AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.598

Ibland höjer man priset? Konstig sälgstrategi när bilen varit osåld länge?

Sida 1 av 2
Länk

Länk

M-POWER!

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
han marknadsjusterar bara ;)

__
Länk
735
Våren är snart HÄR!!!! :-)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Öhhh... finurligt att inte ta bort den gamla annonsen också... hehe! :)
Jag har varit o kollat på den bilen. I hyffsat skick men inte för de pengarna......

M-POWER!

Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Usch, det verkar orimligt svårt att hitta M5'or i bra, icke skitkört, skick. Dessutom är de ju så jäkla dyra att äga enligt alla som har haft dem. Vad ska man göra? Alpina BiTurbon framstår ju som en budgetmodell i sammanhanget... ;)
Jag har haft en m5 e-39 o kan verkligen hålla med föregående talare... De ÄR dyra att äga!!!!

Det e inte lätt att hitta köpare till sådana bilar.. För de som har gott om pengar köper oftast nytt!!

M-POWER!

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Med tanke på hur billiga bilar snackas ner på det här forumet så är det väl ett inte helt osmart sätt att få fler intressenter...

"Man får vad man betalar för" borde i det här fallet innebära att bilen blivit bättre iochmed den nya annonsen.
Hubbe!!

Jag tror ju inte att fler ringer bara för att han höjer priset. Om han nu inte gjort någon stor förbättring på bilen???

De som e spekulanter på dessa bilar är ganska ofta insatta i ämnet o har säkert redan sett hans förra lägre pris. Men man kan ju alltid hoppas för hans skull att han får den såld.

M-POWER!

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hehe, bra sagt hubbe :)

Jag har ett annat exempel på en bil som ökat i pris. Den första annonsen har legat på Bytbil ända sedan i somras:
Länk

följande annons kom in på börsen igår:
Länk

Bilen har inte blivit såld på över ett halvår och då höjer killen priset med 10k!

Jag har provkört och köpte "nästan" den bilen och råder till extrem försiktighet om den bilen är intressant för någon av er. Maila mig ifall du vill veta mera.

wolv!!

U got mail!

M-POWER!

Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Det är kul att se. Måste själv säga att jag fick tag på en mycket fin och välvårdad M5 för ett par veckor sedan till ett bra pris.

Jag tycker nog att man pratar ned M5:an lite för mycket på dessa sidor, jag undrar vad det beror på? Det är ju en kanon bil och som är prisvärd. Jag menar det är en prestanda bil och ingen vanlig Volvo S70 bruksbil, så med andra ord så kostar den lite mer att sköta om.

Jag kan bara säga att denna bil är min dröm och den är värd vart ända öre jag lägger ned på den! Till vardags så kör jag en SAAB 9-5 Vector och det är ingen rolig historia när man väl satt sig i en BMW!

/Mikael

Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hubbe325: Klockren kommentar!

Alla billiga bilar är nåt lurt med på detta forum ;)

Och man får vad man betalar för, right?

Mbri!!

Ja visst e det en underbar bil...Jag vill ha en igen!!

M-POWER!

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Anders: u too! :)

Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
säljarna föll väl för snacket i alla trådar att priserna på M bilar stiger på våren ;) Fast alla poteniella köpare inser genast hur felaktigt det resonemanget är då den enda sanningen är att endast samlarbilar i kanonskick som för ex Alpina B10 Biturbo, Alpina B8 samt M3 E30 har potential att stiga i pris. :))))

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Anders W. Nej, fler ringer nog inte men han hoppades kanske på att slippa trådar där alla skriver att bilen är skit innan de ens sett den för att priset är sååå lågt.... Sen om ngn kommer och tittar och lyckas pruta ner den till 250 så tror de sig ha gjort en jättebedrift och köper bilen i ren rea-glädje.
Självklart var det ironi i mitt inlägg och en viss sarkasm mot uttrycket "man får vad man betalar för".
250 för en M5:a -99 är ju ett vettigt pris om den är ok i övrigt.
Hade inte försäkringen ruinerat mig så hade iaf jag tittat på den...
Hubbe!!

Jag menar att de som letar m5 säkert redan vet att den kostat 250 o vill säkert pruta på det priset!! ?? Visst finns det de som bara ser en annons på en m5 och åker o köper den utan att dissikera marknaden under en tid. Men det e inte många!!

M-POWER!

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Kanske, kanske inte.
Han kanske hoppas på tur.
Du skulle bara veta hur många som inte har en aning om vad blocket ens är..
Den siste idioten är inte född ännu, tänk på det.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Anders,

Man undrar ju lite varför du tagit bort M Coupé och numera bara har Ford Fiesta på din lista. Du gör mej lite skrajj, vad har hänt!?
328 johan!

Det kom en trevlig norrman "kongen här på forumet" o hade med sig en stor bunt med sedlar :) Resten kan ni gissa :)

Sen så e det så att jag fortfarande e lite sugen på m5/m3. De ligger rätt i pris nu.

Anders

M-POWER!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.