AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.643

Förvirrade poliser!

Sida 1 av 3
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
va ute o sladda runt lite i lördags kväll.
såg lite senare att dom satt upp 2st kontroller i stan.
blev stoppad i den ena p.g.a dimljusen (positions + dimljus)
diskuterade fram o tillbax ang vilken belysning och varför.
lät "konstapeln" själv sätta på den rätta belysningen till mej så ja skulle slippa bli stoppad i nästa kontroll.

Han satte då på halvljus + dimljus (?) och sa att så ska ja åka...
ok? tänkte ja o åkte vidare fast ja vet att man INTE får köra med den kombinationen!

blev året stoppad av hans kolega som oxå han klagade på mitt ljusval. förklarade för honom vad som blivit sagt och gjort 3minuter innan och han begrep inte... fick åka därifrån med halvljus =/

fick oxå då blåsa o visa körkort 3ggr på 20 minuter, i samma kontroll....
trakaserier tycker ja...
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Haha! Vilken pajas den första måste varit! Har själv bara blivit stoppad en gång och det var i en blåskontroll. Det lustiga var att jag vände i nästa rondell eftersom jag skulle plocka upp några kompisar på andra sidan av vägen. Då stannar han mig igen! När han väl fattar att det är jag igen så muttrar han något ohörbart och låter mig åka.

//Thorssa
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har blivit stoppat 2 ggr på 6,5 år. 8,5 år om man räknar in övningskörningen!

... 3ggr på 20 minuter! ha ha ha
Blivit stoppad en gång, för att blåsa. Självklart vart man nykter vid tillfället. Lite senare åkte jag förbi kontrollen och poliserna kände igen mig och vinkade. :-)
-BeeMWe-
Bekant:

Blir stannad på morgonen för de kollar promille på en del bilar. Allt lugnt.

Dan efter samma tidpunkt blir han stannad igen och får blåsa, denn gång spelar han lite bakis och frågar om det är ok efter att han blåst. "Ah då inga konstigheter" "Åh vad bra jag drack så jävla mycket whiskey igår och mår som en skit nu så det var tur" Kommentaren blev "Du borde inte ha kört endå!" Och han åker därifrån :) trött på att bli stoppad...

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Det är inte alltid roligt att vara polis...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Jag har aldrig blivit stoppad, men vissa gånger har det nog mest berott på tur. En arbetskamrat blev stoppad och polisen frågade förstås vems bil det var, hon blev lite nervös och sa att hon faktiskt inte visste ... Vem kunde det vara? Hennes mans? nej, hon hade ingen aning. En kontroll visade att det var hennes bil, hennes man har för övrigt inte ens körkort.
Ja, de blåklädda gossarna har en tendens att göra sig själva till åtlöje, blev stoppad andra dagen efter införskaffandet av min e34, två poliser (en yngre och en äldre) kliver fram, tittar på resultatet från lasern (jag höll hastigheten), tar alkotest (naturligtvis var jag nykter). Den yngre vandrar runt och tittar på bilen med uppskattande blick medans den äldre muttrar surt "Satte du på dig bältet först när du såg oss?" varpå jag svarar att jag naturligtvis alltid har bilbälte på mig när jag framför bältespliktiga motorfordon och om det är något annat konstapeln ville veta, men det var det tydligen inte... Patetiskt säger jag bara, visst ska de göra sitt jobb, men det får väl ändå finnas gränser?
Stod vid ett rödlyse i Sthlm med polisen bredvid i höger fil, när det sedan blev grönt så försökte han dra mig eftersom det var bilar parkerade i hans fil längre fram så jag stod på upp till ca 50-60 som resultat att han fick tvärnita och åka in bakom mig. Direkt kom blåljusen på men han hade inte så mkt att komma med eftersom jag inte gjort något fel, jag åkte bara rakt fram i ca 50 :)...... Att sedan hans sur volvo inte rådde på min Maserati Biturbo med 300+ är inte mitt fel........

Komentaren var "Jag förstår att det är kul att gasa med en sådan bil, men försök att ta det lite lungt ialla fall"..........
Visa användare
81
Foten
325ia coupé -93
Ja har nog blivit stoppad ett 50 tal ggr för allt möjlig jävla skit hela tiden..
De borde vara skott pengar på trafikpolisen!!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hahaha..3ggr på 20 minuter är jävligt bra gjort...

Jag har blivit stoppad 10ggr...

3ggr med M3:an och 7ggr med min första bil.(MI16)

Men har ALDRIG åk dit..konstigt nog:)

Den värsta gången var när jag körde om en bil i ca 120 på 50 väg...(ganska stor 50 väg dock)....det var civilsnuten..så jag stanna och i stort sett räckte ut lappen genom rutan....MEN jag kände snuten...fick sätta mig i bögvolvon lite och prata...sen fick ja åka....DET kallar ja tur....annars har de varit, förliten skylt, dimljus, blåsa säkert 6ggr...

Dock är dom inte speciellt uppmärkasamma på bilen..Dom gångerna med M3:an så har jag alltså haft 0mm i mönster på 255:orna i bak...men dom har aldrig sett nåt.....:)

Tur ska man ha...

///M3
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Har blivit stoppad två gånger på 10 minuter i samma kontroll. Ena gången på väg in i stan och andra gången på väg ut. De stod på båda sidorna. Alkoholkontroll. Andra gången kände de igen mig och sa: "Du har inte hunnit pimpla i dig något olämpligt, va?" :)

Har däremot varit bra mycket mer rädd för körkortet en gång i en Mazda 626 (hua). Hade åkt och hämtat en sak åt en kompis en bit utanför stan och hade extremt brottom (han skulle till flygplatsen en liten stund efter). Fastnar bakom en gubbe i en Volvo 740 som håller 40 på den tvåfiliga 50-sträckan när jag nästan är tillbaka, men kommer inte om för att den andra filen blockeras av något liknande. Där står polisen och plockar in mig och tre andra bilar.
När jag drar ner rutan känner jag som en vägg av stekta bromsbelägg och det ryker lätt om bilen i framljusens sken samtidigt som det tickar rejält från katten.
Jag försöker hålla god min, blåser och visar körkortet och polisen tackar och skickar iväg mig.
DÅ var jag rädd. :)

Har dock aldrig blivit bötfälld på annat sätt än P-böter.
Kockjäveln
Jag hadde varit hemma hos en polare en kväll.När jag kom ut till bilen var det tusentals med flygmyror över hela bilen.Så på väg hem tänkte jag blåsa på lite så att dom skulle försvinna.Så jag ligger i typ 120 på en väg som just blivit 50-sträcka och ser en såndär äcklig röd lampa vid väggrenen.Tänker att nu e lappen borta.Snuten kommer fram till mig o ja drar ner rutan.Inget bälte idag e d första han säger.Då säger jag att jag tog av d när jag stannade.Då påpekar han att jag inte hadde något lyse på. Ojdå,glömde.Dom hadde ingen radar som tur var.Han står och tittar på körkortet länge och väl.Frågar om jag kan komma ur bilen istället,det kommer in massor av flygmyror.Då ser han rätt frågande ut.Efter att jag tillslut fått fram att bilen är full av flygmyror lyser han på taket med ficklampan och kollar,medans jag sitter och hoppas att dom inte blåst av.Sen får jag kliva ur och blåsa.Klarar mig utan en spänn i böter.Hadde kunnat blivit både körkortslös och fattig på en gång om det varit en grinig snut.
Blev stoppad tre dagar efter min uppkörnig, polisen stog i en parkeringsfick och när jag kom så vinkade han åt mig. Så jag körde in och ställde mig bakom han....vevade ner rutan,
då säger han "Här får du inte stanna, det är handikappsparkering"....blev ganska häpen faktiskt ;)
Sen så började han flina och sa han skojade...sen fick jag blåsa, visa lappen osv...
Visa användare
1.981
Thorssa
henke_: Det var ju nästan lite roligt :) Han hade ju inte kunnat tagit dig ändå eftersom du inte parkerat...man får väl stanna på en handikapparkering?

//Thorssa
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
haha många lustuga historier...
man har vart me om ganska många faktist...
men den gången ja blivit nästan mest skrav för plånbokens del va när:
ja kom ner vid en stoppplickt på en liiiiiten gata, mitt i natten mitt i vinter,
halt som de va så "kunde" ja inte stanna vid stop. åkte bara med dimljus utan bälte och lite väl mkt spinn på däcken kanske =)..

va möter ja då om inte 2st blåbilar varav ja blir stannad självklart.
tänkte att nu ryker lappen o blir ett stort hål i plånboken. (hade prövotid då)
men de ända han sa var att:
- Du kan sätta på halvljus nu, de e faktist kväll...

visst visst sa ja o åkte innan han ändra sej =))

Thorssa ..ja stanna får man väll för släppa att passagerare osv..fast så snabb var inte min hjärna =) blev bara helt stum typ =)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Gaah nu har jag blivit stoppad 2 ggr på 8 dagar! Innan dess var det 1 gång på 8,5 år!

Råkade lägga på ett fett breställ osså råkade Agne 96 gift med Agda 93 år gamla gå på trottoaren. Så råkade Harry se att Agne 96 och Agda 93 tittade snett på mig. Så Harry förföljde mig och stoppade mig 5 km (!) senare och gnällde på allt han kunde komma på. Harry sa dock att jag hade en rolig bil men att jag måste försöka ta det lugnt...

Så jag ska väl tänka efter lite mer.

mvh
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
När jag var 18 körde jag 180 km/h på 70-väg, men det var som en motorväg. Jag såg en bil som kunde vara snuten och började köra ifrån dom. Sen tänkte jag att det är inte bra om det händer nåt så jag bromsade in och det var polisen. Dom slet mig ur bilen och sa att du vet vad du gjort.

Sen sa dom att om du erkänner så kommer du undan med böter. Jag min idiot erkände då 180 och dom ville nog ha nåt i stil med 90 *ler* Sen så hände inget. Jag ringde Länsrätten och dom hade inget mål mot mig. Aldrig straffad för fortkörning *s*

Visa användare
1.981
Thorssa
I natt fick vi oss en funderare om poliser får köra hur de vill. Som privatperson får man ju inte det men det bryr man sig inte alltid om. Man tycker ju att åtminstone polisen borde föregå med gott exempel. Följande hände:

Jag körde min fars Audi A8 och min motståndare körde en Impreza med 280 hästar. Hon hade halvljus + dimljus samt kolsvarta rutor fram. Vi låg på en tvåfilig väg och gasade ikapp när vi kom till en korsning där det finns fyra filer. En till höger, en rakt fram och två till vänster. Åt andra hållet är det två filer och det är en refug som skiljer färdriktningarna åt.

I den högra filen står en polisbil, jag ställer mig i filen för att åka rakt fram och Subarun till vänster om mig. Polisen tittar då mot Subarun en liten kort stund. Sedan, helt utan förvarning kör han iväg, mot rött, och vänder precis där refugen slutar och börjar köra åt andra hållet! Han gjorde sig då skyldig till åtminstone körning över heldragen linje, körning mot rött och troligen också en otillåten vändning! Han slog inte på blåljusen! Får han verkligen göra så!? Vi satt bara och gapade och undrade om han fick hjärnsläpp eller nåt...

//Thorssa
Polisen behöver INTE använda utryckningssignaler för att bryta på trafikregler.

Tycker inte du ska bry dig så mycket om hur polisen beter sig med tanke på att du själv, Thorssa, är ute och gasar ikapp med dina motståndare. Det är definitivt en regelvidrighet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.