AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.647

M3 mot 535i -hur mycket mellanskillnad

Sida 1 av 3
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Lite sugen att byta min 535i mot M3, men hur mycket ska man lägga emellan?

Min 535: Länk
M3a: Länk

///
Nicke
140k kan han ju glömma att få för en 95a?
han får ju dra av 40 000:- för den där vingen, samt att det inte är bmw-originalfälgar.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Dörren ser ut att vara omlackad på M3`an..

/// Bavarian Motor Works \\\
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
+17.000 mil...!!

Min har bara rullat lite drygt 11.000:- helt original , den står tyvärr inte i mycket mer än 125-130.000:- så han kan glömma 140.000....
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Skönt att ni håller med mig, vad tror ni då, runt 110k för M3an?

Skulle lagt tråden i Värderingsdelen, ni får ha överseende...

Nicke
Japp det har du rätt i Frazze..
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Bara för att han satt ut annonsen på 140 så e de ju inte säkert att han själv väntar sig att få det...han kanske inte riktigt vet vart dom står och vill prova lite...skulle jag gjort...
Men den har ju gått ganska långt som sagt...

Men om den är i superskick så kan ha säkert få 130000 för den...våren e ju snart här också....

///M3
Det är inga dåliga hökögon som kan se att dörren är omlackad.
Döm nu inte ut bilen i onödan, det händer alltför ofta.
Fast vid närmare eftertanke ser den ändå lite ljusare ut. Det kan dock vara en synvilla.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja, nog ser det ut som en nyansskillnad mellan dörr o bakskärm. Dock ser det inte ut att vara ngn skillnad mellan dörr o framskärm så det kanske är bakskärmen som är omlackad lr kanske både dörr o framskärm. Eller så är det bara som det ser ut på bilden, man ska nog som sagt vara försiktig med att döma en bil man inte sett i verkligheten.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Pistolas:

40 000:- i avdrag för vingen ? Ser ju ut som en org Gt vinge
tycker jag... Men jag håller med om att priset var högt satt..

Mvh Jimmy
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

140´ är för högt.

ÄVEN om bilen inte hade haft: Fälgar, njurar, blinkers, avgassystem och vingar i originalutförande hade det varit för högt...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Även om bilen HADE haft: Fälgar, njurar, blinkers, avgassystem och vingar i originalutförande hade det varit för högt...
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Om man förutsätter att bägge bilarna är i bra skick för ålder o mil samt att bägge är krockfria skulle jag tippa på 80.000 i mellan. 535 an är inte direkt en lättsåld bil, inte för att en M3 är det i dagens läge med tokhöga försäkringspremier, men ändå..

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Skulle det vara konstigt att en nästan 10 år gammal bil har en dörr som är omlackad?? Det räcker med en liten parkeringsskada för att bli tvungen att skicka bilen till lackverkstan

Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Vad gäller fälgar o vinge..personligen är jag helt emot vingar, men för er originalfantaster så rör det sig om en GT vinge så det kan väl inte vara så farligt? Fälgarna är i mitt tycke klart snygga och jag lutar mer åt att de är värdehöjande snarare än sänkande.

Jag tycke. M3 an ser helfräsch ut på bild, lagom mycket styling utan att vara överdriven. Att det är en 95 med 3.0 motorn är en fördel tycker jag eftersom 3 liters maskinen är klart rappare i sin karaktär än 3,2 an, dessutom är det sista årsmodellen med den motorn vilket borgar för att BMW teknikerna fixat alla barnsjukdomar, och i ärlighetens namn vad ska man med en 6:e växel till i Sverige? Är inte det lite ett försäljningsargument snarare än något som vid normalt användande har någon som helst betydelse, ok jag kan köpa att man sparar några centiliter vid konstantfart 140 på motorvägen men det är så lite i det stora hela.

Personligen tycker jag att man ska fokusera på det helhetsintryck som bilen ger samt hur den är skött, en fin välvårdad bil i rätt färg som inte är sönderstylad skall betinga ett högre pris än en (ber om ursäkt till er som gillar gula, röda o vita M3 or) än en felfärgad med 17 entusiastiska tidigare ägare, allesammans i 18-25 årsåldern med neonljus, extra blinkers lite här o var, lexusljus och annan skit. Det är dessa bilar som skall ligga inom intervallet 80-100 k.

Obs detta inlägg var inte menat som en förolämpning gentemot er som anser att ovanstående är snyggt, utan enbart en reflektion av mina egna värderingar.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Amen!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vingen må vara GT, men det är fortfarande ingen GT den sitter på. Fälgarna är i mina ögon skitfula (låt vara en personlig åsikt) och något annat än en premiumfälg/originalfälg på en M3 går bort. Teenyblinkers går bort, bakrutespoiler går bort och kromade njurar går fetbort.

Så att säga att denna är i det närmaste original är jag inte med på. (dessutom sitter det supersprint avgas och andra stötdämpare fjädrar).

MINA högst personliga åsikter.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Bra skrivet, ALpina B8! Jag måste hålla med om att priset är alldeles för högt. Med dagens prisläge är det väl bara en M3:a i komplett originalutförande och MYCKET bra skick som kan vara värd så mycket. Personligen struntar jag i om det är en GT vinge. Den förstör bilens utseende totalt i alla fall. 110-115k borde väl vara ett rimligt pris om den är fin, eller?

När det gäller dörren så kan det mycket väl vara en synvilla. Bilder luras ofta väldigt mycket. Å andra sidan behöver det ju inte vara en synvilla...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tycker alla här inne kan åka och titta på den och sedan berätta här EXAKT vad man ska betala för den...så resten av sverige vet....inte ett öre mer än 90000kr..eftersom några M3:or kostat där omkring nu...sen blir de avdrag för allt extra..
vingar, fälgar, sänkning...- 50000...

herregud...

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.