|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Alltså Ger till någon enfaren race förare en bmw 318is med 140 hk som ska tävla mot någon vardags förare som ibland rejsa då och då som har en M5 e39 med 400hk runt nurburingen.. Vem tror ni kommer att vinna????? när man rejsar den som är tokigast om modigast + enfaren kommer säkert att vinna.... och det spelar inget roll vilken bil man har..... men då jämför man föraren och inte bilarna... om man ska jänföra bilarna då är det sifrorna som gäller... M.V.H Mauricio |
|
|
Kolla på länken jag lade in tidigare i kedjan, där finns lite acctider från bla. B10 3.5 och M5 3.6. Intervallet de kör i kanske inte är det mest representativa, men ändå... :) Det jag främst uppskattar med B10:an är vridet på låga varv. Nästan lite V8 känsla med nästan allt vrid tillgängligt under 2500 rpm och helt flackt fram till 5500 rpm, kanske inte superrejsig, men grymt gött när man trixar runt i stan och vill stressa volvoägare lite... :) :) Kanske är det så att jag itne gillar att piska runt på minst 5000 rpm för att få det mesta ur mina bilar? Jag kanske egentligen är en jänkarkille? Är det en bigblockjänkare jag behöver? Nej, efter Alpinan får det nog bli en Alpina till... en B10 4.6 V8! :) :) Korrigering, en B10 4.8 V8S... mmmmmmmmm, drömma! |
|
|
Jag är också en person som tycker inte om att varva så mycket.. helst skulle vilja ha mer vrid i början än sluten av register eftersom det är faktisk i början som man behöver vridet för att sticka i väg... Har provkör många M5 och allihopa är slöa i början.. Jag brukar lägga i trean och sedan gasen på botten.. 1000 rpm ingenting??... 2000 rpm ska det hända någonting??... 3000 nu är det någonting fel?... 4000 rpm då ska du hålla dig bra i ratten...!! 4500 rpm 5000 rpm.. för man en spark i brosten och har svårt att andas, ryggen sitter fastklistrat i ryggstödet... min gamla M535 var faktisk piggare på låga varm... men ingenting att jämföra efter 4000 varv och uppåt... Om man säger så M5 karakter liknar mest en turboladda bil med en fördrojning när den håller på att laddas.... Vem vet kaske tyskarna har ljugit för oss och kanske finns någon liten turbo a la tyska i på en hemligt plats i bilen... hahaha... Ha det så bra Mauricio... |
|
| Utan att ha en aning om siffrorna tror jag faktiskt att M5an har bättre vrid än B10an. | |
|
Är helnöjd med min Alpina , valde mellan m5 och b-10 3,5 när jag letade "rolig bil"...... Men som sagt smaken är som baken..... E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! |
|
|
quixotic2 >> Vad du behöver är nog en -68 Mustang med 428cui (7 liter) Cobra Jet motor på 410 hästar och säkerligen oändligt med vridmoment :D // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.