AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.755

540 - Våga köpa utan S-bok?

Sida 2 av 3
Tack för all info!

Visst är det den bilen jag menar! Säljaren skickade flera bilder på den och den är i ett fantastiskt skick rakt igenom, men saknar som sagt s-boken. Egentligen gör det inte så mycket om bilen är automatare, bara den är fin i övrigt och har rätt utrustning och dokumentation, men visst helst vill jag ha en 6-växlad.

Men stämmer det inte att det endast gick att få JUST DET m-paketet 1994-1995 till bara 525 och 540?

Vet du något om Värmlandsbilen?

I Tyskland ser man dem ibland men jag känner till följande M-sport i Sverige utöver de två vi diskuterat här:

1. Svart med svart skinn, automatare, till salu på blocket förra året, rejält stylad.

2. Avusblå automatare med vitt skinn och BBS-krysseker (underbar bil!) till salu på bytbil förra året.

3. Daytonaviolett manuell bil med svart skinn och BBS-krysseker
på blocket förra året. (denna var perfekt!)

4. Silverfärgad automatare med svart skinn och BBS-krysseker, bytbil i år, såldes precis.

5. Svart med 18-tums parallelleker och svart skinn, i galleriet här på autopower... j*vligt snygg bil!

MVH,
E38B12

Klart du ska ha en 6växlad mycket roligare, polaren hade en 540iAM Touring-96 en trevlig bil men stor skillnad mot min.

M-Paketet till 525/530/535/540 är detsamma alla år 1989-1996 och det är med undantag av framstötfångaren där läppen är djupare än M5 i övrigt likadan som M5 3,6 dom senare bilarna var alltid? utrustade med 17" krysseker dom tidigare med TRX fälgar.

Värmlandsbilen är din 3:a det enda jag vet om den är import-0010 4ägare sedan dess var till salu för 83tkr i juni-03 varför den är till salu igen för 67tkr är ju frågan något bör vara fel annars borde den vara såld!

Dom jag vet om förutom 94:an och värmlandsbilen är följande..

BJ12362-94/06 mod-95 import maj-03 Cosmossvartmet grått skinn alla lampor svarta utom vänster halvljus vinge OZ fälgar till salu okt-03 såg risig ut 2äg.

BJ12505-94/10 mod-95 import jan-98 Arktissilvermet svart skinn det var den på bytbil såld 040117 11äg.

Cosmossvart-95:a svart/grått delskinn 17500mil till salu för 105tkr i april-03.

Cosmossvart-11/94 mod 95 171tkm skinn taklucka till salu för €7000 i sep-03 i Tyskland

Cosmossvart-9/94 mod 95 knappt 15000mil silvergrått skinn taklucka ACC diffspärr till salu för €9500 hösten 2001

Min egen Cosmossvarta som är den i galleriet dock har den silvergrått skinn och krysseker fälgarna ligger på lager dom är snygga men paralelleker är dom vackraste fälgarna till E34 så en uppgradering var ett måste men inte säljer man orginaldelar så 17 tummarna får vara kvar.

Mvh Stephan
Förresten den Avusblå:a automataren regnummer TPN502 GF07975 gick på export efter misslyckade säljförsök så den finns inte i landet längre.

Mvh Stephan
Stephan735i,

Din bil är helt fantastisk! Helt i min smak!
Det låter som om vi pratar om samma bilar som vi känner till :-)
Dock fanns det en i förra veckan, 6vxl på mobile, han skulle ha 35 000 kr för den för att den gått 25 500, cosmossvart med grått skinn och all utrustning.

MVH,
E38B12
Synd att värmlandsbilen saknar taklucka och helskinn förresten, annars hade den varit spännande :-)

Stephan735i,

Apropå M-sport, såg en mörkblå 540i Sport (6vxl) med beige skinn och all utrustning på en parkering i Kalifornien i vintras, en av de absolut vackraste E34 jag någonsin sett... fast "over there" är ju M-sport en kult-BMW som kostar därefter... :-)

E38B12; Tack!! Håller med den är helt fantastisk.

En mycket vacker Västkustsbil som inspirerade mig att köpa M-Paralell fälgarna är den här Arktissilver 540iM-Sport 6vxl Länk dessutom i vacker miljö.

Mvh Stephan
ro
15
rock_on
///M5-90
tjo på er !!!

Jag var och provkörde 540:n i Värmland! Gick underbart i motorn. Små vibrationer i bilen från 80km/h- uppåt, ägaren påstod att det var snö slask/modd i fälgarna som gjorde det. Fin invändigt. Ingen s-bok dock mycket papper på vad som gjorts innan honom. Pga dyr försäkring (morsan gick inte med på att äga den) och finansiella problem blev det inte affär.

!!! Rock On !!!
Stephan735i,

Underbar 540, den silvriga jänkarbilen!

rock_on,

Hur mycket ville han ha för den?

MVH,
E38B12
ro
15
rock_on
///M5-90
Kan väl säga att jag kunde få den för 62000,- utan sommar fälgarna han hade, jag har 19" som väntar!!

Rock On
rock_on,

Ok, synd att den inte hade bok då :-)
Att en bok saknas betyder ingenting utom att den är borta, varför går aldrig att säga i efterhand. Köp om du litar på ditt eget omdömme, är du dålig på bilar och inte kan avgöra skick köp inte.

Somliga (väldigt många) anser att det skall prutas ca 10000 på en 50000 kr bil om denna saknas. Dett är enligt mig helt felaktigt då en bil varesig blir bättre eller sämre med bok. Det intresanta är skicket. Att man har 20 % prutmån vis avsaknande av bok är en myt som en del säljare går på.

Var nere i Tyskland igår och hämtade en kanonfin 540iA -93, fantastisk bil!

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Berätta mer!! Vad fick du den för?

Mvh
Ca. 50 000 skr kostade den.

540iA uttagen 04/93

Alpinweiss II (Ovanlig och snygg färg på 540!)
Svart buffelskinn
Sportstolar
Taklucka
Sportchassi
Rollo bak
Klima
mm.

2 ägare, 22 900 mil (Ärliga, fullservade och känns som hälften!)
Full servicebok hos BMW
Ny KAT
Nya däck på TRX-originalfälg (ovanliga fälgar nuförtiden!)
Alltid stått i garage, så lacken är sanslöst fin!
Automatlådan visar inga symptom på "plastkuleproblemet"

Det enda jag planerar att göra nu är att kolla oljetråget, och lacka om nedre spoilerläppen fram som har några stenskott...

VILKEN BIL! :-D
Stephan735i,

Hur gick du tillväga när du monterade amerikanska skylthållare? Har nämligen några "The Ultimate Driving Machine" liggande som jag gärna hade satt på istället för de vanliga svenska skylthållarna. Att man vill ha liten skylt får man väl specifiera vid Bilprovningen...

MVH,
E38B12
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Oljetråget? Oljepumpen menar du? =)

Grattis iallafall!

Mvh
Rob_t_j72,

Naturligtvis menar jag oljepumpen... klantigt sagt :-D

MVH,
E38B12
E38B12; Grattis!! bra utrustning och roligt med ett välskött exemplar brukar ofta vara ett problem med äldre bilar, Köpte du den privat eller hos handlare?

Med Amerikanska skylthållare menar jag Fram; mittenlisten med mindre skyltuttag och Bak; M5 USA panel på dom fäster jag skyltarna med dubbelhäftande tejp skulle rekomendera att göra det med "The Ultimate Driving Machine" för att slippa att göra dom hål som Amerikabilarna har se bild Länk bilen på bilden har även den Paneln som jag har den kan vara en bra ide att ha monterad till besiktningen BMW ETK-nummer 51132230867 kostar ca 300kr.

Om du vill slippa göra hål i framskärmarna för sioblinkers så kan man lagligt använda USA-Modellens sidopositionsljus som blinkers se näst sista bild på en mycket vacker Alpinvit M5-91 Länk ETKnummer Stötfångarlister fram 51 11 1 934 335, 51 11 1 934 336 Sidoljus fram orange 2st 63 14 1 376 977 så kommer jag lösa blinkersfråga på min förhoppningsvis snart inköpta E34 som ersätter min nuvarande andrabil och även 96:ans bruksfunktion under den varma årstiden så den kan bli renodlad entusiastvagn.

Mvh Stephan
Grymt snyggt med polerade fälgbanor på "3.8-fälgar"..Nån som vet hur man går till väga alternativt vad det kan kosta att få detta gjort??

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.