|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
m_johan |
Är lite intresserad av vad era e34or drar.. Det spelar iofs in en hel del grejer.. Men jag kör ungefär 60 mil på 80 liter bränsle.. Kör ganska mycket i stan då, är det ganska vanligt för en 520 ? Bottengas så visar iaf mätarn på 3,0 l/mil... Stämmer det? Iofs bara för en kort stund men ändå.. 3,0 l / mil kanske låter mkt men man får väl tänka på att man inte gasar så ofta.. ligger ganska lätt på 0,9-1.0 l/mil vid landsväg annars... Hur märker man om den drar för mkt bensin? Och vad är anledningarna till det isåfalll? |
|
Min 535i drar ca 1,1 blandad körning. Det är väl hyfsat. |
|
|
Min brukar jag tanka ungefär när trippen visar på 100 mil. Då har man lite marginal. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
har lite statistik på våra bimmers här: Länk Fyll gärna i era uppgifter så kommer vi ännu när,are sanningen. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
| Min 520-89 drar 1.0-1.4 i stan.Omdu tycker att den drar för mycket så kolla lambdan o bränsletryck regulatorn. Motorn är ju för liten för en "stridsvagn" | |
| 0,95 blandad körning, tycker det är jäkligt bra för att vara en sån stor bil! | |
|
1,5 liter milen nu på vintern, nästan bara kortare sträckor stadskörning. Runt 1,35 sommartid med samma typ av körning, mellan 1,05 - 1,20 blandad körning sommartid... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| 0,85L/mil blandad körning nu på vintern med motorvärmare. | |
| 10,6 (l/100km) blandad, tung fot på mornarna då jag oftast är trött och åker lite för sent till jobbet :)) | |
|
ja 1.5L/mil minst i stan nu på vintern o landsväg 1.2 kanske på sommarn 1L/mil landsväg i stan vet jag inte /Inkognito |
|
|
Landsväg: ca 0,85/mil Blandad: ca 0,98/mil /Olle D |
|
|
Ligger på 1.35 l/mil nu när jag kör till jobbet och tillbaka 6+6km. Det vill säga enligt färddatorn ! Den verkliga ligger säkert på 1.5 l/mil. Är det någon som har ändrat sin färddator så att den visar rätt? Jag har sett någonstans någongång att det finns en koefficient/multiplikator som man kan ändra på så att datorn visar mer korrekta värden. Ess |
|
m_johan |
Om man ligger runt 1,5 liter så är det okej så här års? Brukar bilen dra ungefär en tredjedel mer på vintern än sommarn? BMW - Baader Meinhof Wagen Länk |
| Sen köpet 20 december har den enl. färddatorn dragit 1.36 l/mil. Jag har mest kört korta sträckor typ hemmet-jobb(förort-sthlm, 2.5 mil i båda riktningarna) | |
| Tycker det låter lite för mycket med 1,5L/mil. Fast det är klart, är det bara kortkörning så är det normalt. 520 drar ju t.ex. mera bränsle än 525 konstigt nog... | |
Jimmyv |
REN stadskörning, kallstarter i norrländska vintern och gärna prova om bilen kan gå fort så fort man får upp tempen = 2.1 liter\mil vid senaste tankning. normalt? |
m_johan |
Perj_82 det beror väl iofs på att motorn är aningen för klen för den stora bilen.. eller? |
m_johan |
Perj_82 det beror väl iofs på att motorn är aningen för klen för den stora bilen.. eller? BMW - Baader Meinhof Wagen Länk |
m_johan |
Jimmyv : Bottengas så har jag 3,0 l/mil direkt.. men detär ju bara för ett ögonblick.. Kan åka 0,9 / mil.. Vad åker du på landsväg om du kör lugnt då? BMW - Baader Meinhof Wagen Länk |
Jimmyv |
m_johan: roadtrip på 200mil i somras: 0.85lit\mil fart mellan 110km\h och 140km\h hyfsat tycker jag?! |
| min drar 1,2 i stan när frugan kör, 1,3-1,4 när jag kör, just under litern landsväg men då har jag automatlåda.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.