|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad är det snabbaste ni kört med era Z-bilar? Hur känns det att åka snabbt i dom med tankte på att dom är så små!? //Svebba - Jag är schnell ! | |
|
Jag har kört i 160 km/h som snabbast. Är för feg för att köra fortare än så med den :) ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
| 270 km/tim på mätaren, gick som på räls... Lär väl bli över 300 med kompressorn i sommar... Men då sitter det nytt chassie på bilen oxå.. ;) Kimmen. | |
|
jag har faktiskt aldrig pressat bilen ordentligt när det gäller den övre farten. vid nåt tillfälle kände mig provocerad av en Saab Aero och drog up till 240 för att tappa honom. Men bilen ska vara god för 265-270 ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
250km/h 19" :-) VD med R&D "Vill inte vara som alla andra, och är det inte heller" |
|
|
Strax över 220 på mätaren, sen släppte jag. Möjligt att den kan fortsätta lite till? (M52, enkelvanos). Bilen ska iaf inte gå snabbare än 218 i verklig fart. Länk |
|
|
jadu, det får mig att reflektera efter varför coupe med samma motor som roadster är så pass mycket snabbare? gäller både 2.8 och 3.0 motorerna och både enkl och dubbelvanos? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Gissar att det åtminstone delvis beror på aerodynamiken? Coupén finns väl inte med M52 och enkelvanos? När det gäller 3.0 så är det enligt modellguiden iaf inte längre någon skillnad i acceleration. /Carl Länk |
|
|
två.åtta: 98:or hade enklevanos. och det är visst skillnad på 3.0 oxå Roadster har 240km/h max fart medans Coupe har 250 och elekroniskt begränsad. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
När man hade en så blev det 230km/h mätarfart, och det kändes stabilt. Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
Z3c 4 ever!: Det har du rätt i.. Tänkte mig inte för =) Tycker det är konstigt att det skiljer såpass i fart. Länk |
|
|
H&M har du toppat Z8:an än? har ni spärren vid 250 kvar? bilen lär rulla bra bit över 300 när den få spärren avlägsnad... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Mr Hamann |
Jag har varit uppe i 265, men då hade kärran mer att ge... Så i sommar lär det toppas så mycket som det går. // Mr Hamann |
| 1,02 på Kinnekulle med annat chassi och r-däck. | |
|
OK, vi har väl två divisioner ? Div C - Coupe eller HardTop Div R - Roadster nercabbat, helst utan vindskydd (fartkänslan är dubbel i div R!) Jag som bara kört Volvo tills nu i somras, har hittills passerat poliskontroll med min dotter sovandes bredvid i 190 i div R. Annars tycker jag att känslan är fullt tillräcklig i lagliga farter.... |
|
|
250 km/h, men då hade den inte slagit ifrån än. Men mätaren visar väl antagligen uppåt 10% fel... /B |
|
|
Nercabbat givetvis, måste tilläggas föregående inlägg..... /B |
|
modano |
mätaren har bottnat på 280 (men i dessa farter är det lite gläjesiffror...) |
|
Min går till 250 spik, på mätaren i alla fall, testat under ett MC(Motorcykel) race mellan jönåker och norrköping. Jag kom aldrig om den men han kom inte heller om... /PG |
|
BoZton Grodan |
Jag har kört min 110 km/ h på motorväg eller faktiskt 115km/ h vid en omkörning, om jag ska va ärlig.....hmmm // BoZton Grodan |
|
230 km/h med sufletten uppe, 200 km/h med sufletten nere. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.