|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Härmed röstar jag för att utse Västernorrland till sämst vägar i Sverige. Underhåll, planering och skick måste vinna bottenplacering! Någon som hittat värre? :) Det är alltid gratis ost i råttfällan... | |
| Jotack. Borås. | |
Aldric |
Borås. "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
| Borås | |
|
Jag var i Borås i söndags och jag har alldrig sett så mycket snö i hela mitt liv... Plus att vägarna inte var någon höjdare... ps... hur f*n kan ni ha ett Burger king som stänger vid kl 21???? --- Min E30: Länk |
|
|
Tyckte att vi hade dåliga vägar runt stockholm (vilket vi har) tills jag bilade upp till wilhelmina förra året. Vilken j***a ko-stig! Det var utan tvekan det värsta jag sett nån gång... |
|
|
deejaywasp: BK stänger 21 nu sedan ett par veckor. Tror de kommer lägga ner helt. Men 4-5 McDonalds funkar tydligen... Hrrm. |
|
| Sveriges absolut sämsta väg är den 15mil långa vägen mellan Porjus förbi Stora sjöfallet och slutligen till Ritsems turistanläggning.Med Suburban klarar jag av att hålla 60 i topppfart och har jag släpet med skotrarna på så får man cruisa i 30-40.Fast sämsta Europaväg är E45 som Anders S skriver inga sänkta bilar här inte. | |
|
BK stänger 21 nu sedan ett par veckor. Tror de kommer lägga ner helt. Men 4-5 McDonalds funkar tydligen... Hrrm. Detta kan man tacka barnfamiljerna för... var lika dant i skövde... bara mc som överlever... men det har ju grym marknadsföring och riktar sig mot rätt grupp i samhället... Mvh |
|
| Finns det någon bra väg i detta land? | |
|
Starre He he det kan man verkligen undra. |
|
|
Bra poäng, Starre! Fri fart=bra väg, allt annat suger :) Skämt åsido så tycker jag att vi över lag har fina vägar här i Skåne! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Erito: Jag instämmer med dig :D Och en regel med vissa undantag brukar säga att ju längre söderut man kommer desto bättre vägar. Norrland är värst :/ (för det mesta) |
|
|
Västernorrland! //Thorssa |
|
|
Starre: Öresundsbro anslutningen och fortsättningen (yttre ringen) runt malmö är enligt mitt tycke kalas. Fin asfalt, bra sikt och en del toppfarts sträckor :-))...riktigt farlig väg för körkortet!! Brukar sommartid bli omkörd av en hel del tyskar, danskar samt även svenskar som har en farten uppe nere från kontinenten...polisen har dock fattat detta o kollar numera regelbundet denna väg :-( mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Samtliga vägar i centrala delar av större städer, där man nu skulle behöva en traktor eller halvbandvagn för att ta sig fram mellan guppen. Visst, 30-vägar SKA man inte köra fort på, men jag är aldrig över 30 ändå, och skulle jag vilja vara det, så skulle jag köra fortare. Att kommunen eller vägverket, vem det nu är som smäller upp guppen, inte fattar det! |
|
D-diddy |
jag vet inte riktigt vad VV håller på med. Dom lade ny fin motorväg mellan Örebro-Arboga för kanske 2 år sen den är redan så jäkla spårig och guppig efter LAPPNINGAR på en så ny väg. hur bygger dom vägar igentligen? sen har dom små nötterna lagt röd asfalt som blir så hal när det regnar att man spinner om man gasar i 100 km/h. Och som Berga sa. fartgupp, varför har dom slutat att märka ut dom? är det mörkt och regnit så märker man dom inte förens det är 5 meter kvar och då är det försent att bromsa... ARG David "The unattainable is invariably attractive" |
| Söderköping - Stegeborg var ngt av det sämsta jag kört på. | |
| instämmer om borås men även göteborg e kass | |
|
Borås är ruggigast. Rv40. CitySparköp-rondellen. Allégatan. Hua vilka missfoster.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
MetallicaMats: You tell me. :) Jag bor 200 meter från City-rondellen upp i backen och passerar den minst 2 gånger om dagen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.