AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.648

M3 mot 535i -hur mycket mellanskillnad

Sida 2 av 3
ErikNilsson
Anders S: Åsikter om saker som fälgar och vingar kommer alltid att skilja sig. Jag kan ju då berätta för dig att dina backspeglar och fälgar är minst sagt SKITFULA! Kan inte du ta bort M3-kofångare och M-lister på din bil tack, det är ju trots allt inte en M3. Ja som du märker är det ett jäkligt fjantigt argument. Om det är så att du är något svartsjuk för att du inte själv kör en M3 får du väl hålla för dig själv.

Jag tycker personligen att bilen ifråga är väldigt tilltalande. Däremot är kanske priset lite högt men att sitta och pracka ned på vad han har köpt för blinkers och stötdämpare är väl inte ert problem.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Erik,
Det var en värdering det var frågan om, inte åsiktsdiskussioner. Att jag skrev vad jag tyckte om fälgarna på bilen handlade mer om ett svar till Alpina B8, han gillade fälgarna och jag gillade dom inte, värdet sjunker oavsett tycke eftersom de flesta helst köper en originalutrustad bil. Gillar man vingar o dyl så är det upp till var och en och man gör formodligen bäst i att köpa en redan "pokemon-utrustad" sådan men när man säljer den får man räkna med att intresset för bilen har svalnat (lägre pris). Och det var som sagt värdering vi pratade om här.

P.s
Jag är glad att du INTE gillar min 100% originalbil, hade du gjort det skulle någonting förmodligen vara fel. :)

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Anders S:

Med resonemanget att org BMW prylar skulle sänka värdet på bilen så borde ju din egen bil vara värd betydligt mindre än en
helt org icke nerlackad/stylad bil... Personligen tycker jag inte det.. Skulle hellre betala några tusen extra för att få ex
org M3 kjolpkt och speglar...

Mvh Jimmy
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jemej,

Har inte påstått att bmworiginaldelar sänker värdet. Har jag?

Original är det väl oavsett om det är en extrautrustning eller inte?
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Ta det lugnt nu grabbar!
Jag gillar stuket på bilen men men inte för 140k...

Får fortsätta fundera och räkna på ekonomin.

///
Nicke
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Anders S:

Sorry, jag fattade dig nog fel då men jag trodde nästan att det var det du menade när du skrev: "Vingen må vara GT, men det är fortfarande ingen GT den sitter på".

Håller med Anders S om att tillbehör som är icke original generellt gör en M3:a mer svårsåld och något lägre värderad.

Alpina B8; Vad är det för fel på röda M3:or nu då? :) Hellrot är en personlig favorit men min åsikt är väl lite "färgad" av mitt eget bilval... Länk

Jens
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
MrMarsupilami - Riktigt snygg färg! Inte så vanlig på e36 va?

///
Nicke
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den är väldigt fin den kärran...
mafia_shq
gillar inte heller stylade m3, orginal e snyggast, varför ska man försöka göra en snygg bil snyggare...ja den blir ju inte snyggare i mina ögon med styling o hela köret, men för vissa andra, JA! gillar man stylade m3:or och vill sälja den så ska man nog sälja till dom som gillar det om man vill sälja den högre än normalpriserna, för visst betalar dom 10-15 tusen mer för en stylad, för dom gillar ju det helt enkelt. så att allt beros på smak o tycken :)

Har bara sett ett fåtal med Hellrot och då har det varit 96:or eller 97:or. Verkar inte finnas många 95:or. Bilen är en "Individual" så det kan tänkas att färgen inte fanns i standard-utbudet -95.

Jens
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Mr Marsupilani,det är inget fel på de färgerna, allt efter tycke o smak. Däremot vet jag av erfarenhet att just vitt, rött och gult är svårsålt när det gäller BMW och därav menar jag att dessa färger drar ner värdet.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
MrMarsipulamis bil var skitsnygg. Lova att hålla den i originalskicket. En M3:a i originalskick ser faktiskt riktigt högklassig ut, medan de flesta som är stylade ser billiga ut.

Färgen gjorde sig också riktigt bra. Håller man bara efter lacken på röda bilar så kan den hålla sig riktigt snygg även efter många års användning.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Skit också. MrMarsupilami heter du ju. Marsipulami låter lite konstigt...
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Lite "Of topic" kanske ;-) Men skiljer det mycket i nyans
mellan org mugello rot och hellrot ?
Har nog aldrig sett hellrot IRL..

På bilden så ser ju hellrot ut att ha en otroligt fin lyster !!
Gillar den skarpt... Ingen som vet om någon M3 97- cab
i den färgen som är till salu ? ;-)

Trevlig Helg på er alla !!
//Jemej
Alpina B8; Jag kan hålla med om att vitt och rött generellt är svårsålda färger på begagnade bilar. På en M3, däremot, tycker jag inte att rött verkar vara mer svårsålt än andra färger. Tycker att rött har en stark koppling till sportiga bilar (via Ferrari så klart) och därför passar väldigt bra på en M3.

Vad gäller vitt så tror jag att du kommer bli förvånad över den våg av vita bilar som antagligen kommer över oss snart. I USA har det länge varit populärt med vita bilar och när modet mer och mer går över i 80-tal så kommer nog även trendkänsliga Sverige att anamma vitt.

Elfrippo; Ingen risk för styling här! Har alltid förespråkat originalutförande, speciellt på lite mer unika bilmodeller. Är nog lite halvt manisk på denna punkten. Vill t ex inte byta ut originalstereon och har t o m haft funderingar på att byta ut klarglas-blinkerserna till vita original.

Jemej; Har faktiskt aldrig sett Mugellorot bredvid Hellrot så jag är inte säker på vad som skiljer. Det jag hört är att Hellrot är mer åt det Ferrariröda hållet. Hittade faktiskt en cabbe till salu på mobile.de som ser ut att vara Hellrot: Länk

Jens
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Killen vill ha minst 100k emellan så denna bil får betraktas som ointressant för mig..

///
Nicke
hej

Zidden
Hej alla jag har funderat på att köpa en m3a 94. men 13600 mil på mätaren. men den fick en två på för höga hc värden.
Är de ett dumt köp?? snälla hjälp mig. Vill så gärna ha den bilen.
Hoppas på svar fort kanske redan hämtar den i helgen om de är ok,

Mvh Andreas

Zidden
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Zidden,är det min gamla Köhlertrimmade diamantsvarta du funderar på att köpa?

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.