AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.774

Hur många här röker i sina bilar?

Sida 4 av 5
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Såg två turkar/tyskar satt och rökte i en M3 (E46), hur i hel*ete kan man röka i en sån bil eller någon bil överhuvudtaget.
"Hur i helvete kan man röka i sån bil" - Varför skulle man inte? Spelar det nån roll att det var turkar/tyskar? Folk gör vad de vill i sina bilar och det är patetiskt att du bryr dig så mycket...

/Manray/
Gemini__
Skulle tänka precis som "Grodan" om jag sett ngt liknande(men inte min bil, och alla får ju göra som de vill helt klart). Tycker snarare att det är patetiskt att se folk röka i bilen. Att det har blivit så beroende av skiten att det inte kan vänta till ett senare tillfälle, när de inte sitter i kärran. Det är min åsikt...

Mvh:
Thomas

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Manray//

Varför är det patetiskt? Testa som en icke-rökare sätta dig i en bil där de har rökt så märker du hur äckligt det är. Dessutom så förstör det bilens naturliga doft.

Som sagt, man ska vara icke-rökare för att inse hur äckligt det faktiskt är.

------
Länk
Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Lite klantigt uttalande av dig faktiskt Grodan!
/A
Rökning förekommer ICKE i min bil.
Tar du fram en ciggarett i min bil kör jag ner den i halsen på dig ;)
Skäm åsido, rökning i bil är äckligt. Man förstör bilen!

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Samma här, den som tar upp en ciggarett i bilen får gå....
Rökning i bilar går bort helt. Punkt slut.

MVH / Jacob
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag skulle aldrig tillåta rökning i min bil. Det är skitäckligt, lukten går _aldrig_ ur helt, det utsätter eventuella medpassagerare för passiv rökning och det är helt klart en större trafikfara att röka i bilen än att inte göra det. Jag brukar t.o.m. gräla på min kvinna för att hon - reflexmässigt - tänder en ciggarett när hon går ut genom dörren, för att fimpa den halvrökt innan hon kliver in i bilen (det är ca 30-40m från dörren till parkeringen). Hon stinker rök ur lungorna säkert 5 minuter efter sista blosset (som självklart är extra djupt), och det sätter sig fast i bilen och i mina näsborrar.

/// Gunnar E.
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Röker aldrig i min nuvarande bil. Men i min gamla saab från 87 tycker jag det var helt okej, med rutan nere då förståss. Som rökare kände jag själv inte att det nånsinn luktade rök i saaben, men låter ändå bli i BMWn.
Något jag tycker är värre än lukten är att risken att en fimp "vänder i rutan" och flyger in igen, eller ut genom rutan och in i takluckan (tro mig det går :)). Eller att min käre vän som inte är smidigast i stan tappar glöden som åker in bakom baksätet och pyr INNANFÖR KLÄDSELN I BAGAGAUTRYMMET!! Alla dessa incidenter hände på mindre än ett år... Så den saaben har sina små brännhål här och var.

Ska föresten snart köpa tillbaka min gamla "skrutti-bangbang" för 1700kr så då kan jag ju börja röka i bilen igen :)
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
KLantigt uttalande av Grodan?
Det var väl bara sanning.

Rökning dödar.

Mvh,
Christian
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Micro sätter fingret på en väsentlig sak (omedvetet kanske?): "Som rökare kände jag själv inte att det nånsinn luktade rök i saaben...." Rökare känner uppenbarligen inte röklukt, även om de flesta hävdar att de gör det! För mig räcker det att någon som nyss rökt sätter sig i bilen, för att lukten ska sitta kvar i bilen åtskilliga timmar. Jag kanske är känslig, men jag tycker det luktar äckligt och jag vill inte ha det i min bil! Håller inte heller med om att 'det är lätt att få bort röklukt genom att byta askkopp' som bågra här varit inne på. Min mor köpte en E30 för 7 år sedan, som någon rökt i men inte använt askkoppen. Bildjäveln luktar fortfarande inpyrt.....

/// Gunnar E.
De erfarenheter jag haft av inrökta bilar är att tobaksrök gärna vill lägga sig som en fet film på rutorna. Har i min ungdom kört en gammal SAAB 900 som var svårt inrökt. Efter rengöringen var tvättvattnet grått och fullkomligt osade av gammal cigg och äckligheter. För att nu inte tala om alla de små fimpmärkena som fanns i golvmattorna osv. (Till saken bör tilläggas att jag inte betalade så mycket för rishögen i fråga, men ändå...)

Skulle jag köpa en ny bil, skulle jag aldrig drömma om att röka i den.
Helga
Tro f-n att rökare inte känner att det luktar gammal rök i sin bil. Dom är ju själva inpyrda från huvud till fötter av rök. Och denna tråd om rökning går inte att diskutera vettigt. Rökare är rökare. Det räcker att en rökare sätter sej i min bil, utan cigg förstås, och den luktar rök ett tag efteråt. Punkt och slut!

Helga
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
I min bil röker jag, snusar, svär, fiser sjunger, gormar och beter mig allmänt vedervärdigt åt. Men det är min bil och jag gör som jag vill i den. Det är frivilligt att åka med, eller att köpa den när den är till salu.
Röker dock bara när jag åker ensam.

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Erik G,
du har alldeles rätt. Var och en gör som man vill i sin egen bil!
Och det hedrar dig att du inte röker med passagerare i bilen - att det sen luktar äckligt i en inpyrd bil är ju knappast hälsovådligt för en tiillfällig passagerare. Men jag är inte spekulant på din bil när du ska sälja den! ;-)

/// Gunnar E.
jp
464
jpn
523im -99
Jag röker INTE ett endaste bloss i min bil och ingen annan heller för den delen

B-M-W
Gu
195
Gumpy
330 -01
Röker absolut inte i bilen! Hatar att se folk röka i sina bilar och jag håller med Grodan i sitt inlägg. Stör mig nåt fruktansvärt på rökare överhuvudtaget iofs. Fattas nåt i huvet när man sätter giftpinnen i munnen anser jag.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Visst gör man som man vill i sin bil.

Satt en rökare bakom mig på en restaurang och rökte som fan, blev tvungen att säga till, och då blev den jäveln sur och sa att jag skulle sätta mig ngn annan stans...

Tur kyparen fixade det ;)

Mvh,
Christian
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Förutom rökförbudet i min BMW så gäller ett ännu strängare BANANförbud. Jag HATAR bananlukt i bilen. En ofräshare stank en en varm klibbig gammal jävla banan går inte att hitta! Då får det hellre sitta fyra pers och röka cuban med stängda rutor.
Bananförbudet gäller även i gamla saaben, där allt annat är tillåtet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.