AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.045

M3 på BMW solna...

Sida 1 av 2
735
Är det någon som kollat denna eller? Regnr: SCE 599.

Är det inte BMW:s pressbil som gick runt hela sveriges journalistkår... Med regelrätt inkörning därefter...
Har inte BMW bytt både motor och vxl-låda i den eller?
Och känns 419´som ett rimligt pris?
tror inte det!
Vad säger ni?

Nyfiken:-)
735:

Denna bil har varit uppe i disskussion tidigare....och ja det är en f.d press bil, om jag inte mins fel så finns det flera press bilar.

Kan även vara bytt motor resp låda om du tittar på fälgarna så ser dessa inte speciellt fräscha ut borde inte se ut se efter x-antal mil.

Men klart och du får lite mera garantier än på en vanlig beg bil(3mån+)så ja kanske:))

Det är så vitt jag vet ganska bra utrustad vilket är ett bra då dessa är oftast lättare att sälja i ett senare led.

Jag skulle aldrig kunna köpa en pressbil. Speciellt inte en bil i M3:s kaliber. Biljournalister konsumentgranskar inte bilar numera utan snarare misshandlar dem.

Säkerligen är bilen som du är intresserad av återställd till normalt skick men den gnagande oron över hur bilen behandlats kommer leva kvar.
bjoerck:

Nu kan vi inte dra alla journalister över samma kant?
Starre: De motorjournalister som provkör/testar bilar som BMW M3 kör i regel mycket vårdslöst.

Enda undantaget är Trafikmagasinets Staffan Borglund. Det mest brutala han gör när han kör prestandavagnar på bana är att fälla ner solglasögonen. Mes.
Bjoerck -- hehe :)

Såg en röd M5'a på blocket tidigare idag där det stod att Teknikens Värld varit första "ägaren". Vet inte om det var menat som en merit eller som en varning =)
Den tidigare ägaren av M3:an är en kille på Täby Bilvård om jag inte minns fel. Det behöver ju därför inte vara journalister som orsakat skadorna på fälgarna. Priset säger jag ingenting om, det får ni diskutera med mina kollegor :)

///Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
TheMaztr:

Det är inga skador på fälge utan bara att det är extremnt skitiga vilket inte ger ett bra intryck om man ser hur det andra bilarnas fälgar med samma mil så känns det inte 100 om du hajar vad jag menar.
starre: Ah, då förstår jag. Har inte kollat in bilen så noga, men jag minns vid närmare eftertanke att fälgarna ser rätt smutsiga ut.

///Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Av BMW`s introduktionsbilar av M3:an fanns det minst 2 stycken som sedan blev pressbilar. Bägge med regnummer SCE i början.
Misstänker att ett par med samma regnummer har varit demobilar med tanke på registreringsdatumen.
Paulssons Bil i Helsingborg fick bland dom första M3 E46 som kom till Sverige och den blev sedan demobil, regnr. SCE xxx och phoenixgul metallic.

/Jacob
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Undrar om den har varit i Gunnar Dackewalls händer? Den brutalaste motorjournalist jag har sett. Han verkade riktigt stolt när han hade kört sönder Jaggan i Prestanda.

Mr C
Jacob:

SCE 599 och 597 kan det stämma?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Masten,

Fel, tror det var Buff n' Shine, inte Täby Bilvård. samma gubbe äger förövrigt Täby bil- och båtradio om jag inte är felinformerad.

Har föresten en bild på M3:an (SCE 599) med JÄTTESKITIGA fälgar. :)
Gemini__
"BMW320i": Jag har läst den annonsen åxå. Som han uttrycker sig, "Eftersom att de är en
test bil är den extra genomgången av BMW". Så han vill nog få det till en merit iaf =)

//Thomas

Länk
735
Vad sägs om priset? Relativt låga mil bra utr, men ja tycker d verkar högt med tanke på bilens historia, har för mig att det var just denna som TV körde nr1 2002, eller har ja fel har tidnigen i en annan stad... Vet inte om ams och herr dackevall vart på just denna.... Men som någon sa skulle nog inte välja extrem bil som denna som beg, om den varit pressbil eller demo iaf inte om den inte va till salu för väldigt attraktiva pengar..
Ngn me annan åsikt??
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle ge max 350tkr för den bilen. Om jag fick 3 års garanti och var försäkrad om att den var återställd efter diverse "provkörningar".
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Glömde skriva det. Du får alltid dras med att det är en gammal demobil. Även när du ska sälja den vidare. Därav är den inte värd pengarna dom begär.
krille@
Tja !!! Det behöver ju inte alltid vara negativt mad en "pressbil"
Ta tex M3 e30 Sport evolution. Den "pressbilen" går numera i Östersund har pratat med ägaren som var rent lyrisk över sin "misshandlade" bil !! Han köpte den i Stockholm -98 för en billig penning ( enligt mig ) Bilen hade då stått på en bilfirma ett bra tag, förmodligen va det nog ingen som fattade vilken bil det rörde sig om !!???
Så kan det gå!!

MVH krille @
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
krille: nyckelordet är just billig peng. Dessutom så är det kanske 10-15 årsen den bilen var en pressbil, så det mest bör nog vara utbytt vid det här laget.
acey:

Tror att en hel del redan är bytt på den som står på Solna
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja, motor/låda tror jag att jag läst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.