AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
20.885

Nu har projekt 525 bruksbil börjat!

Sida 5 av 8
tack för ett snabbt svar men kompressor e nog att föredra
till min v8 eller + att ess har ett sjysst pris på ca 120hk effekt ökning till min bil.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Stämmer bra de! Turbo får ej plats

Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Fan vad najs! Nån hemsida på g?

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Johan Kihl här på forumet kommer få den stora äran att göra sidan :-)

Getrag: Turbo är att föredra om du frågar mig, och priset för en sats från normännen är väl inte speciellt attraktivt? Vi skulle med största sannolikhet kunna göra en installation med 2st Mitsu 16T aggregat på din bil. Mappningen grejar TCS och det ger garanterat mer effekt för mindre pengar i slutänden. Deras kompressorsats tycker jag suger. Har åkt i en 540 med den på, och trycket kommer seeegt.
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Ok! Ska blir riktigt skoj att se!! Börjar bli trött på alla "import tuner" och sånt bjäfs =)
Vet du/ni när sidan kommer upp? Vill börja bygga nuu!

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Får se hur lång tid det tar att registrera firmanamn m.m.

Men vi kommer sälja USA turboaggregat ca 30-40% billigare än dom andra firmorna i Sverige.

Kommen även ta hem Autometer samt ARP bult.

Ha bra priser på smidda stakar och kolvar.

Återförsäljare Autronic sprut.

Och mycket annat såklart

Mr
168
Mr schnitzher
83 e30 323 schnitser s3t(godkjent ombydd)
montering? benkkjøring?

Bäckis: Du skrev tidigare i tråden om "NYA SMC" är det nytt sådant på G, alltså nyare version än 1.92/1.99?

MVH JT

PS tittar på MRM:s sida med jämna mellanrum!
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Fler frågor kan ställas till webmaster ;) hahaha
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
gäller att hålla tungan i rätt mun här på forumet....

/Per
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
bmw-andreas:
Det är inte så att ni redan råkar sitta på lite autometermätare?
Bäckis tycker du inte att under 40000:- för komressor spridare instalation och mappning e ett sjysst pris för att få 410hk i en e34
va menar du med segt 0-100 skall enligt normännen gå på 4,7sek i min manuella 540i sedan.

du får gärna informera mig om ett ca pris på dubbel turbo okså
om inte här så får du gärna maila.

ps jag uppskattar svar på frågorna eftersom du säkerligen e mer erfaren än mig. Behöver jag inte lågkompkolvar och grenrör och massa annat för att köra turbo hur blir det med sprutet.
och hur snabbt kan man fixa till bilen till besiktning.
Under 40k? Trodde deras kit gick på ca 100k? En bekant på mkt känd firma för mappning av styrsystem tycker att kompressorn är dålig, det är väl en centrifugalkompressor dom använder, inte en skruv? Han menade att den byggde tryck segt, jag vet inte av egen erfarenhet. Han har deras kitt monterat i sin bil och var inte riktigt nöjd.

Att använda turbo eller kompressor ger samma påfrestningar på orginal kolvar osv vid samma effektuttag, så varför skulle kolvarna behöva bytas i din för att du väljer twin turbo istället? Visst behöver grenrör byggas mm, och kostanden om vi skulle göra jobbet med kvitto blir kanske inte så billigt, definitivt inte under 40k iaf. Bara i delar såsom turbos, grenrör, intercooler, dumpventil, mappning av orginalsprut hos TCS, spridare osv hamnar nog på 40k, sen tillkommer allt arbete. Om du är intresserad så kan du maila så kan jag berätta mer.

Mvh
tcs har en 540 kompressor också, dom är inte nöjda med trycket i den heller.
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Undrar om det inte var just TCS Bäckis menade......

Men jag undrar om det inte är lite snällare mot motorn med kompressor än med turbo... (vill inte starta pajkastning)

Är det inte sa att det är betydligt mindre risk för temperatur pikar, man har mindre mottryck osv med kompressor... Blir inte installationen lite "säkrare"??? Mindre risk för laddtryckspikar osv..

Sedan så "nöjda med trycket" allt är ju relativt... Klart de grabbarna har väl lite andra referenser!! Men alla som tycker en M5:a är snabb tycker nog kompressorbilen är rena rymdraketen..

//Jesper
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Hörde att Ena snubben på stylingkompaniet hade haft 150++ insugstemp med sin kompressor M3

BMW 325 Turbo....
WWW.REPTIL.NU
www.supramannen-racing.com
jesper_w visst har dom grabbarna mkt att jämföra med men dom sa att en 540 med kompressor borde gå mkt bättre än vad den gör, å dom borde ju veta vad domsnackar om
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Visst borde dom det.........

Men jag tror att de flesta skulle tycka att det var en rätt stor uppgradering...

Vad kostar ett Feritta, chip O luftfilterkit........? Inte gratis det heller.... Och vad får man ut??

//Jesper

självklart är det så, annars hade man nog hört klagomål från alla 540 kompressor ägare men alla verkar ju nöjda.

www.jk-racing.se Mitt och K1mzo´s projekt
Bäckis du har mail hoppas fortfarande på svar!

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.