AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.142

Sveriges sämsta vägar?

Sida 2 av 3
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
MetallicaMats och Haglund:

Håller helt klart me! Jag har inte så mycket lokalt å jämnföra med i Sverige, men det er klart illa! Och kommunala grusvägar!!
Trodde inte det fantes längre.. Men, svenskar bygger bättre RV och motorvägar enn i Norge.. Det är åtminstånde en positiv sak :)
Men mindra vägar är riktigt kassa! Rundt Borås..
Ja, jo det finns ju många vägar om man tar enskilda vägar.

Tex mellan Sundsvall och Sättna flygfält (Nora) är grusväg där det går tung trafik och det är stora hål jämt, men om man ser till snittet i en hel kommun så leder nog Sundsvall... trots skyhög skatt...

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Man kan ju undra när det ska bli motorvägar mellan våra två största städer? Det är minst sagt skamligt att VV inte har lyckats få ihop vägnätet mellan Jönköping och Borås ännu, men än värre är att de hänvisar trafiken till E18 och E20.
Man satsar på vajer-räcken och kamera-skåp istället för att långsiktigt göra det ända intelligenta.
E18 och E20 är inte kul och jag hoppas att kampanjen ger resultat.

330ci - orient
El
338
ElNiko
325iT-92
Nu har jag väl ingen jätte erfarenhet av Norrlandsvägarna, men de jag har åkt på har jag tyckt vart helt ok. Däremot om man åker norrut i värmland, då kan vi snacka dåliga vägar, slalom mellan potthålen... Men som sagt, jag har ju inte kört alla vägar i Norrland...

/Niklas
Kalle: Borträknat Malmö stad som måste ha det sämsta vägnätet av Sveriges s.k. storstäder. Blir inte bättre av kommunens maniska byggande av fartgupp av modell stridsvagnshinder...
Har själv kört lastbil kring Borås, och visst finns det riktigt horribla vägar där, men det finns det i Västernorrland med, gärna kring Sundsvall på många ställen! På Alnö, där jag bor slog jag huvet i taket en gång då jag höll 60 på lagliga 70-väg, när jag hade farsans "pass-aus" (passat)... fan va ont ja hade då :)

Men som sagt, dåliga skitvägar finns ju överallt, men där dom är trafikerade är det ju en annan sak. Vägen från Sundsvall upp till Hassela är ju inte sådär gudabra om man säger så heller... Och duger inte den så har vi ju den mediokra snöröjningen i innerstan! Inga dåliga dämpare här inte...

// Björn Eriksson
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Åkte ifrån Mariestad ner till Kinna för några veckor sen och hämta en båt...FY FAAAAAN vilka skit vägar..41 och 42 tror ja dom hette...skandal alltså....annars tycker jag vägarna runt Mariestad är några av dom värsta också......

Och E20 då...dålig väg och kameror överallt.....snart blir de väl 70 som maxfart och 30 på 70 väg...

///M3
alien: He He He jag vet nog vilken väg på Alnö du menar. Förr när man åkte buss var det en sport att sitta längst bak för då visste man att det blev en rejäl flygtur :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Åker denna väg ofta

Uddevalla- Bengtfors- Årjång - Arvika

Kan säga att jag är väldigt snart om någon vecka är in inne på min 3:e omgång länkarmar. 7 500 Mil Säger en hel del. Och då kör jag inte fort heller.
852
Sörpan
325xi -02
Läs och begrunda...

Länk

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Dalsländska vägar är eländiga.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
E18 mellan köping-arboga är nog sämsta europa vägen. Förra vintern drog jag ner i håll på 1m i diameter och 50cm djupt. 120 blås mitt i natten, fatta inte ens vad som träffa mej fören jag gick ut å konstatera två skadade fälgar skrapmärken i fronten och en skadad länkarm!
Som tur var hade man hyrbil.

Samma sträckning slog brorsan sönder oljetråget, och detta var på en orginal Golf?

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
Kom upp och kör på Norrlands inlandsvägar! DÅ får ni uppleva dåliga(!) vägar. =)
Gemini__
Speddy: Ja, den är katastrofal! Vilket fiasko, vägen blev dålig nästan omg. efter att den var färdig. Använde väl fel sorts grus/sten, blev för poröst. Som fick till följd att vägen sjönk ihop. Ska väl göras om antar jag(skandal om så inte är fallet), tyckte jag läste ngt ang. detta i höstas i lokalblaskan. Men sen vidare förbi Arboga mot Örebro så har du däremot kanonfin väg.

//Thomas

Länk
Jag har varit i Borås en hel del och kan säga att vägarna i Göteborgs stad är klart mycket sämre. Genomslag varje dag i alla hålor och skit...
västernorrland

//Svebba
- Jag är schnell !
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
jag var hos min syster utanför härnösand i veckan och den sista biten ut till hennes hus är grusväg precis bredvid en sluttning så så här års när det "svensk sommar" alltså under noll grader så fryser allt vatten som rinner ner över vägen... det är en halvkilometer osandad isgata, isen är 3-7cm tjock, och det är backigt! precis så att man kommer fram i hennes toyota Carina E 1,6 *skäms för bilvalet* men då får man ta sats i uppförsbackarna...

***Älska V8!***
Ta en Sväng i Göteborg...potthål mellan potthålen.....blir så trött. Sen när man åker till Borås så är det lika illa där...man undrar vart vägskattepengarna tar vägen:-((((...
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
Bayern Munchen:

Håller med dig. Körde den "vägen" i sommar och med tanke på att jag har lågprofildäck kan jag säga att snitthastigheten var lååååååg

"Sveriges absolut sämsta väg är den 15mil långa vägen mellan Porjus förbi Stora sjöfallet och slutligen till Ritsems turistanläggning.Med Suburban klarar jag av att hålla 60 i topppfart och har jag släpet med skotrarna på så får man cruisa i 30-40.Fast sämsta Europaväg är E45 som Anders S skriver inga sänkta bilar här inte."
ormen
Göteborg är fan sämst! Värre än i är Rumänien! Hål stora så t.o.m. fyllningen i tänderna flyger ut.

Tycker vi som bor i städer med kassa vägar bör betala mindre bilskatt, jag menar det blir dubbelt så ofta man får byta lager/stag/bussning mm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.