AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.759

540 - Våga köpa utan S-bok?

Sida 3 av 3
Stephan735i,

Köpte den faktiskt hos en mindre handlare i Hamburg (!!!)
Han hade mest skitbilar inne, samt denna och en maxutrustad 520 -94. När jag kom ner fick jag en chock då allting stämde överens med alla varningar man fått ang. skumma handlare, men efter noga kontroll av bilen visade det sig att den var i ett underbart skick, och mycket välskött av sina tidigare ägare. Samma försäljare som först verkat helskum var väldigt noga med att jag skulle kolla upp serviceboken och varva ur motorn noga, för att försäkra mig att bilen var "som ny," de var även mycket hjälpsamma med exportregistreringen osv. Hur den lilla firman hade kommit över en sådan bil undrar man ju och det är något jag fortf. inte fått svar på :-)

Är det svårt att montera sidopositionsljus och den där bakre hållaren?

Det enda jag funnit ur funktion på min bil är att ekonometern funkar omvänt upp till 60 km/h då den börjar funka som normalt, skumt men knappast alltför störande, och närmast ironiskt!
Det är inte heller alltför kul att en så välutrustad bil har lilla stereopaketet med RDS-bandspelare och 6-högtalare :-(
Men trots dessa små obetydliga brister var det färgen som gjorde att mitt val föll på just denna bil, samt att den är mycket välvårdad. Bilder kommer till sommaren!

MVH,
E38B12
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Grattis till bilen! Hoppas du får många glada mil i den! :)

Kul att någon väljer en vit bil på grund av (inte trots) dess färg. Jag är också en av dem som gillar vita BMWs.

/Andreas
Wolv,

Jag har bott mycket i USA, där ser man många vita BMW med ofta beige skinninredning, har i efterhand kommit att gilla färgen vit på lite nyare bilar.

MVH,
E38B12
E38B12; Festligt att hitta en fin hos en bakgårdshandlare i Hamburg men dom köper knappast in rishögar för dom gillar dom utan det handlar om priset och i och att den är vit påverkade säkert att inköpspriset blev bättre för dom skulle också kunna tänka mig en vit BMW och då en 740iA E32 gillar bilar i ovanligt utförande som min nuvarande vinterbil en Alpinvit VW Scirocco GTi-83 med lägre miltal en 540:in.

M5-Paneln är bara att tryck dit mellan bakljusen dubbelhäftandetejp sitter på från början, Sidopositionsljusen har jag inte själv behövs inte när sidoblinkers är standard från 95 årsmodell men det man behöver göra är ta loss stötfångarlisterna se var det är lämpligast att koppla in blinkers funktionen antigen till framblinkersena eller till fabrikskontakten för sidoblinkers bakom golvhögtalarna fram sen är det bara att montera listerna och skåda mästerverket.

Mvh Stephan
Stephan735i,

Tack! Får se hur jag löser det... :-)

MVH,
E38B12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.