|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Undrar lite vad man kan tänkas få för en bil med följande utrustning och beteckning: 328 -99, 10.000 mil svartmetallic navigator sportstolar med halvskinn digital klima 17" fälgar regnsensor stora hifi mittarmstöd parkeringsensor dimmljus 6x vita blinkers taklucka el.speglar och fönster backspegel aut. krompaket full service bok garanterade mil Mer eller mindre full utr. och mkt bra skick, en ägare! Tacksam för svar! Mvh |
Fredrik Wennerholm |
Hej igen! Tänkte bara säga att bilen var även utrustad med M-sportpaket, typ fjädrar och stötdämpare. Även ädelträ! Väntar på svar! Mvh Totti |
|
strax under 200k tror jag. /Johan |
|
| Glöm 200, runt 170 om det är en coupe, annars svårt att sälja dyra sedaner med 5år på nacken. | |
| Vid privat köp ca 155k och firma 160k. | |
| Tror runt 150.000:- | |
|
Inbyte på firma ca 170' , utpris på firma ca 200' privat pris ca 190' efter vad jag kollat med BMW och annonser runt västernorrland. Många verkar undervärdera 328:orna, eller så är priserna så mycket lägre i södra sverige. 150' är sjukt billigt. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Ex på en 150000kr bil. Dock inte lika välutrustad, men svensksåld. Länk Kanske ska ringa honom och rekommendera inbyta... :-) Mr C |
|
|
Mr C: Inbytesvärdet jag hänvisade till var vad jag skulle få på BMW för min bil (lite mer utr. och 7000mil). |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Mr C, den har ju gått 13.500 mil + att det är en 98! Tror att det vore rimligt att få cirka 175 efter prut! Bilen är extremt fin och mer eller mindre full. utrustad. Några som har fler synpunkter så är jag tacksam! Mvh Totti |
|
Jag skulle gissa på mellan 165-175000 i bästa fall. Med tanke på att du skriver att full service bok och garanterade mil så gissar jag att det är en import......? Många som nästan lägger på luren i örat på en bara man nämner import när man ska sälja..... Synd att det inte är helskinn i den eftersom sånt alltid lockar. |
|
|
160-170 om det är en coupe, 150-160 om det är en sedan. Tror jag efter att att ha sålt en svensksåld sådan i höstas med 11´ mil på mätarn. |
|
|
Jag tror ju som Anders S. och då anser jag även att man får riktigt bra betalt. Inte lätt att bli av med bilar nuförtiden. |
|
|
Varför sälja en sådan fin bil om man bara skulle få 150' - 160' ? Behåll den isåfall :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito: Precis, vänta ett år och sälj den för 110-120 istället ;-) |
|
|
pistolas: bra idé! bättre att aldrig sälja den.. bara köpa fler bilar istället.. fast det blir ju garage-problem.. :-) Det är konstigt hur de kan värderas så lågt på det här forumet då de billigaste -99:orna i Tyskland på max 10.000 mil kostar 150'. Lägg till mer utrustning så hamnar de billigaste på ca 160'. Utöver detta är hemtagningskostnader på minst 5000 sek. Och det är de billigaste då man söker på mobile.de etc. Det är svårsålt just nu, och måste man ha iväg bilen snabbt så fungerar säkert 150' :-) |
|
|
Som jag fattat det på polare som skall sälja, med fördelaktiga utgångspris, så är det inte bara svårt, utan intressenterna är obefintliga, finns nog för mkt bilar på begmarknaden. |
|
|
Man får inte bara titta på vad bilarna annonseras ut för att vad de verkligen säljs för vilket allt som oftast är lägre. Finns heller ingen naturlag som säger att en begagnad bila ska vara dyrare i Sverige än i tex Tyskland. Skulle tro att lämpligt annonspris är runt 165 ksek. Sedan ska det sannorlikt prutas mellan 5-10.000. /Björn |
|
|
En liten kommentar... Att det kan vara svårt att sälja bilar i 150-200kkr klassen privat per annons beror nog inte på att det inte finns kunder som "pistolas" säger utan att dessa istället söker sig till de större bilfirmorna där förmånlig finansiering, M-test, rekonditionering, tillbehör mm vanligtvis ingår eller kan erbjudas förmånligt vid köpet. Finns en viss trygghetskänsla hos Svensson att handla av kostymsnubben på Bilia än hos "Kalle på hörnet" som fixar bilar billigt i eget garage. Många på forumet verkar ha ett h-e att bli av med sina E39 Tourings genom annonsering på autopower...trots det verkar de gå att sälja en masse enligt säljare på BMW och andra firmor. Ja just det prisförslag...i somras låg många runt 200kkr hos BMW handlare så jag gissar idag på runt 160 som slutpris. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Erito: Här har du en beg 328:a 99:a hos en aukt. MB handlare i tyskland Länk under 10000mil pris ca 130´ plus importkostnader. Det finns fler, kollar man sen även på 98:or så finns det ännu billigare. | |
|
T.P: Har sett den bilen med, ser fin ut dock är den påvert utrustad och är prissatt därefter. Den har ex. inga 17''are, saknar skinn/halvskinn, multifunktionsratt, värmestolar, de bekväma sportstolarna, HIFI-paket mm vilket i sin tur gör den nästan osäljbar i nästa hand. Automat samt kassett-navigatorn (om inte cd-växlare ingår) gör heller ingen 3-serie spekulant glad. Kan inte begripa hur en nybilskund tänker när man specar en fabriksny 328 på det sättet, den är ju dyr som den är i grundutförande så varför snåla?? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.