|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Kan tillägga att aukt. BMW handlare räknar med mellan 5 SEK och 10 SEK per mil när de värderar en begagnad BMW. 5000 mil är alltså MINST 25.000 SEK. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
735 |
Anser fortfaranade priserna vara omotiverat höga, speciellt jmf e39. Inga problem att få en iaf enligt snabbkoll på bild, en 528 - 97-99 för mellan 120-140..... |
| E39, E38 eller E46. Mest bil för pengarna är inget snack men det är efterfrågan som styr priset. | |
|
Exempel: Länk Länk Skiljer 1 år och 2´ mil mellan bilarna. Mest bil för pengarna? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
735 |
Anders S: Det är klart att det är efterfrågan som styr!! Men d är klart att låga priser på e39:an tar potetiella e46 kunder. Klart som ...... |
735 |
Hann inte se ditt nya inlägg. E38 och e46 är ju helt olika bilar... E39 och e46n är mer lika än e38 och 39 eller??? |
|
Anders så där kan man inte jämföra, 3-serien har alltid varit den populäraste modellen, och mest lättsåld. däremot så tycker jag folk drömmer som vill ha 180papp för en 328 sedan 98-99. skinn eller inte. |
|
|
Pistolas, det är precis det jag säger. Läs mitt inlägg innan det "E39, E38 eller E46. Mest bil för pengarna är inget snack men det är efterfrågan som styr priset." 3-serien överhuvudtaget har alltid varit mera lättsåld och efterfrågad och högre prisnivå i förhållande till sitt nybilspris jämfört med större modeller. P.s Vet inte om jag tycker att det är så stor skillnad mellan att jämföra E46/E39 och E39/E38 ? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Är egentligen rätt meningslöst att diskutera prisbilden på en 6 år gammal bil,då skicket och utrustning gör att det kan slå på mer än 30.000 på två bilar med samma årsmodell och mil. Ska mean köpa en helt standard,och sedan utrusta den med tex. sportchassie:12.000:- (ingen bonnasänknig med att bara kapa eller byta fjädrar) 18" bmw med däck 30000:- Enkel cd: 7000:- Några enkla saker,som de flesta vill ha... Det springer snabbt iväg,och dom flesta betalar gärna lite extra för just detta.Kan hålla med om att en helt standard 328- 98 med runt 10.000 mil inte bör kosta mer än ca.145000:-(i sverige,ca 125.000:- i tyskland),om den är i bra skick... Men som sagt,en 328 utan sportstolar är lika lättsåld som sand i Sahara ;-) Och det kommer alltid finas folk som gärna betalr lite mer för slippa dom billiga Mobile.de"liken"! Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Angående sportstolar så visst, folk i allmänhet vill ha skinn eller sportstolar (eller både och) men osäljbart är det inte med vanliga stolar. Min bil såldes i höstas för 160´ här på börsen, det tog 2 veckor att bli av med den. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Min 330 saknar vad jag kan komma på PDC & Stora navin. Sportskinn finns. BMW är svårt att sälja just nu oavsett modell. Någon skillnad på tyska priser finns inte då utbudet svämmat över efterfrågan på dessa bilar i Sverige. I vissa fall är det nog lönsamt att tom exportera tillbaka bilarna. Att tro att man kan få 180.000:- privat för en 328 E46 är helt absurt. |
|
|
Anders> Där ser man...Jag hade ne sv-såld 328 ci till salu förra året(tror t.o.m med att du var intresserad av byta din mot den),och den hade grått helskinn men inte sportsatolar.Den var den mest svårsålda bil jag haft.Fick tillslut sålt den efter 4 månader,så det gäller väl att hitta rätt köpare... 180.000:- för en 328i-00 med lite godis vore inte alls absurt.Jag har bara en -98,men för 160.000 kunde jag sålt den på en vecka... Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Ni som värderar lite högre, hur köper ni bil? Letar ni upp ett lite dyrare för att på så sätt "automatiskt" få en fin bil? Prutar ni aldrig på det begärda priset??? Återigen det är skillnad på begärt pris och vad bilarna verkligen säljs för. När jag själv köpt (privat) har jag som regel lyckats pruta 8-10% om bilen funnits kvar ett par veckor. Samma sak då jag säljer. |
|
|
-98 för 160.000:- sälja på stående fot? Jag skulle kunna hämta ett antal 328-99 med skinn och allt annat utom navi och sälja för 160.000 och tjäna 15.000:- per bil reggad och klar isåfall. Så lätt är det inte. Möjligtvis kan du få 160.000:- med mycket tur och vänta in köparen. |
|
|
BjörnB. Denna var klockren: Letar ni upp ett lite dyrare för att på så sätt "automatiskt" få en fin bil? |
|
|
LME och BjörnB: Jag köper en bil för att det är den finaste och bästa jag kan hitta inom de kriterier jag sätter upp. Om den sedan är 30.000 SEK dyrare än de billigaste "tjänar" jag igen på att jag blir nöjd och får en finare bil. Prutar självklart på det begärda priset. Jag köper inte en bil för att tjäna pengar på den utan för att bli nöjd med en bra bil. Visst kan man bli nöjd med en bil som inte är lika dyr, men det är ovanligt att de billigaste har samma skick. De billigaste på mobile.de är ofta som Jojje skriver "lik". Och antal mil, antal ägare och bilens historik anser jag vara MYCKET viktigt. Jag handlar inte med bilar för att 'tjäna en hacka'. Jag köper bil för min egen skull. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
328-99 med skinn och "allt" utom navi för 160´ är väl inget överpris !? Vilken verklighet lever ni i, jag som alltid har tyckt Jojje ligger högt i sina värderingar ligger åtminstone i närheten av marknadsvärdet vill jag påstå. :) Eller så är synen på ett fint exemplar så pass splittrad i den här frågan? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Kanske inget överpris, men du säljer absolut inte bilen direkt. |
|
|
som jag skrev ovan så kan det hända, och har hänt lite med begmarknaden på några månader. ok att nån lyckades sälja en fin sedan i augusti 03 för en massa pengar, men det kanske inte går lika lättfebruari 04. vem väljer inte hellre en S60 2,4T eller T5 2001:a , eller varför inte A4 nya modellen, svsålda, istället för att köpa en 328 sedan med skinn, import för 160-170, som man vet blir skitsvår att sälja så fort en bild på nya trean dyker upp? |
|
|
Pistolas, nu kommer du ifrån ämnet. Att blanda in vilka andra bilar man får för samma pengar är en helt annan fråga. Bmw har och kommer förmodligen även i fortsättningen ligga högre än Volvo o Audi när det gäller andrahandsvärde, och det finns ju en anledning till det. Förstår man inte det så ska man inte köpa Bmw. Och varför köpa en importerad 328 med skinn för 170´ när du kan få en svensksåld i utmärkt skick, för samma peng? Om man nu har problem med att köra tysktysk och inte tysksvensk.... Sen kan man ju leta upp de billigaste på mobile.de och välja bland dessa om man vill. Men då kanske man inte är ute efter en välskött, ärlig och FIN bil ?? Hävdar fortfarande att 160´ är ett normalpris för en bil som ovan (välutrustad) med 10-12´mil. Om någon påstår sig kunna hitta en FIN sådan för 135-140´ vill jag gärna veta var? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.