AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.060

PhotoDefender VS Farbror Haffa

Sida 2 av 2
patand:

De gångerna som jag har skåp på vägarna är till och från stugan, på dessa vägar är det oftast 2filer och även mitträckeoch vilt stängsel runt vägen dvs mycket säkra vägar. Där man i mitt tycke borde kunna ha antingen 110 eller varför inte som i Tyskland fri fart.

Tack för Ordet
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Inte 110km/h på 2 filig väg med viltstängsel och mitträcke? Det låter dumt, håller med dig att där borde kunna vara 110km/h (antar att det är 90km/h idag?). Det borde också på de flesta delar av motorvägsnätet kunna vara 130km/h utan att olycksfrekvensen ökar (om nu inte folk börjar köra 150-160km/h som en följd av höjningen i tillåten hastighet).
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
I vilket fall som helst. Det är dyrt lika dyrt att bygga kameraövervakning som att bygga mitträcke läste jag någonstans. Och vilket är säkrast ur ett trafiksäkerhetsperspektiv? Det svaret kan även en apa räkna ut. Kameraskåpen sätts upp av andra anledningar då polisen behöver spara på sina resurser även om det heter för att det är för säkerhetens skull, alltså kvalificerat skitsnack!
Storebror ska se oss överallt...

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Om vi alla kramar varandra i trakfiken så blir det inte så mycket olyckor. Själv ser jag inte så många runt mig, men de hörs, lita på de! Varför vet jag inte...
Jag kör ändå en 320 '94 som borde inge en viss respekt, speciellt när jag varvar upp vid rödljus. Igår stod jag vid ett rödljus och hade en japanare bredvid mig, tror det var en accord eller nåt. Vi gasade fullt bägge men tyvärr var jag nog 2 billängder bakom när vi kom upp till 70. Samtidigt luktade det väldigt bränt i bilen.
Hoppas jag inte förstört något, vad tror ni BMW-experter?
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
*Stente*
En 320 inger inte någon respekt alls.. sorry! Om det inte va däcken som spann och där av doften så va det nog kopplingen.

OBS! ingen expert, bara rejsat en hel del...

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
simon e30//

"En 320 inger inte någon respekt alls.. sorry! "

Mot en massa riskokare al'a Accord så ger det respekt.

Obs! Expert;)

Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
*grodan*

här på detta forumet kanske... men knappast på strippen.

men.. va handlade den här tråden om???
aha!! spray! enklast är väl att ta bort skylten.
110 på motorväg har våra tråkiga politiker bestämt, inte jag.
Jag röstar inte ens. Därför gäller de inte mig!!

Alltså, släng skylten och kör som du snott bilen! ;)
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag har köpt spray och fixat plåtarna på båda mina bilar, och så får man höra att den inte fungerar om skylten är smutsig! Det är inte ofta den 100% ren...
Får fortsätta att fälla ner solskyddet.

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
Självklart gäller väl sunt förnuft i trafiken?
Jag köpte inte sprayen för att kunna "damma" förbi kamerorna i 220 km/h..utan för att kunna ha en chans att klara kortet om man händelsevis skulle missat att området var kamera-övervakat?

Nipply
Ul
105
Ultim8
Ledsen att göra er besviken men jag har numera bara VW Golf
Med nya photoshop kan man få fram nummret från ett digitalfoto som är taget med en lackbehandlad skylt prova själva får ni se.
Lacka en skylt med ex klarlack, för det är det dessa produkter består av.
Knäpp några kort i mörker med blixt. (Dagtid används inte blixt av kameraskåpen och då syns skyltens nummer kanon med som utan lack)
Lägg in korten i datorn och kika på dom. MMM en stor ljusflash bör vara över skylten.
Använd sedan funktionerna kontrast och brightnes och fippla lite hit och dit. När ni fått kläm på det borde skyltens information dyka upp på något av korten.

Det fungerar inte jämt men iom att det finns en risk skulle inte jag chansa iallfall

/Nisse

Sugmotorer suger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.