AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.150

Sveriges sämsta vägar?

Sida 3 av 3
Zebulah
Jag drog upp husvagnen till fjällcampen i lördags.Det tog 3tim/15mil jag var iof tvungen att ringa efter en 4wd bil c:a 16km från campen,för det hade kommit för mycket snö så jag blev stående i en av dom brantaste backarna.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Apo
södertälje har vel endå sveriges sämsta vägar..
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Värmland har en del vägar som är sjukt dåliga...

/Andreas
Körde för någon dag sen vägen mellan Lucksta och Norrhassel uppe i Matfors... Hallelulja :) Visserligen var det inte så många riktiga gropar, men vägen var väl ungefär lika skev som ovansidan på en tunnel, och dessutom fanns det några fina svackor som glatt talade om när dämparna hade slut på spel, hehe...

Usha!

- psst, lita inte på ovanstående... ;)
jp
464
jpn
523im -99
Norrlands inlandsvägar! vägarna runt Luleå och Boden är ju inte de bästa och sträckan mellan porjus och förbi storasjöfallet är ju katastrof!
inga sänkta bilar här inte!
Hej

Sticker till sälen på söndag, någon lokal BMW förare som kan tipsa om väglaget/standarden mellan Karlstad och norrut mot sälen-fjällen?
Standarden på E6 till uddevalla samt Riks 45:an/E18 mot Karlstad vet jag sedan tidigare är bra/hyffsad med svenska mått efter att ha spenderat en och annan timme på dessa vägar...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Samma sak med Rv 68 mellan Surahammar och Fagersta dom la på ny beläggning på hela sträckan men det blev sänkningar så dom fick göra om nästan hela sträckan. Jag tror det blir så när upphandlingarna görs och det billigaste alternativet alltid väljs. Dom snubbarna som la beläggningen först har jag aldrig hört talas om förr eller senare...

Här i Västerås använder dom nån skum asfaltsblandning som gör att asfalten blir väldigt grovkornig med tiden, typ all tjära och bindmedel försvinner, som resultat att det blir som att åka på tvättbräda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.