|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
acey: +Däck och ev drivlina som du vet så är det ett vanligt fel på de första M3 klonk i bakaxeln. |
|
| starre: likväl för dyrt för den bilen :) phoenixgul kanske inte är färgen som de flesta vill ha heller? | |
|
acey: Smaken är som baken:)) |
|
|
Hallå. Jag äger SCE 597 nu. Visste inte att den har varit en pressbil. Motorn är bytt det vet jag. Men min bil går hur br som helst. Tror ni det finns några andra fel?? Hane80 |
|
735 |
Hane80: Pröva att söka, finns hur mycket som helst om M3 E46. Är den köpt hos en aukt försäljare borde de informerat dig om det som varit varit bytt, annars borde info finnas hos BMW m detta. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Hane80, tror inte du behöver vara orolig. Vi lånade SMG-M3:an som bilpressen hade späkt i 1500 mil, och den kändes kanonfräsch trots många ban-mil och avkörningar. Ny koppling och nya bromsar behövdes dock, men annars kändes den precis hur bra som helst. Vi körde 100 mil med den utan att känna nåt konstigt vare sig i motor eller växellåda. Dock vet man inte hur fräsch bilen är när den börjar ha gått 15-20000 mil, men då kanske du inte äger den längre? Jag tror verkligen att BMW tar bättre hand om pressbilarna, och sedan går pressbilarna igenom en extra kontroll på fabriken, eftersom den absolut inte får ha några fel! Den kontrollen står tom med på utrustningslistan, jag har själv sett den. mvh Johan |
|
Ok. Bilen är i kanon skick, motorn har ju bara gått 2600 mil och bilen i sig har gått 5100 mil. Inredning ser ny ut. och bilen går som en dröm!! har kvitto och papper på allt som hade med motorn att göra. Jag köpte bilen av en privat person här i skåne och jag fick den riktigt billigt! Hane80 |
|
|
*Hane80* Grattis till bilen. Har varit med å bytt motor 3 gånger (SCE 597/599 men kommer inte ihåg vilken som har blivit bytt 2 gånger) Båda ska ha fått ny diff och en av dom fick ny koppling å det var tal om en ny låda men det vet jag inte hur det gick med. //Martin |
|
|
En annan fundering angående misshandel: En bil av M3´s kaliber som står begagnad hos en bilhandlare, hur tror ni den körs under varenda provtur den är ute på innan den blir såld.....hemska tanke......Enda chansen att undvika de malande tankarna är att köpa nytt! Men smakar det så kostar det! /B |
|
|
Beppo: Tror inte att alla handlare lånar ut M3an till alla utan bara den som är seriöst intresserade och skulle dom göra det så åker säkert säljaren med. |
|
|
Beppo: Försäkringsbolagen är oerhört hårda vid provkörningar av framförallt M3 och M5. För att få provköra måste man i princip ha skrivit på kontraktet. ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
ThaMaztr: Det var inga som helst problem att provköra en E46 M3. Fick låna en av BMW i Göteborg i Februari -03 fastän det var -1 och den hade 19" orginalfälgar med sommardäck. |
|
|
Imola: Precis inte vem som helst:)) Ps.kan nämna att jag oxså fick provköra en 01 innan jag köpte min med säljaren har ett vagt minne att jag skrev på något papper strax innan |
|
| Jag tror knappast att färsäkringsbolagen har specifierat speciella krav på M3 och M5 i försäkringsbrevet. | |
|
Det var inga problem för mig heller att provåka lite, men det kanske kan ha att göra med aktuellt bilinnehav. DEt verkar MYCKET sunt av BMW handlarna att inte släppa iväg vem som helst i en M-bil...... Jag tycker egentligen inte att kunder ska diskrimineras på ngt sett eller bli negativt behandlade, men när det gäller just att åka och provköra bilar bara för att leka av sig lite med så tycker jag att handlarna gör rätt som ifrågasätter kundernas köpkraft/köpvilja. /B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.