|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Jimmyv |
m_johan tilläggas bör ju oxå att det här har jag mätt upp vid tankningstillfällen. orkar inte titta på den där nålen, under varvmätaren, som ligger alldeles för högt för d mesta ;P |
|
Min 530iAt drar ungefär 1,4lit på min "normala" körning... dvs. cirka 8km till jobbet... På långkörning som jag gör nu, 6mil, så ligger jag på 0,95 cirka.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Min har dragit med Sportluftfilter och dålig thersmostat i somras 0,87. Mätte via trippen och tankad soppa efter en långkörning med moms på alla skyltar =) Sen så i Sundsvall då jag precis köpte (förra vintern) den! Gick mestadels stadstrafik och tuuung högferfot så drog den 0,99 med standard filter och dålig thermostat! Har dock bara mätt vid __ Länk |
|
| 1.4l/mil enligt datorn, 95% stadstrafik vintertid. Minskade från 1.6l/mil efter att jag bytte bränslefilter :) | |
|
60 mil på 80 liter! Tycker du borde komma 80mil minst! jag har v8 på min och kommer ca 70mil nu på vintern och på sommaren 80mil! men som sagt den varvar inte lika mycket som din. MvH Bmw 4-ever |
|
Y! |
Min 518T som verkligen inte kan besyllas för att vara ett effekt moster, drar kring 0,83-0,91 lite beroende på vilket humör chaffören är på... //Jonn T |
|
Min 525iT drar ca 0,95 blanda körning, drar lite mindre på sommaren |
|
|
landsväg sommarn me tung fot ca 1.3/mil /Inkognito |
|
| Litern precis vid blandad körning och ganska tung gasfot (525). | |
|
Nu på vintern drar min ca 1,5-1,6 per mil.+ Då är det 90% statskörning och ganska mycket gasande... På sommarn ligger man på litern långkörning om man tar det lugnt. /// Nicke |
|
| hmm man kanske skulle byta upp sig till 24v o vanos... | |
| min 525a dra inte nådigt. Kallstart, inget termostat för tillfället, kör ett par kilo meter.. 10 liter på 3 mil.. kul? Om nu inte tankmätaren visar fel.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.