|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det var som själva.. haha ja där ser man. Jo, nog har man sneglat lite åt E46-hållet själv, men jag undrar om det är samma charm att äga en som paddan. Har testat grannens SMGII:a, visst är det ös i dom men.. ja charmen är nog inte den samma. Nog skulle man vilja ha lite mer lull-lull som baksäte osv, men efter ett tags Z3M-ägande är man fort back to basics, ratt, pedalställ och växelspak räcker gott faktiskt. ;) Hoppas att du finner det du söker, jag tycker du ska leta upp en fin M3:a, du har ju redan kännt på 5:an =) |
|
|
Jo det ligger nog nåt i det du säger johan.. Får väl se om plånboken kommer fram till samma sak :) M-POWER! Länk |
|
|
Anders: har du inte kvar din m coupe du köpte för ett litet tag sedan? |
|
|
Nix pix!!! känns lite surt, men jag e lite sugen på m5 eller m3 igen,,, M-POWER! Länk |
|
|
får man fråga varför du sålde den? |
|
|
Det får du gärna Matrox!! Dels för att jag fick bra betalt och att jag nog kände att suget efter m5 eller m3 eller varför inte porsche var lite för stort. M-POWER! Länk |
|
|
Anders. W: Blev den inte lite överflödig, om du tänker efter vilken bil har du kört mest den senaste tiden: M-Coupén eller Rally-Fiestan...? Och kom inte å skyll på att det är vinter...:)) "Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.." |
|
|
Fiestan rocker fett!!! Men den e nu såld oxå.. Så nu letar jag efter en billig bmwvinterbil att ha så länge. NÅN SOM HAR NÅN BESIKTIGAD O SKATTAT BMW ATT SÄLJA??? MAX 14000 ???? M-POWER! Länk |
|
| Denna bil annonserades för 279000:- på blocket för ett tag sen så det verkar som om han glömt att justera priset på det andra stället! | |
|
Andersosse: Har för mig han har haft den här på börsen för 249 000 förut om jag inte missminner mig för då fanns det nån som sålde för lite lägre och var något billigare..... har kollat ofta på M5 orna.. för de är så fina =) __ Länk |
|
| theprophet: Det är möjligt. Men det verkar som priserna på M5 är på väg nedåt rätt kraftigt i vart fall. Verkar som om många är skrämda av de dyra driftskostnader som dessa bilar medför. | |
|
Anderssose: Sant sant! Jo det är nog mest driftkostnaderna som skrämmer bort folk ifrån dessa bilar! Det är ju inte bara service och delar som kostar multum de är nog inte så himla gratis när det kommer till bensin heller! Slukar nog i sig en del soppa! Och då blir väl M3 och Z3 M ett bättre val! men jag klagar inte de kan jätte gärna få bli närmast gratis =D hehe __ Länk |
|
|
Tycker det är lite överdrivet med alla kommentarer hur mycket soppa en M5:a drar! Kör man normalt vilken man ändå oftast gör så drar den inte mer en 1,3L/mil. Det är väl lika mycket som en gammal sur volvo 240/740 ;-) Men visst kan man få den att dricka duktigt, men det är ju bara när man trycker på ordentligt! Den som kör som en biltjuv konstant förstår jag att den inte har deg nog att äga en M5:a men den personen ska nog inte ha en i alla fall ;-). Mina 2 cent. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
|
mbri: 1,3l milen anser jag vara mkt det är en halv liter mera än vad min drar tex! Så mkt är det enligt mig iaf! Sen om man gasar så försvinner ju tank nålen likt en blåval så ja.. dom drar mkt! Men men... Sen så bör man ju inte åka M5 om man vill åka billigt! Det är ju helt klart sant! Men vi konstaterar väl mer eller mindre bara varför inte så mkt folk äger dom... alla vill vi ha en men inte äga en... hehe.. =) __ Länk |
|
|
Nu är den M5:an jag tog upp tydligen såld till en annan handlare, och det kan säkert vara kopplat den plötsliga prishöjningen på något sätt. Länk till annonsen (med några nya bilder) hos den nya handlaren: Länk /Andreas |
|
|
Köpte min M5:a för ca 5 månader sedan för en bra bit över 300.000:-. letade länge innan jag hittade en bil som kändes rätt med full dok. och en historik som är längre än 7 månader i sverige. Dock verkar det som om bilarna runt 250-270 tkr klassen inte har en gedigen utrustning? Själv är jag allergisk mot tvåfärgat skinn, det är givetvis en smaksak, sedan finns det ett antal utan navi, osv. Men enligt er här, vad står en 99:a carbonsvart med caramell läder, 9500 mil? Intressant och höra! Min har funnits i Sverige sedan -99 och 1200 mil. Alla kvitton kvar sedan dess. Vill inte sälja men är nyfiken? Nipply |
|
|
Nipply: Caramelläder höjer några tusen i mina ögon..toksnyggt! M5-priserna är sjuka. Man kan surfa runt hur länge som helst utan att få en uppfattning om vad de borde vara värda känns det som. "Än slank han dit och än slank han ner i diket"...typ. Jag antar att du har mycket utrustning i bilen såsom navi/tv, rollo, DSP+växlare, etc. Full dokumentation med massa gamla viktiga och oviktiga kvitton på bilen är ett plus. Nånstans mellan 290-320k kanske? /Andreas |
|
|
Wolw: Tack för komplimangen! Jag gillar kombinationen mörk lack ljust läder. Jag har tv/navi, elrollo, cd+växlare. Det jag inte har är dubbelglas, däcktryckskontroll, fällbart baksäte, taklucka. Svårt att veta vad mer man kan ha?? Mycket var standard när den såldes. Snabb touring på väg in?? Alpina? Nyfiken... Nipply |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.