias |
|
Ställer man en värderingsfråga på ett forum så får man väl tåla att få olika svar? Vem som har rätt vet vi ju inte förän bilen är såld... Udo Dirkelsniff |
|
|
Länk Dom första 15 bilarna ligger under 175' SEK och är då är en del av dom nyare och har gått mindre. Tror på ett slutpris för din bil mellan 140'-160' SEK. //Marin |
|
Mattias Larsson |
Tjena igen! Udo: Ja visst men om du kollar upp värderingsforumet ser man återkommande att en del personer värderar mycket lågt och ofta kommer in hätska diskussioner med övriga majoriteten. Därför känns inte alla inlägg relevanta. Marin: Som jag försökte styra upp tidigare i inlägget: Jag kan själv söka på mobile och leta bilar. Men om du tar dig tid och kollar upp dessa 15 första så kan du helt säkert inte jämföra dessa bilar med min. Den första har skador, har bilen både vinter och sommarhjul, har den 18", har den navi/TV? Även om det står unfallfrei, hur ser den ut för övrigt, i lacken, småskador, osv. Vidare så vet jag av erfarenhet att de ofta har en tvivelaktig historia och det tror jag att vi kan vara rörande överrens om att bland de 15 första som du nämner så kan detta nog vara fallet. Och visst, vi får inte reda på det förräns bilen är såld men jag ville ha lite ytterligare input för att lättare prissätta min bil. Och jag försökte bara komma ifrån jämförelsen med diverse obskyra bilar som man ofta hittar på mobile. Mvh Mattias |
Mattias Larsson |
Marin: Dessutom, om du inte sätter någon gräns vid 200' och bara söker på 98:or med navigation, tar bort den billigaste för den är skadad. Ja då får du ett snittpris på 178'! Lägg därtill vad det kostar att ta hem bilarna + besväret. Mattias |
|
Det värsta är att ju längre du väntar med att sälja ju närmare de lägre tipsen kommer du... Udo Dirkelsniff |
|
|
Min erfarenhet när det gäller att sälja importerade BMW i Sverige, är att priserna i S och D ligger i princip lika. Jag sålde min528iT -99 juli -03 för 147', och då kostade motsvarande bilar runt 140-150' på mobile. Vad får dig att tro att nån kommer betala 20-30' mer för din importerade bil jämfört med att hämta en själv? Om jag var i ditt stället, och verkligen VILLE sälja bilen, så skulle jag anonsera ut den för 165'. Det kan tyckas lågt, men det är bättre att ta en stor (ekonomisk)smäll nu än att vänta några månader och ta en dyngstor, jättesmäll sen. Håll dig sen borta från BMW och kör Ådi eller Volvo. Dom är betydligt lättare att sälja. //Marin |
|
Mattias Larsson |
Tack än en gång för engagemanget. Marin: Tycker du pratar mot dig själv lite. O' ena sida säger du att slutpriset blir 140'-160' och sen tycker du att utgångspriset 165' är lågt. 20'-30' mer vet jag inte var du får ifrån, om du läser mina inlägg så har jag väl nämnt ett par gånger att 195' är inte aktuellt. Vidare förstår jag inte varför min 540 skulle annonseras ut med ett pris som ligger bland de lägsta här på denna siten. Tror att vi alla pratar lite olika termer, en del slutpris andra annonspris osv, då blir det ju lite svårt att diskutera. Men än en gång tack för engagemanget. Jag lägger ner nu. Återkommer om bilen blir såld så får vi se vad det blev. Och nej jag vill inte köra Ådi eller Volvo däremot kan jag tänka mig Mercedes. Ha det bra nu, don't drink and drive, be carefull out there :) Mvh Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.