AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.059

PhotoDefender VS Farbror Haffa

Sida 1 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nån som har provat? Eller är lika osynlig som den berömda sprayen?

Enligt säljaren så är det helt lagligt och använda det här! Hmmmm!?

Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Enligt lag får du inte göra några förändringar alls på skylten, det enda som får klistras på skyltarna är skattekvittot på den bakre registreringsskylten.
Så lagligt är det i alla fall inte...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
795KR!?! E han helt go i huvudet??
Då förlitar jag mig hellre på mig själv och att jag hinner bromsa.
Skulle han haft 100kr så är det ju iaf ingen större förlust och jag tror att många många fler skulle beställt bara för att prova.

Schnelle fart, Härliche fart.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Visst kan polisen sätta dit dig för sprayen, om de upptäcker den vill säga!

Som Jeppe påtalade får man inte göra några modifieringar alls på nummerskyltarna (vilket en lackning med "Photoblocker" bevisligen är).

Priset är väl i det närmaste ett (dåligt) skämt...

Om det fungerar eller ej, verkar de lärda tvista om.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag väljer och sänka farten jag också. Det är väl bättre och ta bort skylten om det ska vara så då går det iaf bortförklara sig på något sätt. Det blir nog svårare och förklarar för farbror haffa varför man har reflex fast klistrat på fram skylten.
Aldric
Jag har det på skylten men har inte känt mig "klyftig" nog att ladda på förbi kamerorna ännu ..

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ja, det är olagligt med smuts/föroreningar på skylten också. Inklusive vägsalt, vägdamm och avfettningsmedel. Är skylten inte ren anses den vara svåravläst...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Själv så såg jag en polisbil för nån vecka sen med så smutsig bak att skylten inte gick att avläsa...undrar om han ger sig själv en fet bot? ;o)

Ny bild 18 Jan-
Länk
En fråga?
Hur ska konstapeln lyckas bevisa att just du sprejat din skylt med en genomskinlig spray?
Jag har sprayen, och ytan blir blankare ja, men inte ens ett tränat öga ser detta. Fungerar bäst om man har "gamla" skylten.

Nipply
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den fungerar väl ENBART med den gamla, den med slät yta alltså?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Blir lite nyfiken..en del tycks ju ha betalat 800 kr för en sprayflaska..men är det någon som vågat fläska på mot ett kameraskåp då..utan att solskyddet är nedfällt och utan att ha rånarluva på sig..?? det är ju bara ett fåtal skåp som för tillfället har en kamera den flyttas runt..men det skåp det blixtrar till i där satt den...*S*
Finns en flaska för 50kr som funkar mycket bättre och ger ett hundra procentigt resultat.

Svart spray på kameraskåpen.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Gto80, håller med dig om att det är lite märkligt att det finns personer som har lagt 800spänn på en produkt som de inte litar på. Att först köpa sprayen och ändå envisas med att hålla hastigheten förbi kameraskåpen och/eller fälla ner solskyddet eller dölja ansiktet på annat sätt...

Att hålla hastigheten förbi skåpen och fälla ner solskyddet, är 100%-iga metoder att slippa just de böterna i alla fall, och de är gratis....

Känns som bortkastade 800 kronor helt enkelt!

Om säljaren hade garanterat funktionen (ersatt eventuella böter trots att man använt deras produkt), hade det varit lite mer trovärdigt.

Mvh

Johan B:

Sprayen kostar inte 800kr utan 236:-/st +frakt
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
I första inläggets länk kostar sprayen 795kr.

Mvh

Johan B:

Då fick jag vel ett special pris:)) jag betalade nämligen:

2st a´ 236+frakt44+PF-avgift+moms=682.50
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det är plastfilmen som kostar 795 ser jag....men oavsett det så vill jag istället veta om någon provat att köra för fort..kameran tar 2 bilder.och mellan första och andra bild så hinner den ställa om sig och då ska tydligen vare sig plastfilm eller spray ha någon verkan..
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Vad jag inte förstår är varför folk ska envisas med att försöka lura sig till en möjlighet att köra för fort. Det är väl bara att hålla hastighetsbegränsningen på de ställen där det är kameror. De har ju antagligen satt upp kamerorna för att man ska ta det lugnt på den sträckan (pga mycket olyckor, skolor eller vad det nu kan vara på just den sträckan).

jag kör inte alltid lugnt... men kan inte förstå varför man inte ska hålla begränsningarna där det är nödvändigt av olika anledningar (kan vara annat än kameraskåp). Om man inte vill det så får man väl ta risken. (eller köra MC).
patand:

Att köra för fort är inget nytt folk har väl kört för fort sen bilen kom antar jag, ocg visst det enklaste är att hålla hastigheten vilket jag oftast gör.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"jag kör inte alltid lugnt... men kan inte förstå varför man inte ska hålla begränsningarna där det är nödvändigt av olika anledningar (kan vara annat än kameraskåp)"

Och varför tror du att skyltarna säger 50/70/90/110 på våra vägar?
Tror du att tanken är att det inte är nödvändigt på dom ställena? Vem sätter för övrigt dom moraliska gränserna för var och var det inte är nödvändigt att köra för fort? Med ditt sätt och se det så är det enbart där det är störst risk för att åka på böter man bör hålla sig till hastighetsgränsen?
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Starre: Klart är att folk har kört för fort sedan hastighetsbegränsningarna dök upp (årtionden efter bilen kom för övrigt), det ifrågasatte jag inte.

Anders S: Nej med mitt sätt att se det så är det inte där det är störst risk för böter utan där det är störst risk att en olycka sker som man bör hålla hastighetsgränsen. Att jag nämde MC hade bara att göra med att kamerorna ej kan se nummerskylten på dem, ej som en uppmaning att köra för fort på MC.

Det är stor skillnad på att köra 50 på en 30 sträcka framför en skola och hålla 150 på en tom motorväg med torr asfallt. Men det är bara i det senare alternativet man riskerar körkortet. (vad jag vet så är gränsen för draget körkort 51km/h på 30 sträcka, rätta mig gärna om jag har fel)

Angående kameraskåpen så tänkte jag att de sätts nog upp där risken för olycka är som störst. Jag håller oftast hastigheten oavsett kameraskåp/polisövervakning eller ej men det har självklart hänt att jag kört fört fort på fina vägar där risken för olycka varit relativt låg.

Mitt inlägg var för övrig inte menat att moralisera utan mer som en fråga varför man inte kan hålla hastigheten där det är kameraskåp. Det finns ju andra (säkrare?) ställen att köra fort om man vill det. Plus att det är ju alltid utmärkt med skyltar innan kameraskåpen kommer så man bör ju inte missa dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.