AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.346

Hur har ni råd o trimma bilar?

Sida 1 av 2
Vi
49
Vicodine
535iA-91
Jag jobbar som lackerare nu o tjänar hyfsat! Fattar inte hur man har råd o trimma bilen svindyrt ju! Måste ha mycket kontakter eller extraknäcka som bankrånare:)
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Kontakter är ju otroligt bra! Går ganska mycket lättare då =)

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hmm, råd eller ej............. Det har väl med intresse att göra......

Självklart underlättar det med extrainkomster.....

Personlig behöver jag inte handla kläder för speciellt många kronor per år, jag behöver inte bränna massa pengar på krogen, jag har ingen drift att spela bort mina pengar, jag behöver inte ha den värsta heminredningen stereo, hembio, soffor osv, jag accepterar att åka i en gammal billig bil som inte är speciellt frän, utlandsemestrarna är inte många osv............

Sedan är väl huvudsaken att man trivs själv...... Man måste ju inte leva efter allmänhetens förutfattade meningar och fördommar.

Jag tycker inte att jag personligen förskar så mycket, däremot ger ju bilhobbyn en hel del.

Och så är det ju bra att vara ekonomisk och "om sig och kring sig"

//Jesper
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Du borde ju inte ha problem att fixa extra knäck som lakerare. Dom flesta som jag känner som pysslar med bilar har nåt extra. Det gäller att prioritera. Det jag har lagt ner på min bil kommer inte från löningen iaf.
BD
137
BDH
2002tic -75
12,66 @185 60 ft 2,12
Jag tror nog att ganska många på detta forum tar lån för att göra sina byggen.

Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Jag har fördelen att jag jobbar på en mekanisk verkstad,har tillgång till supportar,fräsar,svetsar,nc maskiner m.m så jag tillverkar i princip allt själv,sen så nyttjar man ju givetvis nc-maskinerna ibland för och köra lite grejer som man kan dra in lite pengar på,men som alltid så räcker tyvärr inte tiden till allt man vill göra.

/Petri
Vi
49
Vicodine
535iA-91
Gött då extraknäcker ni alltså inte a´ la fast n the furious style :)
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Håller med Petri att det som är största problemet är att få tiden att räcka till...

Man skulle ha 30 timmars dygn och 10 dagars veckor...... Då skulle man kanske hinna lite mer..

Dessutom har man hållit på ett tag så får man ju lite kontakter som är värt en hel del och skaffar på sig lite grejor så man behöver ju inte köpa ALLT DIREKT:

//Jesper
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Jag har vanlig bra betalt jobb från 07-16 direkt efter de börjar jobben i garaget,och man kommer hem efter 22, slår sig ner framför datorn och sen gå till sängs...

Ja så är mitt tragiska liv jusst nu=)

Ar
164
Arash
518i -93
bmw-andreas.. jag har en fråga till dig ..... kör du dagligen den din 750++ hästars monster ......har du besiktigat den.......den e den första E30 som jag ser som både ser jävligt bra ut och är en monster..........starkt jobbat
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
De har jag inte..
Men jag har fått jobb nu så alla pengar åker ner i bilen, så är de bara.. inge kul å vara 19år å bara spara på dem! Pengar är tillför att användas!:)

Bor ju hemma å allt, så lägger inte ut så mycket på de!

Mvh
Uffe
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Arash:

Nä något vardags åkning blir de inte tal om, men några få turer för att skrämma kompisar ska de bli:)

Den är självklart inte besiktad...

Kul att du gillar den!

Mvh Andreas

To
63
TomasF
635 csi -86
God Bless Centrala Studiestöds Nämden!!!!!!
De finns nog de snubbarna som "kör the fast and the furious style" också men de håller nog ganska tyst om de...

"Jag gasar tills det rasar"
Erneland
Man e ju fattig student, men precis som Jesper W skriver så blir det inte mycket festande eller köp av moderiktiga kläder. Man lägger sina slantar på bilen istället. Fast ibland blir det en igloo på ICA oxå ;)

ST4Dim
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
studerande ja me. har inte kommit igång med deltidsjobb än så än finns inget extra i bilen :p.
annars: lumpenboosten på 20k, bo hemma, få kläder i julklapp, drick öl "inne", ha inga andra (dyra) intressen.
kör utan lån och går back ungefär 700:-/månad = lever på 3k/månad alla utgifter inräknade :). bara att prioritera.
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Jag driver eget företag och har bra inkomst. Jag håller på att turbokonvertera min 328 inte för att komma billigt undan utan för att jag vill ha något annorlunda. Dessutom så tycker jag om turbo bilar. Synd att Bmw inte har turbo motorer.
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Sen tjejen flyttade ut ur min lägenhet & mitt liv har jag både mer tid & mer pengar...
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Biffen:

Är det du som sitter i countachen på bilden???

Fick du provköra? Berätta i så fall hur det va!!

Countach har vart min drömbil sen jag var liten... har aldrig sett en på nära håll ens... hoppas få sitta i en åtminstone.

Detta är ju lite offtopic, men skitsamma:)
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Jag har inte heller råd... Men man får ju prioritera, och sen samla delar under lång tid...

www.reptil.nu
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Christian:

Jodå det är jag på bilden, hade förmånen att få låna den en eftermiddag förra sommaren eftersom jag va spekulant på den, Countachen är väl alla pojkars (födda på 70-talet) våta dröm, men tyvärr så är den (detsamma gäller dom tidiga Diablona) inte lika grym på vägen som den ser ut, men inte så konstigt med tanke på att det är en 70-tals konstruktion...

Köpte Lotusen i stället då slapp jag låna lika mkt pengar & har råd att använda den som den är tänkt = hårt & brutalt...

Faktum kvarstår ändå, Countachen är det mest macho man kan köra på 4 hjul, men det är exstremt höga drifts kostnader.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.