|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som har provat? Turbo Power | |
|
Ja en kille här i stan (Eskilstuna) Kör med dubbla 16T agg. Har bromsat en bit över 400 Hk..... 414 Hk tror jag det var. Jesper W. har byggt grenröret åt honom. Det sitter på en E36:a Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Det kanske är bättre än en stor turbo pga plastbristen, vet du hur mycket han laddar? Turbo Power |
|
|
Hehe.... Jag vet att Jesper nästan tog sin vatten över huvet när han började med den installationen..... Det är "änklare" att bygga singelturbo installation. Jesper har ett sådant singelturbo grenrör färdigt. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Hepp................... Ge dig inte i kast med att bygga dit två aggregat på din E36:a.. Det är helt klart rätt besvärligt.. Ger troligtvis inga större fördelar för motorkaraktären heller.. Jag har singelturbo grenrör.... Om du söker på säljes sidan efter e36 turbo så borde du finna annonsen. Hmm, kör ett enkelt aggregat... //Jesper |
|
|
Ok får väl bli singelturbo. Hur mycke laddtryck orkar orginal kolvar, stakar med innan dom börjar ge sig? Turbo Power |
|
|
Andreas här på forumet körde förra året med en kopsänkt std. motor (endast svarvade std. kolvar) Han hade uppskattningsvis 550Hk i den...... Så grejjorna i maskin håller väldigt bra. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jo det vet jag att han gjorde, men det ja mena va att kommer det hålla i längden. eller rasar det om man använder den dagligen. Turbo Power |
|
|
*Bmw_Fredde* Ge inte upp planerna på dubbelturbo bara för att någon annan säger det. Om du inte vet hur du ska göra rent tekniskt är ju en anledning som är ok men annars, go 4 it. En dubbelturbo får en jämnare effektkurva och bättre bottendrag. Dessutom är just en rak sexa optimal att bygga dubbelturbo på. Finns mycket info om detta här på forumet. Mvh. B |
|
|
Såg att jag svarat på ditt inlägg innan men men... :) Håller på med en dubbelinstallation själv. Det är många som säger att det är bökigt med att konvertera en E36 och jovisst det stämmer ju med en viss modifikation. Det beror på hur långt man är villig att gå. Tänk då vad kul att ha 2 aggregat. Men... Thats just me :) Mvh. B |
|
|
BlueBeemerBoy Jo det skulle ju va fränt med två stycken... Jag har ju byggt grenrör för så det ska nog gå å få till ett par=) Det är ju för att det inte finns så många e36 med turbo som man vill ha en.. e30 har ju snart alla... Vad gör du i övrigt med motorn då? Turbo Power |
|
|
Just nu håller jag mest på med bilen i övrigt. Bakfälgarna ska breddas i fälgbanan 1 tum till 9,5". Alla fälgarna ska lackas och poleras. Stereobygget snart klart. Gälar i framskärmarna på g. Ny front, hemmabyggd bakspoiler, nya sidokjolar samt även ett IC bygge är på g. Har precis köpt en 5vxl M3 låda som snart ska i men jag ska handla hårdare tryckplatta och slitdelar t kopplingen först. Planen är att ev. sätta i en s50 motor o köra med den i sommar samtidigt som jag kan bygga vidare på M50:n i lugn o ro. Ungefär så är läget just nu. Ideer finns det gott om. Tid o pengar styr hur fort det går... När det gäller M50:n vill jag bygga med dubbla Garrett GT25 fast det har jag inga delar till än... Kompsänkningen tänkte jag lösa med en stållamellpackning. Mvh. B |
|
|
Ok det kommer nog att bli grymt när det är klart. Jag tänkte på en grej att om man bygger turbo på m50 så borde ju grenrör/turbo även passa på s50? Turbo Power |
|
|
Det är min förhoppning :) Synd bara att det inte finns så mkt kjolar o sånt till e36 som det är lite stil på... Tänker mest på front och bakkjol... Jo fästena ska ju passa så det ska vara ok så långt... Funderar på att lägga båda aggregaten på undersidan av motorn precis vid grenrören men jag har inte testat ännu... Tight blir det :) Mvh. B |
|
|
Jo de ä synd, jag har köpt en lumma front och m3 e36 original bakspoiler ser väl hyfsat ut. sidokjolar vet ja inte vad man ska ha?? såg en e36 i tyskland som hade fiat bravo sidokjolar det va rätt snyggt faktiskt. Det blir nog bra för uppe får dom ju inte plats! Turbo Power |
|
| bluebeemerboy: Hur ser grenröret ut? 3 cylinder lopp till varje turbo eller? du har ingen bild? | |
|
Bmw-Fredde Lummafronten är ju helt ok! Du har inga bilder? Kolla in Nooze sidokjolar på Realcars hemsida och Carzones nya med ett luftintag där bak. När det gäller bakkjol så lolla in länken. Kolla vad de har t E36:an där. Är sugen på att bygga om originalt ngt liknande. Rawsezx Yes, 3 t varje aggregat. En av anledningarna till att 6:an är så bra till bubbelturbo är att man skiljer avgaspulserna på ett optimalt sätt genom att dela 3 t varje. Kolla originalsystemet på 325 E36 så ser du att det är som två system. Nej jag har inga bilder än. Håller på att prova ut var de ska sitta. En jag känner har erbjudit att svetsa dem i rostfritt sedan. Killen har jobbat som svetsare i 25 år :) Mvh. B |
|
|
"Dubbelturbo" ska det stå! -Inte "Bubbel" -turbo :) |
|
|
Jag har inga bilder på min bil för den är inte lackad än.. Hitta ingen bild på nooze sidokjolarna, å så glömde du länken. Turbo Power |
|
|
Ok.. Adressen är www.autovogue.nu -Check it out! Mvh. B |
|
|
Mena du avr spoilern så är den jävligt snygg. funderade på att köpa en sån för ett tag sen, men de vart aldrig av. Turbo Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.