|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
| Var kan man tänka sig att effekten lägger sig med det receptet? | |
|
350-400hk. men då är det turbon som begränsar 500hk är möjligt med större turbo,men då blir nog driftsäkerheten lidande... |
|
|
bmw-Andreas. skjekket det med kammen enda? |
|
|
"skjekket det med kammen enda" Förstår inte riktigt vad du menar... |
|
|
han undrar om du har kollat det där med kammen än Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Pratar vi M20 eller M50 motorn? MVH |
|
| M20 | |
|
Okey skönt att höra=) Har juh ingen lust att byta topp på min M50, men den ska juh palla en hel del vad jag vet=) MVH |
|
|
bmw-andreas. på 2,5l motronick sitter totoren skrudd fast i forkant av toppen, rotor og bolten går inn i kammen. på en 2,3l er det ikke dypt nok spor i kammen til at rotoren går inn. 2,3l er litt konet. mens 2,5l er sporet sylyndrisk og dypere. altså der hvor skruen gåe inn i kammen. fårstår du hva jeg mener nå? funnet ut noen total pris enda? |
|
|
bmw-andreas Vad är det för skildnad på M20 o M50 stakar egentligen?? Alltså Varför skall du köra med dem?? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
M50 har kraftigare stakar.... |
|
| Inte för att det blir lite med pulver i din "bruksbil" Men den måste väl kännas slö i jämförelse med din e30:) | |
|
Jo självklart,kommer väl ha dubbelt så mycket hk i e-30in och väga 600kg mindre,så lite skillnad blir de:) Men det blir en rolig M5 killer, orig trötta 170hk är inte så roligt att dra vagn med heller |
|
|
Kan man piska m5or så är det ett bra tecken på att bilen går bra! Hur ser bilen ut för övrigt? Är det möjligtvis den man kan se i bakgrunden på filmen, då du spinner omkring på gården med e30n! Den svarta? |
|
|
Christian L: Japp en svart med M5 paket och 18" breyton kopior. |
|
Rolle McNasty |
bmw-andreas: Vilken bil föredrar du att bygga på, (motor) 24v eller 12v? Har planer på att skaffa mig en 325 och göra en konvertering, men har inte bestämt mig för E30 eller E36 än... Mest hållbar? Går det att ha som en daily driver om man kör på någorlunda moderat tryck? Mvh Ante |
|
Enklare att bygga en 12v. Men en 24v så har man mer hållbarhet verkar de som. Och enklare att få ut mycket effekt,man behöver inte göra nått innuti en 24v för att få ut en 400-500hk. |
|
|
galning, sagt det förut säjjer det igen. :) Men sen blir det ju bra oxå.. //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk |
|
|
Hade visst lyckas fått tag på ett 86ans 325 block med 9,7 i komp, så nu får man prova och köra med över 9:0 i komp:) Fick även bygga nya motorfästen pga att bult hålen satt på olika ställen på blocket... DRYGT! Men nu sitter blocket i, med svarvade kolvar,oringat block, viktjusterade stakar och kolvar, nya ringar, nya lager. Porten är nästan färdigportad, saknar bara en turbokam tyvärr:( Ett plus med E-34 visade sig vara att man får plats med en ganska stor ic framför kylaren utan att kapa nått! |
|
|
Tjena bmwandreas! Ser här att även du kör med oringat-block... Jag har däremot tänkt beställa en 3mm stålpackning från köhler! Är det bättre att oringa lr bara billigare??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.