|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Kompisen har en nästintill fullsmetad 328 -99 med 18" Alpina fälgar till salu. Han begär 173' (finns på bmwbörsen) och inte en jävel har ens skämtringt till honom. Toktyst i telefon! Skulle inte bli förvånad om dom importerade BMW bilarna är billigare här i Sverige än dom skulle vara i Tyskland. //Marin |
|
| Kristoffer_L: Jo jag vet, det var bara för att visa Erito som sa att de billigaste i tyskland kostade 150´. Jag fattar inte heller hur man har kunnat speca den så. | |
| Det är ju bara att ringa några firmor och höra den bistra sanningen vad man får i inbyte.Om man är spekulant på en ex 328 -99 så kan man ju låtsas äga en och fråga vad man får i inbyte.Sen är det bara att ut och kolla läget på begmarknaden.Man ska ju veta det att till 99% så har dom ju frågat själva vad dom får i inbyte och har då förmodligen tyckt att dom har fått ett för dåligt bud så då lägger man sig 10k över och alla blir nöjda och glada. | |
Fredrik Wennerholm |
Hej igen! Trevligt med era synpunkter. Sålde som tidigare nämnts min 320i -00 i fredags. Hade annons på blocket och här under cirka 6v. En kille som kom och tittade och köpte + högst 5 samtal och några mail. Känns inte som det är bra tid att sälja just nu. Det är ju trots allt snö ute och kallt. Men tror att det lossnar snart! Imorgon kan jag skriva om bilen igen. Om det blir affär i Tyskland är annonspriset 174.000 kr här inom ngn vecka! Ha det Mvh Totti |
| 328i E46 sedan brukar vara väldigt lättsålt..Har sålt 8 st. dom senaste 2-3 åren,och det har aldrig varit något problem att bli av med.Har varit -98 och -99:or,och priset legat mellan 165-195.000:-,Den senaste var rätt lik din i utrustningsväg,och den gick för 169.000 i september,och då var det ändå en -98.....Så har man bara fina bilar,så går det få ut mer än vad en del tycks tro här i forumet... | |
|
328i E46 sedan brukar vara väldigt lättsålt..Har sålt 8 st. dom senaste 2-3 åren,och det har aldrig varit något problem att bli av med.Har varit -98 och -99:or,och priset legat mellan 165-195.000:-,Den senaste var rätt lik din i utrustningsväg,och den gick för 169.000 i september,och då var det ändå en -98.....Så har man bara fina bilar,så går det få ut mer än vad en del tycks tro här i forumet... Ex.bilar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Jojje: tack för ditt svar. Ibland känns forumet lite konstigt. Men de som letar skriva gärna ett lågt pris. Vad fick du för din 320i-00? Jag sålde en i fredags likadan för 137.500 kr, dock med lite utrustning, bara AC och ingen skinn eller andra dyra saker! Ha det Mvh Totti |
| Pistolas: Det verkar som du är intresserad av att köpa en nyare BMW till lågt pris? Jag kanske har fel gällande dig men ibland verkar privata motiv vara avgörande för hur bilarna värderas på detta forum. | |
|
Fredrik, Jag har ingenting att vinna på värdera någon bil lågt. Jag talar bara av egen erfarenhet. Jag sålde min bil efter sommaren förra året. 328i-E46 Sedan m.komfortpaket, svensksåld, 18" Alpinahjul och 11´mil, en RIKTIGT fin bil var det. Satte ut den för 165´ vilket jag tyckte var oförskämt lågt men trots priset var det högst 10 som hörde av sig, endast 2-3 st var seriöst intresserade men ville fortfarande pruta på det redan låga priset (vilket jag också fick göra). Som sagt, jag har ingen vinning i att nervärdera någon bil/bilmodell utan säger bara vad jag tror att bilarna säljs för (att det sedan annonseras priser upp över horisonten är en annan femma). Länk Länk |
|
|
bjoerck vart ser du att min värdering är felaktig? verkar ju tvärtom som att bilarna säljs, eller kommer säljas för ganska precis det jag chansar på. japp, jag skall köpa bil om några månader, e46 eller kanske e39, fast jag ska ha en halvrisig dåligt utrustad sedan för 100' :-) |
|
|
Det var 3 år sedan jag sålde min 320,så priset jag sälde den för då var 185.000:-.Jag har en 328 i -98 till salu nu med bla. 18"radial,17" v-däck,sportstolar,acc,m-chassie,M3 spegl.,8900 mil Ex.bilar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Det var 3 år sedan jag sålde min 320,så priset jag sålde den för då var 185.000:-.Jag har en 328 i -98 till salu nu med bla. 18"radial,17" v-däck,sportstolar,acc,m-chassie,M3 spegl.,8900 mil Har blivit erbjuden 160.000 för den,men tackade nej....Tror jag kan få ut ca.165-170 till våren.. Verkar dock vara betydligt trögare med E46:or som kommit över den magiska 10.000 mils gränsen... Ex.bilar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
| Hörde efter vad jag skulle få i inbyte förra veckan på min 320-00 och det var 110k då är den svensksåld med skinn komfortpaket 17"s och nya 15"v nordfrost3 på alu m.m 16k mil fullservad. | |
Fredrik Wennerholm |
Hej! Blev erbjuden 140.000 kr i inbyte på import 320i -00 med väldigt lite utrustning i på Mercedes i Malmö. 8.400 mil. För cirka 2 veckor sedan! Blir med största sannolikhet resa till Tyskland för att hämta hem 328 imorgon eller torsdag. Annonspris runt 174.000 om allt går som det ska:-) Ha det och tacksam för alla svar som hjälpt mig. Framförallt vill jag tacka Jojje som verkar vara den enda insatta i ämnet. Ni andra önskar göra klippp på billiga bilar eller bara drömmer! Ha det Mvh Totti |
|
Fredrik, varför skriver du inte ut i första inlägget att du bara vill svar av ja-sägare som värderar högt? Inbytet på Mercedes gäller vid byte till en dyrare bil -right? En klassiker av bilfirman är att uppvärdera inbytet och inte pruta på salubilen. Fråga därför först pris på salubilen och pruta. Kom sedan med förfrågan vad du får i inbyte, då får du veta vad de verkligen betalar för din bil. |
|
|
Fredrik, Eftersom jojje är något av en "bilsäljare", dvs handlar och säljer just den modellen vi pratar om så har han väl i allra högsta grad anledning att värdera denna bil högt? Om du väljer att lyssna främst till honom hellre än andra som försöker sälja sin bil (Marins polare) samt de som redan sålt liknande bil (jag m.fl) så är det upp till dig. Angående ditt pris du fick på mercedes så är jag helt överrens med Björn. Själv fick jag ett pris på min 328 förra våren på 140k hos bmw i skärholmen, och då har det hänt lite med priserna på E46 sen dess skulle jag vilja påstå... |
|
|
Fredrik Wennerholm Vad är det för 174tusenkronor "i bästa fall" annons du skriver om? skall du hämta hem en bil och annonsera ut den menar du? |
|
|
Anders S: 140k ??? Jag fick ett bud på 170k inbyte hos BMW Sundsvall vid byte till dyrare bil förra veckan. Vid byte till ny bil utan prut får jag nästan 200k !! Du borde fnyst BMW Skärholmen i ansiktet o aldrig pratat med dem igen :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Det är STOR skillnad mellan Stockholm och landsorten när det gäller bilpriser. Sälj till landsorten och köp i Stockholm är mitt tips. |
|
|
2 annonser från bmw.se (bmw-åf): #1. BMW 328 iA Sedan Årsmodell: 1999 Färg: Stålblåmet Mätarställning: 11.400 mil Pris: 189.500 kr Försäljare: Kneippbadens Bil AB, Norrköping Tel: 011 - 28 26 60 Info: Automatisk växellåda, Svensksåld, Komfortpaket, Automat med Steptronic, elstolar, Läderklädsel, PDC (parkeringshjälp) m.m #2. BMW 328i E46 Sedan Årsmodell: 1998 Färg: Stålblåmetallic Mätarställning: 9.800 mil Pris: 164.000 kr Försäljare: Autovation AB, Gävle Tel: 026-141660 Info: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Stereo, Svensksåld, Yttertemperaturmätare Av dessa kan man kanske få en hint av vad som går att kränga en privatannonserad bil för, importerad dito... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.