AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.926

Blev k.a.w 50/15 istället för coilovers från Usa..

Sida 2 av 2
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Phiber:
Jaså...okej, låter bra..ne jag har faktiskt aldrig bytt stötdämpare alls..får la se hur de går..ska byta fjäderbenslager runt om med så de blir jätte kul:)

Föresten, va de svårare på vänster sidan eller?:====))

///M3
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
he he jo vänstern ska du passa dig för , om möjligt hoppa över och byt på den sidan :-)

///MVH TONY
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hahaha..precis..jag har tänkt att byta i bak själv då de tydligen ska vara riktigt lätt....så ja sparar lite tid och pengar.

Fäderbenslagringarna i bak, är dom svåra att byta eller?? samt dämparna och fjädrarna??

///M3
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
lagringarna bak vet jag inte då mina var bra , men att byta dämpare ocf fjädrar var en barnlek .

Fram så är det lätt byte av fjäderlagringarna , fjäder/dämpare fram är heller inga problem . Se mekartips !

///MVH TONY
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
ok...ja..jag får väl ta lite hjälp av grannen annars:)
Ja, jag läste lite på det igår....

Ahh..de löser sig...de svåra blir nog fjädrarna då ja inte har nån sån fjäderspännare...men jag får la fixa de..

///M3
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
slarvva inte med fjäderspännarna , LIVSFARLIGT om den skjuts iväg . Köp inga billiga på typ Biltema , utan rejäla !!

///MVH TONY
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
nee..jag lånar en god väns fjäderspännare..eller så får han fixa de....ska bli kul detta..va ju en jävla massa brickor o annan skit med koni dämparna...men man får väl tänka lite...:)

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.