|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
|
Autronic SMC är på väg hem,och 720cc spridare. Plockar ihop ett nytt oringat block nu,med svarvade orig kolvar samt viktjusterade kolvar/stakar. Grenrör + TD04 19t turbo är provmonterat. Nu blir de till att gröpa ur en 323 topp,och plocka ihop med ny turbokam.Orig 525 toppen ville inte ens hålla i standard motorn:( Kommer nog bli en rolig bruksbil med fruktansvärd respons!! | |
|
Coolt! Ska bli kul att se! Var är budgeten lagd? (Om du vill avslöja såklart) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
Rotti |
Nisse:budget??? det kostar vad det kostar Autronic smc säjer vell en hel del ... |
|
Tjena! skulle du använda 325 24v vevstakar? och i så fall från vilken? Vilket är att föredra på m20? oringa eller 3lagers packning? Blir fin dragbil åt racebilen det där..... ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
Hmm budget vi kan kolla: 19t = 6000kr grenrör ca 4000kr spridare 6000kr SMC 19000 Renovering av motor ca 7000 Mirafräsning och planing 1000 kam 3000 vippor 1500 avgassystem ca 2000 Tryckplatta 2500 = 46600kr Du ser de kostar även om man ska bygga "snik" Rille: Nä tyvärr fick inga över... M50B25 utan vanos stakar passar Mvh Andreas |
|
| s50 stakar borde rimligen också passa va? | |
| Japp de är ju tydligen samma längd | |
|
bmw-andreas. hva skulle du hatt for og fikset istand en m20 topp med mirrafresteventiler.turbokamm.porting og utgraving av forbreningskamere.har toppen selv så den hadde jeg levert til deg.skulle egentlig ha o-ringet et blokk også. |
|
|
mirafräsning 1200 planing 300 turbokam 3000 vippor + axlar 2200 fräsning i förbränningsrum ~ 500 Sen om jag ska montera ihop den så kostar de några kronor till. |
|
|
det hadde vært greit om du monterte den sammen også. tror faktisk det hadde blitt biligere om du skaffet toppen også,siden det er et stykke fra arendal i norge til svarige. m20b23. regnestykke er fåreløbig oppe i 7700kr. hva blir det med montering og om du skaffer toppen? |
|
|
glemte og si at jeg skal bruke 325 sprut,sån at jeg får skrud fast rotoren i kammen. for det er vel forskeld i enden av kammen? |
|
| Ska kolla upp de ikväll! | |
|
kjempe fint andreas.Takk. |
|
|
>Andreas. Hur kan du få det till att grenröret kommer kosta 4000 kr? Gör du det inte grenröret själv?! Gjort av tubrörskrökar antar jag..... Flänsar och krökar det blir ju knappt en materialkostnad på 1000 kr. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Det var väl en allmän budget, ett exempel gjort för att stämma för de flesta. Jag tror nog att Andreas har filurpriser på en hel del. Sen att det tillverkas en hel del grenrör i lilla avesta o säljs för det priset ungefär spelar nog in. /Per |
|
|
Exakt. Jag har inte betalt det som jag skrivit upp på listan ovan. Grenröret kosta mig 500kr kanske i material kostnad Mvh Andreas |
|
|
Man borde inte ha en BMW som bruksbil, det skenar ofta iväg och blir ett projekt. En Lada kanske skulle vara den optimala bruksbilen den kan man ju inte göra något kul med, eller..... 720cc spridare? stora framtidsplaner? /// Kristian |
|
|
hur ska du hinna med 2 projekt samtidigt? lär ju inte bli så mkt tid över till din lilla ettriga maskin Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
Rotti |
Tipsaren: Håller med dig 100% jag kör en volvo v40 som bruksbil..å det funkar fint, |
|
Vad är det för skillnad mellan vevstakarna med eller utan vanos på m50 motorn, Hade vanos stakar liggandes, men dom får väl ligga där dom ligger då. ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
720cc kan vara bra att ha:) Patrik: Jag gör ingenting på E-30in nu,väntar bara på kolvar och stakar.. Rille: dom är 5mm längre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.