AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.776

Hur många här röker i sina bilar?

Sida 1 av 5
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag såg en E39 igår som fick mig att fundera.... bilen var riktigt fin och hade rätt utrustning osv... enda felet var att den var full med cig. aska. Varför röka i en så fin bil?

Jag skulle aldrig göra det, om jag nu hade rökt....

vore kul att veta om ngn av er röker i sina BMWn...
Po
70
Porginal
E46 330D -05
Japp... Men låter bli att aska i bilen... inte så svårt att veva ner rutan och fimpa utanför...
desutom slipper man den värsta lukten, eftersom det kommer från askkoppen i bilen... det är aldrig någon som klagat på röklukt i mina bilar, om jag inte rökt precis när de klivit in... och jag använder inga wb eller annat doftmedel, enbart städar och sköter om den...

Men har oxå sett skräckex... Inte för att jag tycker synd om bilen utan mer hur man kan tänka sig att åka i dem, bilen går ju alltid att rekonda...

mvh
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har aldrig rökt i någon bil (knappt rökt någon annanstans heller) men däremot vid två tillfällen köpt begagnade bilar som ägts av folk som rökt i dem. Det var dock inte särskilt svårt att få bort lukten. I ett av fallen bytte jag insatsen i askopparna (vilken kostade ett par hundralappar). Precis som Porginal skriver så var det därifrån det luktade mest.
Nope. Nu röker jag ju inte, men jag tycker att rökning inte hör hemma i bilar överhuvudtaget.
Dragan525
Såg för nån dag sen 4:a st kostymklädda gentlemen i en silvrig S600 Merca modell den nya, alla fyra rökte cubacigg (dem stora ni vet)....

Mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfjämma!
Förbjud rökning i bilen. Fler och fler länder förbjuder att man talar i mobiltelefon i bilen. Rökning då?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ska man förbjuda folk att tugga tugggummi då också eller? :)

(Är inte rökare)

///Jesper

BMWCS #5494
Tja, det lutar väl åt det:=)
Båda händerna på ratten!

Tycker inte det är samma sak att tugga tuggummi som att röka i bilen visserligen.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
"Förbjud rökning i bilen. Fler och fler länder förbjuder att man talar i mobiltelefon i bilen. Rökning då?" Den blir för dum så jag orkar inte en sådan diskution igen. Förbjuda navi, dvd, stereo, mugghållare, smink, avsugningar, passagerare, ungar som skriker också kanske?

Svar på frågan: i E30:an ja. I min nuvarande: nej. Skall inte ha den livet ut..

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ligger väll på ungefär samma svårighetsnivå :)
Det är klart.. Bolmar man så mycket i bilen att sikten försämras så kan jag hålla med :)

///Jesper

BMWCS #5494
Att röka en fin Davidoff eller Cohiba är trevlig njutning. Att köra en fin bil är också en njutning. Tillsammans blir det dock ingen njutning alls. Var sak har sin tid.
alldrig i livet. har även slängt ut en polare vars jacka luktade rök...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Länk Kan man läsa om hur många som röker....

Två bilar är fler än en..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
500 dör i trafiken om året, 850 av passiv rökning visar en studie
på USÖ. Vill man förstöra sin bil,med sänkt värde och sig själv och omgivningen samt eliminera 95% av köparna så är det väl OK att röka så länge man är själv i bilen.
Jag rökte i bilen av ungdomligt oförstånd en gång i världen.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag avskyr när folk röker i sina bilar...

I går låg jag bakom en bil på en 70 väg och helt plötsligt kommer en fimp j*vel flygandes igenom luften och rätt på min framruta....

Jag blir asförbannad och drar på helljuset, kör om idioten och lägger mig framför honom och kör irreterade sakta en bra bit innan jag stannar till vid kanten och låter honom köra förbi samtididgt som jag pekar på Hans kärring som också sitter och röker i bilen....

Folk får väll se sig om innan dom kastar ut fimpar igenom fönstret... Jag tog regnumret ifall det skulle blivit några skador på min bil men jag hittade inget,,,

tur för honom...... Det finns askkoppar i bilar för man skall aska i dom...

---
Min E30: Länk
hmmm: jag föredrar 100 gånger dem som röker i bilen framfr dem som hetsar upp sig i trafiken för såna småsaker...duh

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

-Daniel-
håller fullständigt med dig Eivind
TobbeBMW
Jag skulle aldrig köpa en bil som någon rökt i, det är alltid det första jag kontrollerar om jag är spekulant, och tro mej, det syns även om askoppen är utbytt och bilen rekondad, det sitter i klädseln och kommer krypande. FY faan för nerrökta bilar.

Sen är ju inte rökning direkt trafiksäkerhetshöjande om man säger så :-)
Z3c 4 ever
:) :)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
I princip kan man säga att det är förbjudet att röka i bilen. Man får inte göra någonting som tar uppmärksamheten från körningen. Det finns fall där folk orskat olyckor för att de tappat glöd och krockat under släckningsförsök t.ex. Det brukar bli vårdlöshet i trafik av det.

Men den största anledningen att låta bli är ändå att det är skitäckligt, tycker jag...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Håller med jeppe. Sitta i den röken, fy fan...
Den snyggaste bruden i världen blir lätt till den fulaste om hon har en cigarett i handen...vidrigt! uäÄ!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.