|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
LepriconXL: Låter illa :-) Ja kör en sån 750 har ägt den 4 år snart.. trevlig maskin! testa hårdpumpade däck, det gjorde några kilometer på min. Men mycke spelar in, inte minst väder och vind. Kör fort MEN förståndigt i sommar! Det är en snabb maskin du har! Åka utan tak e gött!! |
|
|
BMW NICKE Förutom GSX-an åker jag en BMW 94 325i och har förut åkt bara bmw så att säga! (har ägt en saab "princ bertils" 97 men för övrigt 2 andra bmw bilar och en bertone opel kadet gsi) Ville bara testa då jag köpte hojen så var det test vinnare och med 167 hk orginal vart det lovat att man skulle åka 300. Det var bara ett prov jag utförde och måste säga att jag inte hann se så mycket innan jag fick brommsa! Ska ej testa sånt längre det är inte ens roligt dessutom så är jag mycket rädd om min och andras säkerhet för att testa sånt ute i trafiken Ha det gott min vän! |
|
|
Roligt att läsa denna gamla tråd, hade inte sett den förut. Det är en salig samling av olika förare.. Har nog jag inte ägt någon bil mer är 1 vecka utan att ha toppat den, förutom M'en.. :-( framvagnen är fortf så risig att vid >240 (på mätaren) börjar bilen kännas ordentligt orolig... Nya däck och en 4-hjulsinställning skall råda bot på det problemet. Som jag sagt tidigare; "En dag man inte kört 200+ är en dag man inte levt" (ja vintern suger...) /Caspar |
|
|
Dom är ju helt underbara att köra även i höga farter Z3'orna.. Har varit uppe i 260 med M-Roadster och 240 med 2.8 (på mätaren då såklart). Tycker inte det är några som helst problem att ligga i dom hastigheterna. M'en vill ju bara ha det och går hur stadigt som helst medans 2.8'an känns lite lättare i nosen när man kör fort, men ändå hyfsat stabil. Lagom fart att ligga och köra långt (stabilt) med 2.8'an skulle jag säga en 220 ungefär (mätarhastighet igen). M'en som trycks ner lite mer i nosen (skulle tro det beror på fronten och plastskivan under motorn) kan man ligga iaf 20km/h till och ändå bara ligga och "glidköra". Så om ni kör nånstans där man "får" köra fort så gör det! /Mangus |
|
|
Det finns säkert lite knep man kan göra för att förbättra luftmotståndet och även små modifieringar gör mycket faktist G-Nig |
|
modano |
ojoj vilka gasglada galningar.. men som sagt det är lätt att köra fort rakt fram.. det är i kurvorna männen skiljer sig från blöjorna... |
|
Hehe!! Fun is not a straight line, putsnördar kan inte köra bil, konsten att släppa upp en koppling, Uttrycken är många - innebörden är den samma. Håller med dig modano |
|
|
Z3 Magnus: skulle man ligga o glidköra i 240kmh?? Har själv haft uppe min i 260 på mätaren men inte fan ligger man o glidkör. Håller dock med om att man kan köra bra mkt fortare än motorvägsfart och fortfarande glida. |
|
|
MatroxMGA: glidköra kanske inte var riktigt rätt ord :) Men att köra det som marschfart om man ska köra en bit tänkte jag snarare.... Menmen.. det är ju en "smaksak" om hur snabbt man vill köra. När man har Cab kan det ju vara minst lika kul att köra långsamt sålänge det är vettigt väder. |
|
|
ok, då förstår jag vad du menar. Håller med dig om att det är inte svårt att komma upp i dessa hastigheter;) |
|
|
MatroxMGA & Z3 Magnus: Efter en semestertur till Italien förförra sommaren (tyvärr i 2,8an) så känns 230km/h, dvs ungefär vad den orkade som en alldeles utmärkt "glid"-fart på autobahn. ...men som Modano mfl säger det roliga kommer ju inte där.. det blåser bara en himla massa. Det roliga var serpentinerna i Dolomiterna där 50km/h kunde kännas fort och man kunde dra i backarna med motorcyclarna!! :-) Kurviga bergsvägar (gärna med bra asfalt) är var Z3 (Roadstern) hör hemma!! /Caspar |
|
| Ingen med en Z4 som har något att tillägga? | |
|
Saverman: Jag får väl antagligen skit för detta, men jag tror inte Z4 är jättekul att köra fort med, har bara provat den upp till ca 200. Visst är väghållningen mycket bättre än Z3 och den går garanterat att köra väldigt fort med, men känslan av sportbil saknas totalt och därför blir det inte lika kul... /Caspar |
|
|
Caspar: Kan bara hålla med! Z4 är en bättre och modernare bil på de flesta punkterna, men känslan viskar Zzzz3. Det är en mycket roligare bil att köra! /Andreas _____ Länk |
|
|
wolv: Borde det inte vara ZZZ...*gäsp*...ZZ4? ;) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Medhåll!! Vad kul!! Man kanske borde byta 2,8an (vinterbilen.. :-)) mot en 4'a som verkar vara bra för turer till Åre... :-) När kommer Z4 med en riktigt motor?? Förhandsinfo??? 3.0an slår jag ju nästan med dieseltraktorn... /Caspar |
|
|
Caspar: Ojojoj, den där kommentaren kommer få fart på diskussionerna i den här tråden! ;) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: misstänker det, har ju fått smisk förut här på forumet, men någon måste ju väcka Z4 ägarna.. :-) Jag säger bara 80-120 på 4'an... < 5,4sek med traktorn mot 5,8s för Z4 3,0... (det gäller att leta rätt värden i tabellerna :-) ) /Caspar |
|
|
Caspar: Hahaha ja köp en Z4 så kan du ha den när du ska till Åre och till affären och ta ut M Roadstern när du ska ha kul! ;) /Andreas _____ Länk |
|
|
Wolv: Skulle inte tjejen yla så mycket om mitt bilkonto så skulle det ju vara en riktigt kul idé.... /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.